Korg Kronos

mooi!
kan ik uit proberen met mijn pas gekochte Garritan Instant Orchestra. (mooi pakket voor weinig)

mooi!
kan ik uit proberen met mijn pas gekochte Garritan Instant Orchestra. (mooi pakket voor weinig)

klinkt goed, die instellingen zoals ik ze beschreef werken uiteraard met elk keyboard en controllers en set van VSTI's.

Je kunt dit ook gebruiken voor het opnemen van al je hardware en vsti's in realtime op verschillende audiosporen. Ik gebruik de kronos slechts al voorbeeld voor deze demo.

Nog even dit:

ik heb alles met koptelefoon ingespeeld maar hoor tijdens het spelen deze bijgeluiden niet. Misschien ligt het aan de manier van opnemen in de Kronos?

Dit is de procedure die ik heb gevolgd:

1. Heb piano sound gekozen (bijv. Kronos German Grand)
2. Houdt de "ENTER" toets en "REC" toets gelijktig vast.
3 "Set up to record" popup met "OK" beantwoorden
4. klik op "START/STOP"

Is dit de manier om even snel een pianostukje op te nemen in Kronos sequencer?

zo doe ik het ook, ik hoor wel de bijgeluiden tijdens het afspelen overigens als ik een program pak waarin die sustain noice aanstaat.

Kronos plugin

Kronos plugin

Dag Allemaal,

Het lukte me niet om geluid via midi te krijgen :?:? Als ik een voice kies..

Het volgende heb ik gedaan

• MIjn synth geupdate naar 1.6
  • Usb driver geinstalleerd
  • Plugin geinstalleerd
Als ik nu de plugin open in Cubase dan heb ik bij midi in: all midi inputs en bij midi out: 1-Korg Kronos. (zie foto)

Als je naar een andere voice gaat bv dan veranderd hij het wel op de Kronos maar je hoort geen geluid bij het spelen. Dus hij geeft wel Midi signalen door alleen bij het spelen geen geluid.

(ik heb mijn local control, op uit staan) (enable exclusive ,op aan)

Wien kan me vertellen wat er mogelijk fout gegaan is?
(ik heb een tascam dm3200 die ook dienst doet als geluidkaart dmv firewire)

Attachments

• kronosplugin.jpg
    kronosplugin.jpg
    97 KB · Bekeken: 69
Het lukte me niet om geluid via midi te krijgen :?:? Als ik een voice kies..
...
Het volgende heb ik gedaan
Als ik nu de plugin open in Cubase dan heb ik bij midi in: all midi inputs en bij midi out: 1-Korg Kronos. (zie foto)

Ik kan het niet voor je testen omdat de editor het niet doet in cubase 64 bit, maar volgens mij doe je het volgende fout: Je gebruikt de kronos editor als een standaard vsti en dat werkt niet aangezien korg ervoor heeft gekozen dat je de editor in een vst slot moet laden en die maakt zijn eigen midi verbinding (dus niet via cubase midi channels)

dus je dient het midi spoor niet naar de editor te verwijzen maar naar Kronos Sound Out 1
Dan werkt het. Maar dingen als automation via de editor kun je allemaal vergeten. Het enige wat kan is hem als bank manager te gebruiken en dan kun je los van je project de sounds eventueel daarin aanpassen, maar volgens mij ben je die sounds weer kwijt als je de sounds niet opslaat in de kronos. Dus niet wat je normaal zou hebben met total recall.

Ik zelf ben maar overgegaan op het maken van een Midi device panel waarin ik de belangrijkste parameters kan automatiseren per midi kanaal van de kronos en die heb ik gekoppeld aan een External Instrument. Dus op die manier heb ik dan automation plus een editor voor de parameters die ik belangrijk vind. De gewone editor draai ik zelf dan buiten cubase.

Je krijgt dan voor elk midi channel zoiets als dit (is nog niet klaar), en het mooie is dat elke parameter dan full automation ondersteunt in cubase voor alle 16 midi kanalen in een combi of song. Dus een perfecte oplossing als die helemaal af is. Je kunt het external instrument dan gewoon laden als vst met alle voordelen van een vst qua audio. Dus in jouw geval wordt het dan de editor in slot 1 laden voor het bank management en een external instrument in het 2e vsti slot voor de automation.

kronosvst.jpg

Laatst gewijzigd:
Op dit moment heb ik de update nog niet gemaakt.
Omdat ik het gevoel heb, dat het niet echt nodig is.

