Je eigen muziek in ITunes krijgen...

LOWtense

Hallo!
Tja...Je hebt een aantal tracks gemaakt. Ze kllinken goed. Ze worden goed beluisterd via Soundcloud.Goede response en je hebt zat tracks voor een album. Dan wil je dat mensen hem kunnen kopen via ITunes. Liefst zo makkelijk mogelijk en zonder dat je extra kosten maakt.

Wie heeft dit pad bewandeld en heeft een stappenplan?

heu... mmm... heeft zich hier nog niemand mee bezig gehouden? Moet toch haast wel....
kick!

Ik heb zelf wel eens wat op itunes en spotify gezet via www.tunecore.com. Bij hen betaal je jaarlijks een bedrag, maar vervolgens houden ze geen percentage in van de omzet die je maakt.

of je zoekt een label die je muziek uitbrengt en die zet het er voor jou op.

Vraag beantwoord. Er is iemand met ervaring met tunecore. :)

Is over die ervaring nog iets positiefs of negatiefs te melden? Heb je eruit gehaald wat je zocht, is het meer of minder geschikt voor bepaalde typen muziek/artiesten?

Ik gebruik tunecore, je kan winkels kiezen waardoor de investering per jaar voor een album niet veel hoeft te zijn, 25 euro?!
Doe ja alle itunes winkels + amazone en alle andere shit... dan betaal je meer.
Je krijgt best snel tussenstanden, niet pas na 2 maanden zoals tunecore suggereert, maar meer een week max...

Eenvoudig te doen dus.

Moest hier destijds een stukje over schrijven:

iTunes is een distributiepunt die artiesten in staat stelt hun muziek te verkopen en consumenten de mogelijkheid biedt om ter betaling losse nummers en/of albums te downloaden. Het probleem met iTunes is echter dat ze alleen in zee gaan met grote distributiepunten, zoals bijvoorbeeld platenmaatschappijen. Dit maakt het voor artiesten zonder contract en een lage distributie praktisch onmogelijk om hun muziek op iTunes te krijgen. Men heeft hier echter iets op gevonden, genaamd NORMA.

Om dit probleem op te lossen, gaat NORMA wereldwijd optreden als content-aanbieder van iTunes voor aangesloten musici en artiesten die zelf mastereigenaar zijn. NORMA fungeert als tussenpersoon en regelt voor de artiesten zowel de administratie als het collecteren van inkomsten. In tegenstelling tot andere content-aanbieders heeft NORMA echter geen winstoogmerk, wat inhoudt dat lagere tarieven gehanteerd kunnen worden, namelijk 15% over de ontvangen royalty’s. Dit bedrag ligt doorgaans rond de € 0,10, het restant is van € 0,58 is bestemd voor de artiest. In de meeste gevallen is er tevens ook € 0,08 aan auteursrechten te verdelen, deze betaling zal verlopen via BUMA STEMRA of een zusterorganisatie. Mocht je nog niet beschikken over een ISCR- en streepjescode dan krijg je die van NORMA.

Muziek aanbieden via NORMA gaat als volgt in zijn werking:

- Men neemt contact op met een medewerker van de organisatie via het volgende e-mailadres:

r.smit@stichtingnorma.nl

In de e-mail vermeld je jouw adresgegevens en geeft tevens aan hoeveel albums je daadwerkelijk op iTunes wilt plaatsen. Stichting NORMA neemt dan vervolgens contact met je op. Mocht je echter getekend zijn bij een platenmaatschappij dan zou dat inhouden dat je waarschijnlijk geen eigenaar bent van de content. Het is in dit geval aan te raden om eerst contact op te nemen met een rechtenorganisatie.

Ik sta met iets op iTunes, maar niet via cdbaby of tunecore.

Ik heb het via de darkside geregeld hehe !!

Ik doe het gewoon nog via de ouderwetse platenlabels. Dan kom ik mijn tracks ook overal tegen om te downloaden en ook meestal in alle muziekcomputers.

Back