Korg Monotribe

Wat is er mis met goeie ouwe clock pulses?
Je weet wel? Zoals wordt gebruikt op zo ongeveer elke modulaire synth? :eureka:

(iedereen weet dat modulaire synths ook speelgoed zijn, natuurlijk...)

een monotron met een 8-step sequencer? dat is wat meer basic dan ik verwachtte. maar de midi maakt het dan wel weer bruikbaar. als ie minder dan 200€ kost koop ik 'm misschien wel.

het is wel duidelijk meer dan een monotron met een 8 step sequencer. je hebt alleen al zeker 3 tot de 3e keer zoveel editmogelijkheden, dat maakt al een wereld van verschil met de monotron.

CV in/out zonder gate? Hmm. Alles bij mekaar niet super, maar het lijkt mij wel leuk speelgoed. Toch als het ook aan speelgoedprijzen weggaat (cfr. Monotron).

het is wel duidelijk meer dan een monotron met een 8 step sequencer. je hebt alleen al zeker 3 tot de 3e keer zoveel editmogelijkheden, dat maakt al een wereld van verschil met de monotron.

Maar geen adsr, gewoon een switch om uit drie slopes te kiezen. Pretty limited.

Ach ja, ik ben eerder een "glass is half empty" persoon :engel:

FF afwachten hoe het klinkt.

Als ze er nou (simpele) MIDI op gezet hadden zou het NOG beter verkopen (afhankelijk v/d prijs uiteraard..).

Snap ik echt niet,,..

Korg zit inderdaad te teasen, maak er een toetsenbord op en 2 osc en mensen zijn nog blijer :)

Attachments

• monotribe_MAIN_634375269280760000.jpg
    monotribe_MAIN_634375269280760000.jpg
    22,4 KB · Bekeken: 65
lovin' it!

heeft zelfs accent, men het lijkt wel een TB kloon!

Als ie net zo klinkt als een Monotron ben ik verkocht.

Hij is best wel vet vind ik. Ik hoop iets minder lofi dan de Monotron. Dan is het een tof mini synthje hoor. Een beetje een MC-202 met een paar ingebouwde 606 drummetjes ;).

Wat is er mis met goeie ouwe clock pulses?
Je weet wel? Zoals wordt gebruikt op zo ongeveer elke modulaire synth? :eureka:

(iedereen weet dat modulaire synths ook speelgoed zijn, natuurlijk...)

Mee eens :) Hoewel cv-gate ook fijn zou zijn, een beetje ala SH101. Maar dat zal wel te modden zijn. Ik vind dit in ieder geval leuker nieuws dan een jupiter 80.

En wie weet werkt de sync in wel als gate als de sequencer niet gestart wordt...
Zeker omdat er drie pluggen zitten onder dat "in - sync - out" label, dus dat is niet alleen sync.

Ik zie dit dingetje ook veel meer in de cv/gate wereld. Alle parameters van een analoge synth cv-controlled (en dus via via midi controlled) maken is niet goedkoop, dan komt dit dingetje in een hele andere categorie vermoed ik...

ik geloof dat Vince Clark ooit zei dat cv-gate zelfs nog strakker was dan MIDI

Back