Mijn pc staat te ver weg van de Kronos, om prettig met een editor te kunnen werken. Ik zie helemaal niet wat er gebeurt op de Kronos, als ik handelingen uitvoer op de editor. Dat lijkt me toch niet erg handig.

En ik raak nu al wel redelijk gewend aan het werken op het display van de Kronos zelf.

Wat me trouwens irriteert is, dat ik bepaalde engines al lekker begin te kennen. Maar als ik dan overga naar andere engines,
en het heeft een paar maand geduurd, dat ik dan een bepaalde engine weer oppak.
Dan ben ik gewoon weer heel veel belangrijke informatie van zo'n engine kwijt...
En kan ik de parameterguide weer opzoeken.

Dat ligt niet aan de Kronos, dat ligt aan mijn persoonlijke situatie.
Tien jaar terug heb ik een hersenoperatie moeten ondergaan.
En dat kan ik onder anderen ook heel goed aan mijn korte termijn geheugen merken... ;{ Het lijkt af en toe op dweilen met de kraan open.

Jammer...
Sorry, ik moest even mijn frustratie kwijt hierover.

8>

Ps. Vandaar ook dat ik zoveel programs aan het tweaken en saven ben.
Als het eenmaal gesaved is, blijft het in de meest optimale staat bewaard.

Mij lukt het nog steeds niet om mijn Taurus 3 met USB (B) aan te sturen en vice versa.
Je zou zeggen, midi is midi. Of het via een ander kabeltje gaat, zou niet ter zake moeten doen. Of vergis ik me?
Zo werkt het bij de Taurus in ieder geval wel. Daar bepaal je alleen of de midi via de din of via usb binnenkomt of eruitgaat, meer niet.

Ik kan het niet voor je testen omdat de editor het niet doet in cubase 64 bit, maar volgens mij doe je het volgende fout: Je gebruikt de kronos editor als een standaard vsti en dat werkt niet aangezien korg ervoor heeft gekozen dat je de editor in een vst slot moet laden en die maakt zijn eigen midi verbinding (dus niet via cubase midi channels)

dus je dient het midi spoor niet naar de editor te verwijzen maar naar Kronos Sound Out 1
Dan werkt het. Maar dingen als automation via de editor kun je allemaal vergeten. Het enige wat kan is hem als bank manager te gebruiken en dan kun je los van je project de sounds eventueel daarin aanpassen, maar volgens mij ben je die sounds weer kwijt als je de sounds niet opslaat in de kronos. Dus niet wat je normaal zou hebben met total recall.

Ik zelf ben maar overgegaan op het maken van een Midi device panel waarin ik de belangrijkste parameters kan automatiseren per midi kanaal van de kronos en die heb ik gekoppeld aan een External Instrument. Dus op die manier heb ik dan automation plus een editor voor de parameters die ik belangrijk vind. De gewone editor draai ik zelf dan buiten cubase.

Je krijgt dan voor elk midi channel zoiets als dit (is nog niet klaar), en het mooie is dat elke parameter dan full automation ondersteunt in cubase voor alle 16 midi kanalen in een combi of song. Dus een perfecte oplossing als die helemaal af is. Je kunt het external instrument dan gewoon laden als vst met alle voordelen van een vst qua audio. Dus in jouw geval wordt het dan de editor in slot 1 laden voor het bank management en een external instrument in het 2e vsti slot voor de automation.

kronosvst.jpg

Dank je wel Quifster! Ja idd dat werkt wel...mijn midi out is dan blijkbaar microsoft GS Wavetable software..teminste dat geeft ie aan bij device setup onder midi...

(dat laatste klinkt ingewikkeld en ik heb zelf nooit met automatiseren gewerkt..)

Bedoel jij nou dat ik dus mijn sounds niet kan editten? bv de oscilarator enzo?

Als dat zo is dan komt dit niet in de buurt van een XS editor =(=(=(

Voor de mensen die ook KARMA programmeren op de kronos hier een tip:

vanaf OS 1.6 werkt het opslaan van een KARMA pattern niet meer goed bij een program of combi (technische uitleg staat wel op korgforums voor de geinteresseerde). Het resultaat is dat de gekozen KARMA GE na het opslaan volledig anders klinkt dan zoals je hem uitgezocht hebt. De bug is inmiddels opgelost door Stephen Kay en overgedragen aan Korg, dus in de volgende OS update zal deze bug vermoedelijk verholpen zijn.

