Korg Kronos

Die padsound is echt crimineel! Heb je daar een wapenvergunning voor nodig?

hehehe, thanks, ik heb nog veel meer van dat soort pad sounds in mijn program bank, Echt heerlijk die vector automation :)

de boesendorfer expansion is beschikbaar (austrian piano), de demo is nu te downloaden. De prijs is 299 dollar en als introductie prijs nu zelfs maar 249 dollar.

Ik ben erg benieuwd naar deze expansion aangezien de boesendorfer sound mijn favoriete piano sound is. Als mijn k88 weer terug is van reparatie ga ik deze zeker direct uitproberen!

en een demootje
http://soundcloud.com/korg/exs12-web-demo

Jouw K88 is al weg voor reparatie, Quifster? Ik heb nog niets gehoord voor mijn K73. Hoe heb je dat aangepakt? Ik lees wel veel berichten dat de beschikbaarheid van de nieuwe keybeds nog niet heel hoog is, maar ik zou em toch graag zsm vervangen willen hebben.. :P En dan ga ik die nieuwe Austrian piano demo maar eens downloaden.. Klinkt wel erg goed!

Jouw K88 is al weg voor reparatie, Quifster? Ik heb nog niets gehoord voor mijn K73. Hoe heb je dat aangepakt? Ik lees wel veel berichten dat de beschikbaarheid van de nieuwe keybeds nog niet heel hoog is, maar ik zou em toch graag zsm vervangen willen hebben.. :P
Ja klopt jick, die van mij is inmiddels bij de winkel en wordt daar door voerman gerepareerd ! Dat is wel een enorme service vind ik van voerman, dat mag dan ook wel weer eens gezegd worden.

Dat die van mij wel gerepareerd kan worden is omdat ik een 88 keys heb, daar zijn niet zoveel van verkocht en daar hadden ze nog een aantal repareerborden van op voorraad. De 73 keys zijn op dit moment in bestelling, dus dat zal de reden zijn dat jij nog geen bericht hebt gehad denk ik.

Ik verwacht de mijne morgen of donderdag weer op te kunnen halen, dus ik laat hier wel weten of het keyboard bevalt, maar als ik de berichten op korgforums lees dan zijn de vooruitzichten erg goed en schijnt het nieuwe keyboard ontwerp erg goed te werken.

Dus ik ben op dit moment een blij man dat binnenkort waarschijnlijk mijn grootste bezwaar van het niet werkende keyboard verdwenen is :)

Ik verwacht de mijne morgen of donderdag weer op te kunnen halen, dus ik laat hier wel weten of het keyboard bevalt, maar als ik de berichten op korgforums lees dan zijn de vooruitzichten erg goed en schijnt het nieuwe keyboard ontwerp erg goed te werken.
Dus ik ben op dit moment een blij man dat binnenkort waarschijnlijk mijn grootste bezwaar van het niet werkende keyboard verdwenen is :)

Hartstikke fijn nieuws voor je Quifster, en natuurlijk alle andere pechvogels. Zou het dan toch nog goed komen?

8>

Goed om te horen, ik ga van hetzelfde uit. Ben benieuwd naar je bevindingen wanneer ie terug is!

Edit: by the way: heb je ook de geheugen upgrade uitgevoerd/aangevraagd? Weet je of Voerman dat ook kan verzorgen? Als ie toch open moet, wil ik dat namelijk graag direct mee laten doen. Kan ik ook wel zelf, maargoed, als zij er al aan het sleutelen aan zijn, vind ik het prima. Lijkt me beter voor garantie ook trouwens.

Oeh, compleet nieuw klavier. Dat zal Korg financieel niet erg goed bevallen. Nuja, Yamaha had ooit iets gelijkaardig met de S90 ofzo keyboards blijkbaar (al moesten die niet integraal vervangen worden) en die leven ook nog. :)

Goed om te horen, ik ga van hetzelfde uit. Ben benieuwd naar je bevindingen wanneer ie terug is!

Edit: by the way: heb je ook de geheugen upgrade uitgevoerd/aangevraagd? Weet je of Voerman dat ook kan verzorgen? Als ie toch open moet, wil ik dat namelijk graag direct mee laten doen. Kan ik ook wel zelf, maargoed, als zij er al aan het sleutelen aan zijn, vind ik het prima. Lijkt me beter voor garantie ook trouwens.
ja dat heb ik wel gevraagd via de winkel, maar die waren dat vergeten te vragen. Als het goed vragen ze het wel als die er is om het erin te zetten. Maar het zou me niet verbazen als dat compleet misgaat.

Op zich niet erg, zo'n geheugen module is in de winkel 17 euro en het is simpel om zelf erin te zetten. (moet je wel 26 schroeven of zo eruit halen hehehe, maar goed, eht geheugen zelf erin prikken is simpel).

