[Trance] Myth - Code Blue (Original Mix)

Zodenmieters, al kan trance mij al enige jaren niet meer zo boeien, ik vond dit een zeer rielekst nummer om naar te luisteren! Even nog een tip: die lead-arpeggio klinkt een beetje dof, haal een beetje bas weg en voeg wat hoog toe! Zet er voor het ultra-drama-trance-effect anders nog wat meer overdreven delays en reverbs op, de productie vind ik zeer oke! :okdan:

Goede produktie zeg. Top.

Misschien dat je nog wat kan kijken naar de lengte van het nummer om de luisteraar te blijven boeien. Het zakt nu na een aantal minuten een beetje in. Misschien dat wat vocalen erin dat doorbreken. Dit nummer leent zich wel voor wat zang. Misschien zijn wat lange uithalen met veel galm al voldoende.

Succes verder met het uitwerken.

Groet Erik:okdan:

De opbouw en afbouw vind ik errug saai. Laat gewoon de eerste en laatste minuut weg. De track zelf klinkt erg professioneel. En dan bedoel ik qua techniek en afmixen. De melodie is niets bijzonders waardoor het geheel een doorsnee trancetrack is gebleven. Helaas, maar volgens mij kan je het dus wel. Ga eens zitten voor een aparte melodie met een unieke sound (draai eens wat aan de knoppen van je Virus!!!). Dan zie ik graag een nieuwe post met een te gekke track tegemoet:dj:

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen
(draai eens wat aan de knoppen van je Virus!!!). Dan zie ik graag een nieuwe post met een te gekke track tegemoet:dj:

Dit is alleen met Reason 2.5 gemaakt.

Inderdaad, wat met de Virus doen, maar ik moet eerst nog even een samplertje en een mixertje kopen voordat ik daaraan begin, na mn tentamens van de zomer hoop ik zover te zijn, en zit ik ook in mijn nieuwe ruime kamer, waar ik heeeeeeel veel muziek ga maken :)

Overigens, de eerste een laatste minuut zullen er niet uitgehaald worden... ik hou van DJ-Vriendelijke nummers, aangezien ik zelf ook draai. Als ik wel iets lekker vind zijn het van die nummers die zichzelf zowat mixen, dan klinkt alles super.

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa
Goede produktie zeg. Top.

Misschien dat je nog wat kan kijken naar de lengte van het nummer om de luisteraar te blijven boeien. Het zakt nu na een aantal minuten een beetje in. Misschien dat wat vocalen erin dat doorbreken. Dit nummer leent zich wel voor wat zang. Misschien zijn wat lange uithalen met veel galm al voldoende.

Succes verder met het uitwerken.

Groet Erik:okdan:

Vocalen enzo is wel een leuk idee.... alleen heb ik geen microfoon of wat dan ook om dat te doen. Ik denk inderdaad dat ik de lead sound gewoon wat ga aandikken.

Puike track! Die toms zijn leuk. (beetje Kylie oude stylie)

Misschien wel leuk om die tegenmelodie stringpad te pannen tijdens het nummer, hij zit nu voornamelijk rechts. En dat valt op tijdens het laatst stuk van de track. En wat meer sampletjes en kleine frutsels is misschien ook wel leuk om erin te stoppen zodat er meer verassingselementen in zitten. :)

Als je wat vocalen samples hebt, kun je proberen om te luisteren of het een meerwaarde geeft. Daarna kun je ze altijd nog vervangen door echte zang.

wanneer je te veel aan knoppen gaat draaien kan dit de zang juist in de weg zitten. Vooral wanneer je filter de hoogte in gaat. Nu klinkt het lekker neutraal. Zang kan het hogere frequentie gebied juist mooi invullen. Ideaal voor zang zou ik zeggen.

groet Erik

Zoals met bijna alle tracks die je maakt ligt er een verdomd solide basis. Geen ontkennen aan. Geluiden zijn goed en arrangement mag er voor mij ook wel wezen. Maar bij dit nummer mis ik toch iets. Een ´volheid´ om het beroerd te omschrijven. Er moet iets bij om het spannender en voller te maken. Zo zou ik bijvoorbeeld spelen met de lead. Hier en daar ´filteren´. Misschien ook een tweede laag aanbrengen in die lead, door een ´saw´ (scheurende lead) onder te leggen en die af en toe erbij laten komen. Ik hoop dat begrepen wordt wat ik PROBEER te zeggen. Verder (ben nu tweede keer aan het luisteren) zou ik de percussie een tikkie meer naar boven brengen. Valt nu af en toe weg in de mix.

