Korg Monotribe

Ik vind het een leuk ding, maar besef dat dit puur uit nostalgische reflex is...

Mij doen veel van die geluiden in de vids sterk denken aan bijvoorbeeld oude Neon Judgement, Suicide en aanverwanten.

Kan me dit bakje dan ook levendig voorstellen in de meer noise-gerichte muziekstijlen. Lekker smerig/overstuurd op de achtergrond :okdan:

Vraag me stilletjes af of ie ook traag en 'mooi' kan :) Da's wellicht voor de duurdere volgende versies :eureka:

Off-topic: Ik begrijp al die vergelijkingen niet met tweedehandsspullen :? Dat slaat toch helemaal nergens op? Dan moet geen enkele producent nog iets op de markt brengen, tweedehands is toch goedkoper :?

Ik vind het een leuk ding, maar besef dat dit puur uit nostalgische reflex is...

Mij doen veel van die geluiden in de vids sterk denken aan bijvoorbeeld oude Neon Judgement, Suicide en aanverwanten.

Kan me dit bakje dan ook levendig voorstellen in de meer noise-gerichte muziekstijlen. Lekker smerig/overstuurd op de achtergrond :okdan:

Vraag me stilletjes af of ie ook traag en 'mooi' kan :) Da's wellicht voor de duurdere volgende versies :eureka:

Off-topic: Ik begrijp al die vergelijkingen niet met tweedehandsspullen :? Dat slaat toch helemaal nergens op? Dan moet geen enkele producent nog iets op de markt brengen, tweedehands is toch goedkoper :?

weet je wat ik vind.. ik vind dat je geen monotribe moet kopen, je moet gewoon op de rommelmarkt een en ms20 kopen voor 100 euro. dan heb je veel meer voor je geld.

...

haha als ik moest kiezen tussen een monotribe en een MS20 voor 200 wist ik het wel :D

Voor spelen heb je een bepaalde "Joie de vivre" nodig, iets wat sommige "overal tegenaan schoppende azijnzeikers" hoogstwaarschijnlijk niet hebben.

bij mij komtie iniedergeval zeker dat gaat echt leuk worden in combinatie met MF-102, CP-251, MF-103 met stereo BBD delay
ik ga'm wel openschroeven om te kijken of ik de drum en de sint kan schijden

hahaha meteen openschroeven :okdan:

misschien is hij met wat mods wel bruikbaar...........

monomoog.jpeg

:mega:

ik heb overigens best wel last van Joie de vivre, maar een valse kutsynth helpt daar zeker niet aan mee...............

ik heb overigens best wel last van Joie de vivre, maar een valse kutsynth helpt daar zeker niet aan mee...............
je moet het zelf bezitten idd, een machine moet alleen maar luisteren naar wat jij in te brengen hebt...
een auto die op het moment dat je ineens moet stoppen harder begint te rijden is ook knap waardeloosch bijv :D
zeker mac gebruikers moeten dat toch wel snappen die de PC zat zijn omdat ie vaak niet doet wat ze willen ;)

Laatst gewijzigd:
Wat een gekanker...

Komaan menschen, dit is toch een instap-synth voor (vooral) jonge mensen die wat willen pielen, niet voor de ouwe zakken onder ons (reken ik mijzelf bij, hoor! :D ) die alles al hebben.

Natuurlijk is een Korg 3200000 beter en een Moog XXXLL++ heeft meer VCO's en pendaal aansluitngen.

Daar gaat het niet om.

Ik heb, toen ik jong was en met synths begon, een totaal afgeragde ms-10 gekocht, die super-onstabiel was, die men aan de straatstenen niet kwijt kon, en heb nooit méér plezier gehad dan met die met zo'n 'beperkte' 'rotbak' indertijd.

in mien tied had ich de vingers d'r bie afgelikt,
en dat doe ik op de ouwe dag nog, lijkt me een heerlijk speeldingetje, lekker ongecompliceerd grappige geluidjes en riedeltjes maken. waar vind je nog zoveel ongecompliceerde lol voor ( relatief ) weinig geld ?

het zou best kunnen dat er een quantizer inzit, moet eigenlijk ook wel.
dat vals neem ik vooralsnog dus even terug, totdat het tegendeel waar wordt , natuurlijk:D.

de multitron gaat over een tijdje ook nog verder, maar dan meer als een serieuse minisynth, met volledig pcb ontwerp.
de eerste ontwerpen werkte prima, alleen de KB interface liet steeds weer te wensen over, werkte wel, maar naar mijn smaak niet goed genoeg.
ik heb het dus even in de vriezer gezet.
de nieuwe KB interface wordt digitaal, met een uController, voor trefzekere gate en triggering.
ben nu de software aan het schrijven.

:koffie:

Is ie vals?

Hoe bedoel je? Serieus......hij quantized toch de noten......ik neem aan dat als je de VCO stemt dat ie dan toch netjes chromatisch kan spelen?

PS nog nieuws over de multi-tron?

het zou best kunnen dat er een quantizer inzit, moet eigenlijk ook wel.
dat vals neem ik vooralsnog dus even terug, totdat het tegendeel waar wordt , natuurlijk:D.

je hebt 3 input-modes voor de ribboncontroller. eentje is de gehele pitch-range op de ribbon zodat je van de laagste noot links tot de hoogste noot rechts kan, voor rare sweeps enzo. de tweede is dezelfde mode als de monotron heeft, zodat je vibrato's enzo kan doen. en de derde mode heeft een auto-tune die dus automatisch de dichtstbijzijnde noot die je aanslaat in de sequence zet. dus vals is ie in ieder geval niet. je kunt die functie ook in verschillende demo-filmpjes zien.

Door het gebrek aan midi is dit voor bassen en leads vrij zinloos imo, maar uiteindelijk is het ding toch enorm cool om fx geluiden te programmeren.

Back