warpen abletonlive8

comet

Stamgast
Hoi,

Ben overgestapt van 7 naar live 8... zit er net ff achter, maar wordt nu al gestoord van dat warpen... waarom moeten ze dat nou weer anders doen? werkte toch prima?

Is het mogelijk om zoals 7 te warpen in 8? gewoon het snelle werk met de hand... ik krijg het niet eens voor elkaar om het startpunt goed te zetten, eerst kon je precies zelf bepalen waar je iets wilde laten beginnen, nu bepaald de computer het hele gebeuren met zogenaamde gedetecteerde ritmes en onzin... wtf??? dat wil ik helemaal niet...

tis even een kwestie van wennen, maar de nieuwe manier van warpen is eigenlijk veel logischer vind ik....

Dr zijn wel filmpjes op youtube te vinden over hoe je moet warpen.

Bepalen waar iets moet beginnen doe je zo:

flink inzoomen bij beginpunt en dan op het beginpunt dubbel klikken tot je een warpmarker krijgt, dan op die warpmarker rechter muisknop en kies "set 1.1.1 here".

Thnx, lukt me inmiddels, hoop klikken, goed mikken, veel irritatie.... helaas, voor mij is dit echt de grootste fout van ableton.... snap echt niet dat ze dat warpen verandert hebben, doe er op zn minst een 'oldskoolwarpmodefunctie' in ofzo... zal voor dj's en producers die snel loopjes willen gebruiken wel handig zijn ofzo, maar dat is niet de manier hoe ik dat gebeuren gebruik...
morgen 7 er weer opzetten, mooi geweest... wat een kut zooi dit

nou ja...klinkt een beetje autistisch imho, je moet er gewoon aan wennen. Het principe is hetzelfde...alleen werkt het andersom.

Tip: zet je fixed grid uit....kan je beter schuiven.

whehe mja, begin er een beetje in te komen... yep fixed grid uit scheelt weer een hoop irritatie, top... maar om het recht te trekken ben ik afhankelijk van gemarkeerde punten die ableton zelf heeft bepaald (de logica van die punten ontgaat me totaal, maar goed, het zal wel...) .... in 7 kon je precies op die tijdlijnpuntjes/bar-streepjes je track op bpm slepen (of dus niet op bpm en beetje dingen proberen snel, experimenteren enzo).... :huilsmiley:

mwoah heb het allemaal wel door...

ik blijf erbij, zwaar kut... meer klikken en gare zogenaamde handige extraatjes, 7 was prima, voor een langzamere workflow duik ik wel achter een mpc... morgen maar weer ff kijken als ik nuchter ben

ja die autowarp klopt niks van, daarom moet je op die eerste marker die je hebt gezet, rechter muisknop en dan warp from here straight kiezen...poof weg vervelende automatische warpmarkers!

Back