“The Spirit Of A Legend RE-Emerges!”

Ik begin nou toch wel nieuwsgierig te worden... Zou het dan echt gaan gebeuren? :D

Wordt het een gaar ding die jupiter 80??

4f633564-e5f3-428f-a78a-283eefb6ba2c.jpg

roland heeft voor mij afgedaan, altijd die geweldige , upgradable , etc etc producten beloven ,
en als je hem dan hebt blijkt dat er altijd iets fundamenteels en simpels/ vanzelfsprekends niet geimplementeerd is en dat er ook niks geupgrade wordt.

ps de minimoog is werkelijk king of the synth's

Laatst gewijzigd:
volgens mij wordt het de roland penis ach ach ach. oftewel analoge uitvoering van de sh201 :P
sorry lui, maar kheb anders even niks te doen :)

Omdat die Roland er toch nog niet is.. (en de Roland waar we met z'n allen naar verlangen.. waarschijnlijk fantasie blijft)

Nog wat minimoogjes uit de '70ies.
Beatles, album Abbey Road.. dit is zelfs nog net de '60ies!
Minimoog is op een aantal nummers te horen; Here come's the sun, Because, I want you.. en dus Mawell's silver hammer. George Harrison was veel aan het experimenteren met dat ding..

En van eigen bodem; Ton Scherpenzeel, "koning Kayak", 1975.

leukleukleuk! maar (uiteraard) allemaal niet wat ik zoek. o kon ik me maar een stukje tekst herinneren...

ik maak het wachten op de juup wel een stuk korter zo he. :)

@Symbiose; jaren 60 spul op de Moog is vrijwel zeker de Moog Modular natuurlijk.
De Mini kwam trouwens 'pas' 1970 uit... ;)

Maxwell's Silver Hammer schijnt de eerste song geweest te zijn die de Beatles met hun Moog Modular opnamen, trouwens.
Zover ik weet gebruikten ze nergens een Minimoog...

Mooie clip trouwens van Kayak.
Apart, een witte Mini lijkt wel. Je ziet ze wel eens op videoclips, maar nooit officieel zo geleverd, dus huisvreugd?
(Forat was toen nog niet in business... ;))

Nog een lekker Mini trackje, recht uit de jaren '70;

en wat oldschool Mini funk. Trouwens, is dat nou zowat dezelfde bassline als Tom Browne's "Funkin' for Jamaica"?

En deze is op een vreemde manier wel erg actueel opeens. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/We_Almost_Lost_Detroit

Laatst gewijzigd:
komt er iets nieuws van Roland?

hopelijk geen workstation want daar zijn er al genoeg van... :)

dat lijkt verdacht veel op een jupiter 6

aha dus toch,

nou een analoge opvolger daarvan met een stepsequencer erin voor 995 euro lijkt me ook een goede zaak :D

@Hanz: Aaah, ja, tuurlijk! Foutje is snel gemaakt... 'T zit ook allemaal zo dicht op elkaar. Minimoog hebben de Beatles idd (net) niet meegemaakt.

Wat betreft die Jupiter... volgens mij is het wachten op een anti-climax.
Zal wel net zoiets zijn als toen met die "Juno"-D...

Mannen, mooi nieuws!
Ik kreeg net een mailtje van mijn goede collega Ikutaro Kakehashi en hij vertelde dat er inderdaad gewerkt wordt aan een Jupiter-80. Het wordt een 80-stemmige VA-bak, maar met echt analoge filters zoals op de oude Jup's. En: veel hands'on controle. Zo komt er een D-ream controller op en een stepsequencer a la MC303. Met de registercontroller kun je alle verschillende parts mengen. Ook mooi: echt bonzai-houten zijkantjes. De Jup-80 zal zowel horizontaal als verticaal te bespelen zijn, wat uitermate geschikt is voor live-optredens. Er wordt ook al nagedacht over een versie met mini-toetsjes, een keytar en een versie met flipped-pink keys. Over prijzen was nog niks bekend, maar hij wordt idd volgende week gepresenteerd.

aha dus toch,

nou een analoge opvolger daarvan met een stepsequencer erin voor 995 euro lijkt me ook een goede zaak :D
met een stepsequencer, bahaha lame

geef mij maar een modulaire polysynth geïnspireerd op de jupiter 8 met geheugen, jazzorgan- en scat-choir-presets :yamaha:

Mannen, mooi nieuws!
Ik kreeg net een mailtje van mijn goede collega Ikutaro Kakehashi en hij vertelde dat er inderdaad gewerkt wordt aan een Jupiter-80. Het wordt een 80-stemmige VA-bak, maar met echt analoge filters zoals op de oude Jup's.

leuk die info.
toch jammer dat er niet ook eens gekozen wordt voor een volledigere analoge signaalweg, dus minder voices , maar wel echte oscilatoren. maakt toch wel echt verschil hoor.

Mannen, mooi nieuws!
Ik kreeg net een mailtje van mijn goede collega Ikutaro Kakehashi en hij vertelde dat er inderdaad gewerkt wordt aan een Jupiter-80. Het wordt een 80-stemmige VA-bak, maar met echt analoge filters zoals op de oude Jup's. En: veel hands'on controle. Zo komt er een D-ream controller op en een stepsequencer a la MC303. Met de registercontroller kun je alle verschillende parts mengen. Ook mooi: echt bonzai-houten zijkantjes. De Jup-80 zal zowel horizontaal als verticaal te bespelen zijn, wat uitermate geschikt is voor live-optredens. Er wordt ook al nagedacht over een versie met mini-toetsjes, een keytar en een versie met flipped-pink keys. Over prijzen was nog niks bekend, maar hij wordt idd volgende week gepresenteerd.

1 april!:mega:

Back