Tot die tijd kun je de volgende workaround gebruiken:
Als je een KARMA GE selecteert op het touchscreen (of via het ingeven van het GE nummer) dien je dit nu 2 keer achter elkaar te doen. Alleen dan zullen de juiste GE instellingen bij je eigen sound worden opgeslagen.

Wat me trouwens irriteert is, dat ik bepaalde engines al lekker begin te kennen. Maar als ik dan overga naar andere engines,
en het heeft een paar maand geduurd, dat ik dan een bepaalde engine weer oppak.
Dan ben ik gewoon weer heel veel belangrijke informatie van zo'n engine kwijt...
En kan ik de parameterguide weer opzoeken.

Dat ligt niet aan de Kronos, dat ligt aan mijn persoonlijke situatie.
Tien jaar terug heb ik een hersenoperatie moeten ondergaan.
En dat kan ik onder anderen ook heel goed aan mijn korte termijn geheugen merken... ;{ Het lijkt af en toe op dweilen met de kraan open.

Jammer...
Sorry, ik moest even mijn frustratie kwijt hierover.
nou om je een hart onder de riem te steken, zelfs ik heb dat ook hoor, als ik weer terugkom bij een engine die ik een tijdje niet gebruikt heb dan moet ik af en toe ook voor sommige dingen weer even in de handleiding kijken. Zoals de Mod7 engine, die kende ik vrij goed, maar nu ik mijn nieuwe soundset aan het afronden ben heb ik toch zeker weer een paar keerde manual nodig gehad om voor elkaar te krijgen wat ik wilde.

Ik zelf vind dat niet zo erg, eigenlijk ben ik wel blij dat de engines zo vreselijk veel mogelijkheden bieden dat het bijna niet te onthouden is als je er wat dieper induikt.

Dank je wel Quifster,

voor je opbeurende woorden.
Ik voel het idd. als een hart onder de riem steken. :)

Als jij het hebt, dan zullen nog wel meer mensen hetzelfde probleem hebben. Natuurlijk is het wel leuk dat de engines verschrikkelijk veel mogelijkheden hebben. Maar ik had het toch leuker gevonden, als alle engines wat meer toegankelijk waren geweest, en ook wat toegankelijker worden uitgelegd in de parameterguide. Ik kan de parameterguide niet echt toegankelijk noemen. Eerder een heel saai naslagwerk.

Maar ik geef toe, 9 engines met ieder hun totaal verschillende werkwijze, zijn misschien toch wel erg lastig samen te vatten op een populaire toegankelijke wijze. Ik vind echter, dat er nu soms te moeilijk gedaan wordt over bepaalde zaken, en dat er bepaalde vitale informatie mist. O.a. wat betreft die onzichtbare lijntjes, waar ik het al eerder met je over heb gehad.

Ik vermoed, dat als mijn programsysteem later klaar is.
En ik doe er dan niet veel meer aan, dat mensen aan me zullen vragen, van hey, mooie sound, hoe heb je dat gedaan?
Dat ik ze het antwoord schuldig moet blijven, omdat de informatie, hoe ik het allemaal precies gedaan heb, dan al weer voor een groot gedeelte is weggezakt.
Want eenmaal klaar, zal ik merendeel met mijn getweakte presets spelen, zonder nog in engines te willen duiken.

Ik heb als vast gegeven, aftertouch, meestal de ribbon, en altijd de twee switches meegeprogrammeerd in het geluid.
Dus ik kan er dan ook volop mee aan de slag.

8>

Maar ik geef toe, 9 engines met ieder hun totaal verschillende werkwijze, zijn misschien toch wel erg lastig samen te vatten op een populaire toegankelijke wijze. Ik vind echter, dat er nu soms te moeilijk gedaan wordt over bepaalde zaken, en dat er bepaalde vitale informatie mist. O.a. wat betreft die onzichtbare lijntjes, waar ik het al eerder met je over heb gehad.

dat is exact hoe het is, je denkt maar 1 apparaat te leren, maar in feite leer je een complete studio te programmeren met 9 synths / muziekinstrumenten en talloze effectapparaten die je op allerlei manieren aan elkaar kan koppelen. Dat is gewoon enorm ingewikkeld om dat echt te masteren en te onthouden. Want het is niet alleen het leren programmeren van die synths maar ook nog eens de verschillende synthese vormen die je moet leren gebruiken, zoals substractieve synthese, FM synthese, Sampling, Granulair, Physical Modeling en ga zo maar door. Dat is echt niet bepaald simpel als je dat nooit eerder gedaan hebt.

