MBO ROC Music Production

aapje25

Nieuwkomer
Hallo,

Ik zou graag een mbo opleiding op het ROC richting Music Production willen volgen.
Maar het probleem nu is.
Ik zit nu nog op het VSO, volgend jaar ga ik naar het MBO maar ik kan alleen instromen op het nivuea 2. Music Production is nivuea 4.

Weten jullie meschien welke richting ik kan volgen van nivuea 2 om later in Music Production te kunnen stromen in nivuea 4?

Het zou fijn zijn als het een school in Flevoland is of dicht bij Flevoland.

Kerel, als ik jou was zou ik eerst eens proberen een algemeen vormende opleiding af te maken. Je gaat al nat bij de aanmeldingsbrief.

Kerel, als ik jou was zou ik eerst eens proberen een algemeen vormende opleiding af te maken. Je gaat al nat bij de aanmeldingsbrief.

Weetje wat het is, omdat ik nog op VSO zit moet ik nog beginnen op een ROC.
Dus ik moet op een nivieuw 2 beginnen op het MBO, maar mijn vraag daarin is dus welke richting is handig om te nemen, zodat ik naar een nivieuw 4 zou kunnen stromen mocht dat haalbaar zijn

Volgens mij heb je zo'n opleiding in Utrecht, wat VSO op niveau 2 is zegt mij niks.
Bestaat MAVO nog tegenwoordig? misschien heb je bijspijker lessen in de vakantie die je kunnen helpen.
Ik zou ook maar even naar een voorlichtingsavond gaan, want ik hoop dat er geen opleiding bestaat die je
David Guetta maakt.....

Download de rest van je klasgenoten muziek?

Zoja - hoe denk je zelf er dan nog een cent in te gaan verdienen?

Met alle respect, die jongeman stelt een redelijk normale vraag, en wordt meteen afgebrand, jezus, doe es normaal mensen! Wat die jongeman wil gaan doen is zijn keuze, dus oordeel daar ook niet op!

VSO is volgens mij Voorgezet Speciaal Onderwijs, het vroegere IVBO.
Wat audio opleidingen betreft op MBO niveau 2 ken ik er geen, sterker nog, ik ken er maar 1tje op niveau 4 en dat is de Herman Brood Academy. Ik denk dat er helaas niks anders voor je op zit als eerst niveau 2 doen, en daarna niveau 4.

Succes ermee!

Wat audio opleidingen betreft op MBO niveau 2 ken ik er geen, sterker nog, ik ken er maar 1tje op niveau 4 en dat is de Herman Brood Academy. Ik denk dat er helaas niks anders voor je op zit als eerst niveau 2 doen, en daarna niveau 4.

Succes ermee!

Heb je meschien wel enig idee of er een soort van richting is daar naar toe?
Zeg maar dat ik ergens begin en dat ik daardoor wat makkelijker daar naar toe kan komen?

Tip 1. Google is je grote vriend

Tip 2. Misschien een idee om de opleiding zelf te bellen om info.?

Welke vooropleiding heb je nodig?

Een van onderstaande eisen / vooropleidingen is voldoende om je aan te melden:

* Mbo-diploma van een verwante opleiding op niveau 3
* Overgangsbewijs 3-4 havo/vwo
* Vmbo-diploma Kb/G/T-leerweg

Een intakegesprek of toets kan deel uitmaken van de toelatingsprocedure.
Speciale eisen

* Bij uitzondering ben je toelaatbaar met een mbo-diploma op niveau 2 na vaststelling door een toelatingscommissie.

* Na je inschrijving ontvang je een vragenformulier over je cv en je portfolio.
* Je krijgt bericht of je in aanmerking komt voor een auditie.
* Op de auditie laat je ter plekke zien in een opdracht wat je kunt en je laat zien hoe gemotiveerd je bent. Ook toon je aan dat je al een tijd met muziek, muziekproductie en sounddesign bezig bent.
* Een algemene test voor je niveau Nederlands kan ook onderdeel uitmaken van de auditie.
http://www.rocva.nl/mbo/Opleidingen...tuur/Pages/Mbo_Artiest_Music_Production1.aspx

Back