Goed om te horen, ik ga van hetzelfde uit. Ben benieuwd naar je bevindingen wanneer ie terug is!
Edit: by the way: heb je ook de geheugen upgrade uitgevoerd/aangevraagd? Weet je of Voerman dat ook kan verzorgen? Als ie toch open moet, wil ik dat namelijk graag direct mee laten doen. Kan ik ook wel zelf, maargoed, als zij er al aan het sleutelen aan zijn, vind ik het prima. Lijkt me beter voor garantie ook trouwens.
gisteren heb ik hem heengebracht en vandaag is die door voerman in de winkel gerepareerd. TOP service vind ik dat. Memory is uitgebreid met de officiele 1 gig korg memory oplossing.
Vandaag kon ik hem dus direct weer ophalen, dus ben hem maar een dagje kwijt geweest. Dat heb ik gedaan en zojuist even een uurtje getest voor een eerste indruk van het nieuwe keyboard.
eerste indruk nieuwe keyboard:
Direct valt op dat het nieuwe keyboard tijdens het spelen anders aanvoelt. De reactie van het terugkeren van de toets na het aanslaan is nu iets langzamer. Ook voelt het alsof de aanslag meer gedempt wordt door het rubber. Dat is even wennen maar het voelt echt veel beter aan dan de vorige.
Dus het eerste pluspunt was al ontdekt. Helemaal zeker weet ik het niet, maar ik had het gevoel dat de zwarte toetsen ook iets veranderd zijn (een fractie smaller), met spelen merk je daar geen verschil in, maar visueel kwam het zo op me over, maar ik zou net zo goed het compleet verkeerd kunnen hebben
Het spelen erop voelt dus stukken beter dan de vorige (is natuurlijk een mening van mij, dus wie weet ervaart iemand anders dat weer anders), maar dan kwam het belangrijkste: double strikes en notes cutoff, is het te reproduceren?
Ik heb me helemaal rot geprobeerd, maar het is me niet gelukt. Ik kon geen enkel speelfoutje meer ontdekken en alles wat ik deed werd perfect vertaald door de keys. Echt een verademing. Wel is de aanslaggevoeligheid anders, je slaat al snel te hard (kon ik simpel oplossen door de global velocity naar 3 te zetten in plaats van 4), maar dat is een kwestie van wennen.
Eindelijk kon ik klassieke stukken goed spelen op de keys zonder me te ergeren en ook neo soul en clav spel werkt nu eindelijk goed. Ook waren de karma patterns zonder quantisering ineens strak op de maat. Of te wel, dit nieuwe keyboard maakt er gewoon een compleet andere kronos van qua ervaring.
Ik vind zelf het verschil bizar groot ten opzichte van de vorige versie. Zo had die gewoon uit de fabriek moeten komen en het was met afstand de workstation killer geweest die ze voor ogen hadden. Nu moeten ze eerst zorgen dat mensen weer vertrouwen gaan krijgen in het apparaat door een langdurige positieve gebruikers ervaring te lezen of zelf te ervaren.
Ik heb geen idee of dit keyboard op de lange termijn goed blijft werken (ik verwacht van wel), maar de eerste indruk is dus bizar goed. Ik hoop dat dat zo blijft.
Wat wel vreemd is, is dat ik niet het nieuwe os heb gekregen wat bij dit keyboard schijnt te horen 1.5.2. Die van mij staat nog gewoon op 1.5.0. Maar afgezien van de gewijzigde velocity kon ik verder geen verschil ontdekken dus ik vind het allemaal wel prima zo
Dus voor de mensen die nog wachten op een replacement, hou vol, het is echt het wachten waard want dat nieuwe keyboard kicks ass!