Maar ik hoop dat het lukt als ze hem toch open hebben. Het het in ieder geval wel gevraagd

Oeh, compleet nieuw klavier. Dat zal Korg financieel niet erg goed bevallen. Nuja, Yamaha had ooit iets gelijkaardig met de S90 ofzo keyboards blijkbaar (al moesten die niet integraal vervangen worden) en die leven ook nog. :)

klopt is erg duur, schijnt iets van 700 dollar te zijn las ik op korgforums. lijkt me wel wat duur, maar zelfs als het de helft is is het nog meer dan 1 miljoen dollar om alle keyboards te vervangen. Zullen ze natuurlijk nooit doen. Het lijkt me dat alleen de echt kapotte vervangen worden als mensen klagen.

gisteren heb ik hem heengebracht en vandaag is die door voerman in de winkel gerepareerd. TOP service vind ik dat. Memory is uitgebreid met de officiele 1 gig korg memory oplossing.

Vandaag kon ik hem dus direct weer ophalen, dus ben hem maar een dagje kwijt geweest. Dat heb ik gedaan en zojuist even een uurtje getest voor een eerste indruk van het nieuwe keyboard.

eerste indruk nieuwe keyboard:
Direct valt op dat het nieuwe keyboard tijdens het spelen anders aanvoelt. De reactie van het terugkeren van de toets na het aanslaan is nu iets langzamer. Ook voelt het alsof de aanslag meer gedempt wordt door het rubber. Dat is even wennen maar het voelt echt veel beter aan dan de vorige.

Dus het eerste pluspunt was al ontdekt. Helemaal zeker weet ik het niet, maar ik had het gevoel dat de zwarte toetsen ook iets veranderd zijn (een fractie smaller), met spelen merk je daar geen verschil in, maar visueel kwam het zo op me over, maar ik zou net zo goed het compleet verkeerd kunnen hebben :D

Het spelen erop voelt dus stukken beter dan de vorige (is natuurlijk een mening van mij, dus wie weet ervaart iemand anders dat weer anders), maar dan kwam het belangrijkste: double strikes en notes cutoff, is het te reproduceren?

Ik heb me helemaal rot geprobeerd, maar het is me niet gelukt. Ik kon geen enkel speelfoutje meer ontdekken en alles wat ik deed werd perfect vertaald door de keys. Echt een verademing. Wel is de aanslaggevoeligheid anders, je slaat al snel te hard (kon ik simpel oplossen door de global velocity naar 3 te zetten in plaats van 4), maar dat is een kwestie van wennen.

Eindelijk kon ik klassieke stukken goed spelen op de keys zonder me te ergeren en ook neo soul en clav spel werkt nu eindelijk goed. Ook waren de karma patterns zonder quantisering ineens strak op de maat. Of te wel, dit nieuwe keyboard maakt er gewoon een compleet andere kronos van qua ervaring.

Ik vind zelf het verschil bizar groot ten opzichte van de vorige versie. Zo had die gewoon uit de fabriek moeten komen en het was met afstand de workstation killer geweest die ze voor ogen hadden. Nu moeten ze eerst zorgen dat mensen weer vertrouwen gaan krijgen in het apparaat door een langdurige positieve gebruikers ervaring te lezen of zelf te ervaren.

Ik heb geen idee of dit keyboard op de lange termijn goed blijft werken (ik verwacht van wel), maar de eerste indruk is dus bizar goed. Ik hoop dat dat zo blijft.

Wat wel vreemd is, is dat ik niet het nieuwe os heb gekregen wat bij dit keyboard schijnt te horen 1.5.2. Die van mij staat nog gewoon op 1.5.0. Maar afgezien van de gewijzigde velocity kon ik verder geen verschil ontdekken dus ik vind het allemaal wel prima zo :D

Dus voor de mensen die nog wachten op een replacement, hou vol, het is echt het wachten waard want dat nieuwe keyboard kicks ass!

Dan wil ik je feliciteren met dit goede nieuws. :mega:

Je Job's geduld is beloond.
En het probleem was achteraf dus toch te repareren, waar je toch een hard hoofd in had... Gelukkig dat je hierin achteraf geen gelijk had.

Dit positieve nieuws zal het vertrouwen misschien weer wat herstellen bij de potentiële kopers. En bij de kopers, die al maanden met dit probleem zitten.

De oplossing is dus nabij.
Alleen waarom is alles zo mysterieus gehouden, en heeft het zo lang geduurd? Nou ja, als alles werkt en goed functioneert...
Dan is de pijn al weer gauw vergeten. En kan zelfs Voerman weer gecomplimenteerd worden... ;)

Top :okdan:

8>

En het probleem was achteraf dus toch te repareren, waar je toch een hard hoofd in had... Gelukkig dat je hierin achteraf geen gelijk had.

Dit positieve nieuws zal het vertrouwen misschien weer wat herstellen bij de potentiële kopers. En bij de kopers, die al maanden met dit probleem zitten.

