Na wat gespeeld te hebben met de digitale versie van de Monotribe kan ik eigenlijk niet meer dan concluderen dat het toch erg beperkt is allemaal. Vooral de step sequencer vind ik erg karig met maar acht knopjes en zonder geheugenfuncties en dergelijke. Na een half uurtje was ik alweer uitgespeeld. Als het apparaat echt rond de €200 gaat kosten dan vind ik dat eigenlijk best duur en kun je wellicht beter een simpele tweedehands analoge synth kopen voor hetzelfde bedrag, of iets meer.
De Monotribe kan wel een paar wilde schreeuwgeluidjes maken, maar met een beetje creativiteit behaal je een soortgelijk resultaat met bijvoorbeeld een Alesis Micron of iets in die prijsklasse. Krijg je ook gelijk een hele bundel extra opties erbij, waar je ook alle parameters van kunt opslaan. De Monotribe is eigenlijk meer iets voor mee te spelen. Ik zou nog eerder een Monotron kopen eigenlijk.
De Monotribe kan wel een paar wilde schreeuwgeluidjes maken, maar met een beetje creativiteit behaal je een soortgelijk resultaat met bijvoorbeeld een Alesis Micron of iets in die prijsklasse. Krijg je ook gelijk een hele bundel extra opties erbij, waar je ook alle parameters van kunt opslaan. De Monotribe is eigenlijk meer iets voor mee te spelen. Ik zou nog eerder een Monotron kopen eigenlijk.