Korg Monotribe

Irritant dat ik het net even gemist heb en dat die product page op de Korg site niet meer werkt nu.... Iemand nog ergens anders info of is het gewoon afwachten?

En wie weet werkt de sync in wel als gate als de sequencer niet gestart wordt...
Zeker omdat er drie pluggen zitten onder dat "in - sync - out" label, dus dat is niet alleen sync.

Hij heeft alleen sync in/out de derde is volgens mij de hoofdtelefoon.

Oja, ik zit inderdaad verkeerd te kijken.

Dat had ik ook effe mis gezien... Veel kans dat er (zonder mods) dus zelfs geen CV is.

Irritant dat ik het net even gemist heb en dat die product page op de Korg site niet meer werkt nu.... Iemand nog ergens anders info of is het gewoon afwachten?
Er stonden toch enkel maar 4 foto's op. Niets van specs ofzo.

Denk ik ook. En niet vergeten dat dit ook (of vooral?) gewoon op de speelgoed- en gadgetmarkt goed zal scoren, net zoals de stylophone of melodica vroeger.

ok dit ziet er leuk uit....ben benieuwd hoe dit klinkt.....en hoe de "sequencer" werkt zeg maar :D ....ok interesse is nog meer gewekt :D ....hoop niet dat het hele ding van plastic is gemaakt ;)

Waarom jammer? Op die manier betalen de ontwikkelingskosten zichzelf terug, wat mogelijk een gezond effect heeft op de prijsstelling van een eventueel toekomstig uitgebreider model.

Voor zover er nog veel ontwikkelingskosten zijn op decennia oude technologie, natuurlijk. ;)

Daarom juist jammer. Die gasten heb zoveel ervaring en know how mb.t. oud analoog. Waarom dan niet een uitgebreider model uitbrengen met fatsoenlijke specs?

Dit ding ziet eruit als een Monotron on steroids.., geen fatsoenlijke sync, weer zo'n gaar ribbon boardje, el cheapo plastic body..
En zeg nou eens eerlijk, wie heeft daadwerkelijk een musicale track gemaakt met de Monotron?
Ding is amper te bespelen en klinkt als een piepende scheet!

Nee, ik ben niet onder de indruk van wat op het eerste zicht lijkt op weer een speeltje uit de Korg stal.

geen fatsoenlijke sync.

hoe kom je daar nou weer bij?......ding heeft toch een goede sync of zie ik het nu verkeerd?......

Daarom juist jammer. Die gasten heb zoveel ervaring en know how mb.t. oud analoog.
Al die mensen die aan de MS20 gewerkt hebben lijken me juist al lang met pensioen te zijn, en anders - waarom zou je ze zo lang aanhouden als je al zo lang geen analoog meer gemaakt hebt?

Waarom dan niet een uitgebreider model uitbrengen met fatsoenlijke specs?

Waarom koop je dan niet gelijk een Vermona of Dark Energy of Mopho of FR XS? Dat segment zit al best vol!

En zeg nou eens eerlijk, wie heeft daadwerkelijk een musicale track gemaakt met de Monotron?

En IMO is er toch nog altijd plaats op de markt voor een goedkope, maar krachtige analoge bak. Zeker van een van de enige hoofdspelers die nog af en toe (een klein beetje) durven te vernieuwen.

Daarom juist jammer. Die gasten heb zoveel ervaring en know how mb.t. oud analoog. Waarom dan niet een uitgebreider model uitbrengen met fatsoenlijke specs?

Dit ding ziet eruit als een Monotron on steroids.., geen fatsoenlijke sync, weer zo'n gaar ribbon boardje, el cheapo plastic body..
Ding is amper te bespelen en klinkt als een piepende scheet!

Nee, ik ben niet onder de indruk van wat op het eerste zicht lijkt op weer een speeltje uit de Korg stal.

Tja ik heb drie 8sporen tapes vol monotron muziek, maar ben niet instaat dit te posten. Vanwege het feit waneer ik ook maar iets met muziek met de computer wil doen dat over het algemeen met een hoop gevloek eindigd zonder dat er ook maar iets op het net staat. Ik heb een cv mod monotron, die werkt geniaal met een CP-251 en MF-102. Dus als deze een beetje hetzelfde inmekaar zit wordtie opengeschroefd en van cv ingangen voorzien.

hoe kom je daar nou weer bij?......ding heeft toch een goede sync of zie ik het nu verkeerd?......

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om de unit plug and play via tapesync mee te laten lopen. Midiclock zou gangbaarder zijn.

Al die mensen die aan de MS20 gewerkt hebben lijken me juist al lang met pensioen te zijn, en anders - waarom zou je ze zo lang aanhouden als je al zo lang geen analoog meer gemaakt hebt?

Waarom koop je dan niet gelijk een Vermona of Dark Energy of Mopho of FR XS? Dat segment zit al best vol!

Klopt, maar de know how en ervaring is daarmee niet weg.. De techniek is beschikbaar en de productietechnieken inmiddels met vele malen verbeterd.

Daar heb je inderdaad een goed punt, neemt niet weg dat ik liever een product van Korg in deze catagorie had gezien.

Tja ik heb drie 8sporen tapes vol monotron muziek, maar ben niet instaat dit te posten. Vanwege het feit waneer ik ook maar iets met muziek met de computer wil doen dat over het algemeen met een hoop gevloek eindigd zonder dat er ook maar iets op het net staat. Ik heb een cv mod monotron, die werkt geniaal met een CP-251 en MF-102. Dus als deze een beetje hetzelfde inmekaar zit wordtie opengeschroefd en van cv ingangen voorzien.

Mee eens, met CV mods wordt zo'n monotron al een stuk makkelijker te besturen, maar dat veranderd niets aan hoe de unit klinkt, snerpend, knarsend of hoe een ieder dat dan ook omschrijft.
Not my cup of tea. En imo weinig musicaal, tenzij het tegendeel bewezen wordt, ben ik ook de beroerste niet om toe te geven dat ik fout zit!

Ik kan echt niet snappen wat iedereen nou loopt te janken over gebrek aan midi.
triggeren en gaan.........je hebt toch wel een drumcomputer of een uitgang op je geluidskaart ofzo om dat ding te triggeren.
Anders koop je gewoon iets MET midi (dat is dat achterhaald niet helemaal perfect werkende protocol uit de jaren 80)
CV en Gate/Trigger..............lekker strak.....ALTIJD.

Zoals ik eerder zei Jena,

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om de unit plug and play via tapesync mee te laten lopen. Midiclock zou gangbaarder zijn.

Natuurlijk kan ik die unit voorzien van een triggerpuls, moet ik een kanaal en output opofferen van mijn machinedrum, die ik liever ergens anders voor zou willen gebruiken.
Midi is qua timing misschien minder maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Mee eens, met CV mods wordt zo'n monotron al een stuk makkelijker te besturen, maar dat veranderd niets aan hoe de unit klinkt, snerpend, knarsend of hoe een ieder dat dan ook omschrijft.
Not my cup of tea. En imo weinig musicaal, tenzij het tegendeel bewezen wordt, ben ik ook de beroerste niet om toe te geven dat ik fout zit!

Ik heb alles behalve snerpernd en knarsend eruit gekregen(bewust niet naar gezocht)
ik heb er drones met hoge piepjes waar de delay op reageerde mee gemaakt en vervreemdende psychedeliese klank tapijtjes
maar je moet wel wat spulletjes erbij gebruiken zoals delays, phasers, CP-251+MF-102, flangers, trem/pan FX enz.

en midi hoef ik niet

Back