Wat betreft die lijntjes ben ik het helemaal met je eens, dat is bijna geen doen. Die Modulation matrix is zo bizar uitgebreid en praktisch alles kan elkaar beinvloeden op een bepaalde manier dat je daar achteraf geen overzicht meer over hebt. Dat is alleen handig tijdens het maken van je geluid omdat je dan op dat moment een bepaald idee hebt over hoe het geluid zich moet gedragen van je eigen patch en dan is het mooi dat praktisch alles kan.

Maar een totaal overzicht van die 1000-en koppelstukjes zou inderdaad heel welkom zijn, maar dat is er nu gewoon niet. Ik vond dat met name lastig bij de Mod7 programs, dat komt met name omdat je daar naast 7 oscs ook nog eens 9 EG's (envelopes) kan koppelen die je ook weer compleet met AMS sources kan beinvloeden. Het heeft me echt 2 volledige dagen gekost om het connectie model van de Mod7 te doorgronden voordat ik mijn eigen programs kon gaan maken.

Erg complex dus, maar ook enorm krachtig en eerlijk gezegd ook een droom voor sounddesigners als je het eenmaal doorhebt. Ik vond de MS20 de leukste engine, maar inmiddels vind ik de Mod7 leuker ook al is dat de meest ingewikkelde engine in de kronos.

Ik heb weer een nieuwe soundset gereleased (de 2e van 4 in totaal). Dit keer zijn het presets die alleen met de MOD-7 engine gemaakt zijn. De MOD-7 engine is de FM DX7 engine van de Kronos. Echter de Kronos kan veel meer, zoals bijvoorbeeld waveshaping op elke oscillator (6 stuks dus), volgens mij kan een DX7 dat niet.

Ik heb de originele releasenotes hier maar even onder gezet omdat iedereen hier toch wel engels kan lezen, en om dat nou helemaal te gaan vertalen is ook weer zoveel werk hehehe.

Voor de Kronos bezitters, veel plezier met de sounds!

Originele release notes:
Korg Kronos SpectraKinematics MOD-7 soundset QR
32 MOD-7 programs for ambient and dance music

SpectraKinematics.jpg

Video demo:

The soundset can be downloaded at karma-lab:
http://www.karma-lab.com/forum/showthread.php?p=106007

This soundset is made exclusively for the Korg Kronos synthesizer. It uses lots of the special features that the Korg Kronos MOD-7 synthesizer has to offer. This soundset contains 32 programs created with the MOD-7.

Every program contains a drum track, a KARMA scene and 8 Chords assigned to the Pads. If you want to have an idea how to use the sound just activate the drum track and KARMA and press one of the 8 pads. The most important part is that they are very different so you have examples of how to create specific type of sounds yourself. The best part is that I have decided to release this set for FREE!

There are lots of tricks hidden in these programs. Tricks like:
- WaveShaping
- PCM sources for FM modulation
- Bit Reducing techniques for that old sound
- Analog setups for Lead sounds
- Combinations of PCM sounds and pure FM sounds
- And much more!

So there's a lot more than meets the eye when you first look at the patches, so take your time to explore them if you want to learn programming the MOD-7.

This soundset is part 2 of the full QR Ambient Dreams Program set. These sounds are used in the upcoming Combi soundset called Ambient Dreams which will be released later this year.

Ambient Dreams program suite:
MS-20 : ElectroPhoretic
MOD-7 : SpectraKinematics
PolySix : AnalogHypnotics
HD-1 : VectorVitamins

Performance tips and tricks
Almost every program uses the following setup for the Modulation joystick and the Switches. So try every sound to see how you can use these for performance purposes:

SW1: Transpose down
SW2: Dry FX settings
JSY+: Modulation of the sound

This time I have used the Switch 2 for modifying the overall effect of the program. In Ambient music the sound is very often sculpted by the use of FX, but when you use it in a song sometimes you want a dryer sound. This is very easy to do, when you don't like the FX settings just press the SW2 button and instantly you will get a much dryer Sound FX setup. This works for every program.

Disclaimer: All sounds can be used freely in any commercial and non-commercial musical production. It's NOT allowed to redistribute the content in this soundset without permission of Qui Robinez.
So to be clear: it's NOT allowed to copy the source file and place it on your own website! If you want to link to the soundset use the link to the Karma-Lab thread where you downloaded this file.

