E6400 ultra vraagjes

matrixxx

Ouwe rot
Ik heb sinds kort een Emu E6400 ultra in mijn bezit en ik zit met een paar kleine niet weetjes.

Ik heb er laatst OS4.61 in geladen wat prima is gegaan alleen heb ik het idee dat er iets niet helemaal klopt. Volgens mij moet het mogelijk zijn dat de Emu Akai s9XX/s1XXX disks kan lezen of heb ik dat mis??

Ook is bij mij het backlight niet meer aanwezig van het display, nou vraag ik me af is het ergens mogelijk in te stellen voor ik het elfoil ga vervangen? en iemand een idee waar ik deze maat el-foil kan kopen gezien de meeste maten net even iets te klein zijn.

Ik wil er ook een HD in zetten en voor zo ver mogelijk zie ik dat er een HD in kan van 20gig, is het mogelijk dat je er een grotere schijf in plaats??

Als iemand 2 reepjes van 64 MB heeft liggen...........PB me ff

Zelfs de versie voor de OS4.61 kon Akai formaat lezen , van de s950 weet
ik niet maar van S1000 en S3000 serie weet ik het zeker.
Ik zou zeggen laad een oude versie weer terug :)
Wat betreft de backlight die kun je niet veranderen wel het contrast hiervan en deze
vind je in het master menu.
Je kunt partities maken als de HD groter is dan 20 GB.

ik zou 4.71 of 72 ofzo erin zetten. Dan kan je je HD als FAT32 formatteren en zo met je computer je sampledata makkelijker heen en weer gooien.
ik heb nu bij mij een 120 gig ide hd erin zitten, helemaal vol met alle emu sample cds die ik kon vinden.
akai floppies inlezen ging dacht ik via een import functie, te lang dat niet gebruikt (950 staat eronder namelijk en andere akai ook in de buurt)

4.7 is het dus

ik dacht een western digital of maxtor IDE schijf
iig 7200rpm.
kheb in andere emu's ook samsung hd's geplaats. maar meeste die ik ken hebben wel een western digital hd erin

ik heb het nog niet verder uitgeprobeert.
begin nu ook wel geinteresseerd te raken.
Toch maar keertje uitproberen met een van die 320 gig ide schijven die ik hier heb liggen/

Graag laten weten of het werkt of niet. Ik heb er nu een lawaaierige 9 GB inzitten die het waarschijnlijk binnenkort gaat begeven.

ik weet zowiezo dat 20 gig 40 gig 80 gig 120 gig ide schijven het wel doen in die emu's
weet ook nog niet wanneer ik het ga proberen.

klinkt allemaal wel cool,

Alleen het verhaaltje van de Akai disks dat die niet bij mij te lezen zijn klopt niet, zou het kunnen zijn dat ik eerst de flash prep had moeten laden voor ik versie 4.61 of 4.7o zou laden. Ik weet namelijk niet meer wat voor versie er in heeft gezeten.

van de emu site

E4 Ultra Flash Prep
Date: 6/12/2003
Size: 80 KB
EOS 4.0 through 4.10 users need to load Ultra Prep to enable your sampler to read compressed files. EOS 4.5 users need only to install the new version of EOS 4.6 (flashprep not required).

Wat ik me ook afvraag, als er een IDE aansluiting in zit voor een HD dan is het toch ook mogelijk om een IDE cardreader er in te zetten??

ide cardreader werkt ook ja.
als 4.61 er al op staat dan heb je die flashprep niet nodig
als ouder erop staat kan je die flashprep wel even draaien ja.

4.7 zou ik zelf gewoon doen, zeker als je cardreader erin gaat zetten. dan kan je gewoon fat32 of andere fat shits gebruiken.

Ik heb net de FlashPrep er over heen gegooid en daarna EOS 4.70 en jammer genoeg leest hij nog steeds geen Akai disk. Ik vind dit wel zuur omdat Omniflop bij mij ook niet werkt.

Ik denk zelf dat ik een cardreader er in ga zetten om toch wat meer overzicht te houden en te voorkomen dat ik een HD crash krijg (dat gebeurt je maar 1 x in je leven)

kheb met hd's minder problemen gehad dan met cardreaders.
en gebruik hd's al veel langer.
CF kaarten die er ineens mee ophielden. en nog meer van dat gezeur.
Ik ben nu net een akai s1000 floppie aan het inladen. even kijken hoe dat ging.
Ik heb wel gewoon akai cdroms ingeladen in mn emu. floppie lukt tot nu toe niet.

(3 verschillende gecheckt al)

net weer een s1000 en s3000 cdrom geprobeert. dat werkte gewoon goed.

bijzonder met de floppy's, misschien moet ik het maar accepteren en voor een andere oplossing gaan zoeken. Ik zal in elk geval zowel een HD als Cardreader uitproberen en kijken hoe prettig het werkt.

eerst maar een fatsoenlijk backlight ergens zoeken, geheugen reepjes,

klinkt allemaal wel cool,

Alleen het verhaaltje van de Akai disks dat die niet bij mij te lezen zijn klopt niet, zou het kunnen zijn dat ik eerst de flash prep had moeten laden voor ik versie 4.61 of 4.7o zou laden. Ik weet namelijk niet meer wat voor versie er in heeft gezeten.

van de emu site

E4 Ultra Flash Prep
Date: 6/12/2003
Size: 80 KB
EOS 4.0 through 4.10 users need to load Ultra Prep to enable your sampler to read compressed files. EOS 4.5 users need only to install the new version of EOS 4.6 (flashprep not required).

Wat ik me ook afvraag, als er een IDE aansluiting in zit voor een HD dan is het toch ook mogelijk om een IDE cardreader er in te zetten??

Ik weet niet hoe het zit bij de Ultra serie maar bij de ESI-4000 kon je een zip drive of MO drive
plaatsen daar waar de Floppy zat , dit liep echter wel via de interne Scsi.
Verder kun je Akai geluiden alleen laden via een externe Scsi CD-rom dacht ik , de Emu e6400
zet ze dan om naar een leesbaar formaat.
Os 4.7 is dan het laatste systeem maar dit is leuk als je ADAT hebt in de E6400 , os 4.6 kun je ook gebruiken.

Ik heb vannacht op het net een cardreader gescoord en meteen een nieuwe backlight besteld. over 2 daagjes zal ik deze wel ontvangen en ga ik eens wat proberen :D.

Ik heb een ADat board en ook een D-WAM board er in zitten, de bedoeling is dat ik gebruik ga maken van de ADat output zo 8/16 digitale kanalen Logic in. Mijn sampels altijd bij de hand en evt kan ik de EMU ook als input converter gebruiken :D

verry nice,
ik vind die converters van die emu heerlijk klinken.
Filter eruit ook super

vandaag na een drukke week de Sampler eens aangezet en er mee werken en toen..............

Ik heb geen output en ik krijg het niet voor elkaar om er mee te samplen, misschien dat ik iets over het hoofd zie??

opvallende zaken zijn als ik sample manage > new indruk en dat de instelling doe rechts onder geen van 3 de menu's kan kiezen om te samplen. Ook de geluiden van de e-synth Rom hoor ik niet via de outs of headphones.

wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?

Back