De oplossing is dus nabij.
Alleen waarom is alles zo mysterieus gehouden, en heeft het zo lang geduurd? Nou ja, als alles werkt en goed functioneert...
Dan is de pijn al weer gauw vergeten. En kan zelfs Voerman weer gecomplimenteerd worden... ;)
nou het ligt in de praktijk iets genuanceerder. Het probleem kon niet gerepareerd worden. De oplossing is dat Korg een nieuw RH3 keyboard ontwikkeld heeft die het probleem niet heeft, onder zware publieke druk nadat de forums en youtube ontploften met probleem rapporten erover. Dus de reparatie was dat gewoon het hele keyboard vervangen is.

In alle nieuwe Kronossen komt dit nieuwe model. De bestaande waar dit probleem optreed moeten vervangen worden. Dat mysterieuze eraan klopt, op het korgforum zijn veel mensen nu dus ook bang dat hun bestaande probleemloze rh3 keyboard uiteindelijk ook fouten gaat vertonen aangezien niemand weet welke aanpassing er nou echt aan het design gedaan is.

Maar inderdaad complimenten voor hoe voerman dit in mijn geval heeft opgelost samen met de winkel. Ik was niet echt positief over voerman aangezien contact daarmee nooit gelukt is, maar de winkel en voerman samen hebben echt een topprestatie van service gegeven vind ik.

Ik ken geen andere distributeur die naar de winkel toekomt en daar voor de kronossen (ik was niet de enige) van die winkel de toetsenborden vervangt zodat je hem maar 1 dag kwijt bent. Dat is echt heel erg goed qua service. Wat ook top was, was dat ze als service ook nog de 1 gigabyte memory er gratis bij hebben gezet.

Dat maakt toch wel veel goed hoor, Ik ben hier behoorlijk kritisch over sommige zaken, maar ik zal ook de eerste zijn die daar op terugkomt als de ervaringen omdraaien. En voerman heeft zich hier echt goed gepresenteerd qua service zonder dat ze mij ooit gesproken hebben of kennen.

Dus ik ben echt tevreden op dit moment en mijn grootste bezwaar van het keyboard dat het voor mij onspeelbaar maakte is compleet verdwenen :)

dus nu kunnen we echt los inderdaad !

Inderdaad, het was een groot probleem maar als ze het dan goed oplossen kunnen we dat achter ons laten.

En nu ongeloof veel plezier met je Kronos!!

Ik heb een tweede PLG kaart in mijn S80 gestopt om ook een beetje op die multi-engine trein mee te liften. ;) ;)

Als alles meezit krijg ik morgen (donderdag) een telefoontje dat de door mij bestelde Kronos binnen is. Die zou momenteel onderweg zijn van Voerman naar de muziek zaak.

Kan ik er van uit gaan dat die Kronos dan ook voorzien is van een nieuw keybed?
Of moet ik er van uit gaan dat alle Kronossen die geproduceerd worden sinds het nieuwe keybed voorzien zijn van het nieuwe keybed en dat alle "oude" voorraad uitsluitend een nieuw keybed krijgen indien het probleem zich voordoet?

Lijkt mij dat laatste!

Als alles meezit krijg ik morgen (donderdag) een telefoontje dat de door mij bestelde Kronos binnen is. Die zou momenteel onderweg zijn van Voerman naar de muziek zaak.

Kan ik er van uit gaan dat die Kronos dan ook voorzien is van een nieuw keybed?
Of moet ik er van uit gaan dat alle Kronossen die geproduceerd worden sinds het nieuwe keybed voorzien zijn van het nieuwe keybed en dat alle "oude" voorraad uitsluitend een nieuw keybed krijgen indien het probleem zich voordoet?

Lijkt mij dat laatste!

ja, Ik denk ook dat je een 'oud' keyboard krijgt, maar je merkt het in de praktijk echt wel als die het niet goed doet, dus dan kun je hem vast wel alsnog laten vervangen.

Ik heb een tweede PLG kaart in mijn S80 gestopt om ook een beetje op die multi-engine trein mee te liften. ;) ;)
cool welke heb je er bij gestopt?

ik heb er hier ook nog 2 liggen, de vl1 en de dx plg kaarten.
(alleen is mijn s90es er niet meer, dus die kaarten liggen hier maar niets te doen :D)

Ik had al de PF (samples van alles met keys dat ooit faam gehad heeft) en nu zit de VL (acoustic modelling van blazers en strijkers) er ook bij. De VL is bij mij de versie zonder eigen patchgeheugen, maar aangezien PLG patches opslaan sowieso geen sinecure i en je stapels VL presets hebt die je snel aanpast naar wat je wil, maakt dat eigenlijk niks uit. Bij de PF is het kunnen opslaan wel handig, omdat een goede pianopatch soms heel subtiel afwijkt an een rommelpatch. Dat hou je dus graag bij voor een volgende keer. Wel leuk met die VL engine in de S80: een monosynth met 88 gewogen keys. :D Ook super hoe je de fx en synthfuncties van de S80 zelf kan toepassen op de PLG engines. Nu nog wachten op de breath controller voor de VL.

Voor DX gebruik ik gewoon de echte DX7. :) Maar goed, Kronos.

Back