Program List
Location Program Name
U-CC000 Healing Sun Guitar QR
U-CC001 Planet Earth Lead QR
U-CC002 Summer Fruits QR
U-CC003 Chinese Festival Lead QR
U-CC004 Deep Jungle Bass QR
U-CC005 Piano of Glass QR
U-CC006 Sadness Lead QR
U-CC007 Jazzy Solo Bass QR
U-CC008 SpectraKinematic Lead QR
U-CC009 Diffused Symphony QR
U-CC010 Antique Analog Lead QR
U-CC011 Electro Club Bass QR
U-CC012 Goa Trance Island QR
U-CC013 Astral Flight Pad QR
U-CC014 Hard Sync Lead QR
U-CC015 Into the Galaxy QR
U-CC016 4 Bit WobbleMess Bass QR
U-CC017 London Choir QR
U-CC018 Floating on Wind QR
U-CC019 The Orange Sky QR
U-CC020 The Hall Of Kayleigh QR
U-CC021 Ambient Colors Flute QR
U-CC022 Till Dawn Bass QR
U-CC023 Far Horizons QR
U-CC024 Angels Harp QR
U-CC025 Solarstone Ensemble QR
U-CC026 Deep Space Piano QR
U-CC027 Loneliness Hit QR
U-CC028 Nova Space Lead QR
U-CC029 Neo Soul Whistle QR
U-CC030 Light Air Vibraphone QR
U-CC031 Sweet Outdoor Violin QR

Hallo Quifster, :)

Tjonge, jonge wat een arbeid wat je hebt verricht.

Dit is wat mij betreft een schot in de roos.
Dit zijn echt de sfeertjes, zoals ik ze zelf ook tracht te maken op de Kronos.

Ik kan me indenken dat je je happy voelt met dit resultaat.
Dat happy gevoel heb ik ook als er weer eens een sound goed lukt.
Al zeg ik het zelf.

Goed hoor, bewonderenswaardig dat je jouw sounds zo maar weggeeft.

Healing sun gitar, Piano of glass, en Angels harp, behoren wat mij betreft tot de mooisten. Maar er zitten zeker nog een aantal prachtige andere sounds tussen. En warempel, ik herken toch wel een overeenkomst in onze smaak. Niet de dance en trance, ha, ha... Maar met de ambient sounds, komt onze smaak toch wel overeen. Mooie strings ertussen, droevige violen. Warme filtersounds. Ook van die warme gitaren van de Mod7, waar ik ook al een aantal van heb gemaakt. De Orange sky is ook zo mooi. Ik zal waarschijnlijk nog wel after touch toevoegen aan een aantal programs. Maar voor de rest, laat ik het lekker zo. Super bedankt.

Misschien is het trouwens wel leuk, als je bij het Oostendorpforum, ook een account aanmaakt, zodat je de mensen daar ook blij kunt maken.
Of vind je het niet erg, als ik de mensen daar door verwijs naar het Karmalab-forum, waar je je twee soundsets hebt staan? Dan hoef je geen account te maken.

Tjonge, dit scheelt me weer een hoop werk. :)
Ze passen er meer dan 75% naadloos tussen.
En inderdaad de Mod7 is één van de mooiste engines. In ieder geval wat betreft mijn smaak. Wat ik zo mooi vind is dat je op het patchpanel de pcm samples ook kunt doorschakelen. Daar krijg je prachtige sfeertjes van. Ha, ha, ik herken het kabeltje al meteen als ik de main page bekijk.

Way to go, Quifster... 8)

8>

Hoi Quifster,

Inmiddels heb ik ze op 5 na, allemaal verspreid over mijn Kronos.
Ik denk dat ik dit de mooiste creaties vind, die ik tot nu toe heb gehad van je. :)

Ik moest ook wel een beetje lachen, toen ik een aantal sounds van je, met de karma erbij aanzette. Wat een herrie kwam er tevoorschijn.
Volledig veroorzaakt door het feit, dat alles in mijn Kronos verschoven is, of vervangen. Met de electro club bass was ik wat minder blij mee. Die knalde, toen ik hem aanzette, echt loeihard in m'n hoofdtelefoon.
Maar daar gebeurde iets, toen daar karma aanging, iets wat m'n Kronos niet aankon. Ik kreeg een spontane restart. En vervolgens wilde hij helemaal niet meer. Ik kreeg een melding dat ik de usb-stick eruit moest halen. Dat heb ik gedaan. Vervolgens is de Kronos weer goed opgestart.
Dit is de tweede keer, dat me dit met de Kronos overkomt.
Dat mag natuurlijk niet.