Verder niks mee (wéér).

Eric

het is lekker!
mist alleen net iets agressie de hele track een paar bmptjes hoger kan ook geen kwaad lijkt net of de lead sneller wil gaan dan de drums

maar erg lekker!! netjes gedaan

Superlekker trackie!!!

Maar moet me bij de anderen aansluiten... Gebeurt niet zo heel erg veel!
Ik mis de climax! Als na de break de kick er weer bij komt knalt het niet echt! Terwijl dat juist het punt is om alle registers los te trekken... Knallen!!!!!

Verder, mijn complimenten! Vettig hoor!

errug lekker nummer ja,leent zich zeker lekker voor de clubs,of tijdens die tv programmas wanneer die Mentaal Theo weer eens een poging probeerd op een jetski tijdens zo n zomer aflevering,doe er wat mee.

Dit nummer klinkt zwaar okay

echt een heerlijk nummertje!

jij weet ook precies hoe je trance moet opbouwen.

een ding weet ik zeker TRANCE IS NOG LANG NIET DOOD 8)

veel succes ik stuur je binnenkort wel even een prive bericht :)

Origineel geplaatst door bambamstudio
met alle respect voor jou en menno, maar een trance arrangement is niet zo moeilijk...voorbeelden genoeg :)

Gelijk heeft ie :)

Maar omdat er zoveel van is, is het wel weer moeilijker om echt door te breken in de scene. Met trance kom je eigenlijk nergens meer aan de bak... zou ik groovy draaien en produceren, had ik zonder twijfel bij een aantal discotheken in Eindhoven terecht gekunt.

Origineel geplaatst door MdJ
Met trance kom je eigenlijk nergens meer aan de bak...

en dan in een ander topic zeggen dat ik aant zeiken was... nu zeg je het zelf man!

de trance-markt is inderdaad verzadigd. er is al veel te veel van. alles lijkt op elkaar. je komt er nergens meer mee.

tijd voor vernieuwing dus

Origineel geplaatst door Fredd-E
en dan in een ander topic zeggen dat ik aant zeiken was... nu zeg je het zelf man!

de trance-markt is inderdaad verzadigd. er is al veel te veel van. alles lijkt op elkaar. je komt er nergens meer mee.

tijd voor vernieuwing dus

Jesus zeg komt die drol weer aanzetten.

Trance is verzadigd omdat het gewoon zo een coole stijl is... jij bent waarschijnlijk zo achterlijk dat je niet verder komt dan koekjestrommeltrance... luister eens naar artiesten zoals M.I.K.E., Laurent Veronnez, of Ralph Barendse... DAT is pas trance.

Ik ga deze discussie overigens niet voeren omdat het toch om smaak gaat... ik wil je alleen vragen om niet zo bekrompen te doen en ook open te staan voor andere stijlen.

Dat je niet aan de bak komt betekent niet dat het niet goed is.

Origineel geplaatst door MdJ
Jesus zeg komt die drol weer aanzetten.

Trance is verzadigd omdat het gewoon zo een coole stijl is... jij bent waarschijnlijk zo achterlijk dat je niet verder komt dan koekjestrommeltrance... luister eens naar artiesten zoals M.I.K.E., Laurent Veronnez, of Ralph Barendse... DAT is pas trance.

Ik ga deze discussie overigens niet voeren omdat het toch om smaak gaat... ik wil je alleen vragen om niet zo bekrompen te doen en ook open te staan voor andere stijlen.

Dat je niet aan de bak komt betekent niet dat het niet goed is.

hehe laat die koekjestrommeltrance ook maar achterwege.

ik moet gewoon niets weten van eender iets wat te maken heeft met trance.

en noem me nu maar narrowminded ja... ga ik ondertussen wel even verder luisteren naar muziek uit een van de 12 overige categorieën die ik WEL leuk & goed vind.

smaak he.

Back