Interesse in een VJ draadje hier?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

roland kuit

ローランド・クイト:音楽、科学、アートが交わる革新の場
Hi forum,
Ik gebruik het programma Visual Jockey (pc)nu al jaren. Visual Jockey heeft ook een eigen forum. Het is een prima vj systeem wanneer je gewend bent om modular te denken. Foto's, video's, beeld generators als oscilators, beeldfilters, switches...de hele mikmak. Alles is te syncen op de beat of andere ritmische zaken. Ook erg mooi om te gebruiken bij klank installaties etc. Geef het een googleltje.

Hij moet in subforum overig... dan is er wel 'n muzikale draai aan te geven.

Visual Jockey is 'n beetje vervelend. Het gebruikt veel processor en is traag. Er zijn voor de MAC mooiere programma's die beter samen werken met muziek programma's. Neem VDMX.. en Ableton werkt samen met MAX MSP en Jitter. Hiermee kan je in je Ableton sequencer ook video zetten.. of licht aansturen.

Maaruuuuh.. ik geef het draadje 'n levensduur van zo'n 4 dagen.

VCOCVA: Ik wil ook proberen een PC met VDMX te syncen / te laten reageren op Ableton uit mijn laptop. Je kunt in principe toch ook gewoon alle CC's - die ik met m'n midi controllers uitstuur om volumes en cutoffs te regelen - doorlussen via midi out naar de PC met VDMX?
Of zit er een groot voordeel aan MAX MSP wat ik over het hoofd zie?

VCOCVA: Ik wil ook proberen een PC met VDMX te syncen / te laten reageren op Ableton uit mijn laptop. Je kunt in principe toch ook gewoon alle CC's - die ik met m'n midi controllers uitstuur om volumes en cutoffs te regelen - doorlussen via midi out naar de PC met VDMX?
Of zit er een groot voordeel aan MAX MSP wat ik over het hoofd zie?

In VDMX is alles via CC's aan te zwengelen. Of verschillende filmpjes via noten.

Bij Visual Jockey is dat allemaal iets lastiger. Maar ja, het is wel gratizzzz....

Je kan met Visual Jockey wel hele mooie dingen maken, maar het vreet wel.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back