Zou het kunnen zijn, dat de Kronos dan een overdosis aan signalen krijgt...? Vooral met die karma-instrukties, waar als ie op mijn geluidsbanken dus niets meer van kan bakken.
Vooral nu ik ook bijna alle drumkits eruit gegooid heb, om ruimte te maken voor nieuwe programs, kan ie er natuurlijk helemaal niets meer mee.
Misschien laad ik later de factorypresets wel weer eens.
Maar in combinatie met de Tyros 4, heb ik behoefte aan veel programs.

Nog een ideetje:
Je kunt je wat mij betreft wel bij Korg aanmelden als sound-designer.
Daar zou je een aanwinst zijn. ;)

8>

Laatst gewijzigd:
Healing sun gitar, Piano of glass, en Angels harp, behoren wat mij betreft tot de mooisten. Maar er zitten zeker nog een aantal prachtige andere sounds tussen. En warempel, ik herken toch wel een overeenkomst in onze smaak. Niet de dance en trance, ha, ha... Maar met de ambient sounds, komt onze smaak toch wel overeen. Mooie strings ertussen, droevige violen. Warme filtersounds. Ook van die warme gitaren van de Mod7, waar ik ook al een aantal van heb gemaakt. De Orange sky is ook zo mooi. Ik zal waarschijnlijk nog wel after touch toevoegen aan een aantal programs. Maar voor de rest, laat ik het lekker zo. Super bedankt.
dank je legolas :), ik vind zelf die guitar ook 1 van de mooiste sounds eruit aangezien dat soort ambient achtige gitaar sounds normaal niet in de kronos voor komen. De dance en trance sounds zijn inderdaad iets compleet anders, maar ik wil geen soundsets uitbrengen in maar 1 stijl, daarom mix ik het altijd maar een beetje. Alhoewel het in deze soundset wel meeviel met het aantal dance sounds.

Mijn persoonlijke favorieten van de soundset zijn:
- Solarstone Ensemble
- Goa Trance Island

Misschien is het trouwens wel leuk, als je bij het Oostendorpforum, ook een account aanmaakt, zodat je de mensen daar ook blij kunt maken.
Of vind je het niet erg, als ik de mensen daar door verwijs naar het Karmalab-forum, waar je je twee soundsets hebt staan? Dan hoef je geen account te maken.
Ja, dat is best een goed idee, dat is toch een doelgroep die normaal niet op korgforums komt en daardoor de tutorials en sounds missen. Ik zal me daar registreren binnenkort.

En inderdaad de Mod7 is één van de mooiste engines. In ieder geval wat betreft mijn smaak. Wat ik zo mooi vind is dat je op het patchpanel de pcm samples ook kunt doorschakelen. Daar krijg je prachtige sfeertjes van. Ha, ha, ik herken het kabeltje al meteen als ik de main page bekijk.
Ja, wat veel kronos mensen niet beseffen is dat de HD1 wavesamples ook gewoon te gebruiken zijn in de MOD-7 engine. Dat heeft dan als voordeel dat je de PCM wave als bron oscillator voor je FM synthese kan gebruiken en zelfs kan waveshapen met of zonder FM als je dat zou willen.

Heel krachtig hoe ze dat geintegreerd hebben. Je kunt op het patch paneel duidelijk zien of ik de pcm gebruik als echte pcm sample of als ik hem manipuleer via de FM engine. In het eerste geval gaat het lijntje rechtstreeks naar het filter of naar de output, in het 2e geval gaat het lijntje naar 1 van de Oscillators.

Fantastische engine!

Ik moest ook wel een beetje lachen, toen ik een aantal sounds van je, met de karma erbij aanzette. Wat een herrie kwam er tevoorschijn.
Volledig veroorzaakt door het feit, dat alles in mijn Kronos verschoven is, of vervangen. Met de electro club bass was ik wat minder blij mee. Die knalde, toen ik hem aanzette, echt loeihard in m'n hoofdtelefoon.
Maar daar gebeurde iets, toen daar karma aanging, iets wat m'n Kronos niet aankon. Ik kreeg een spontane restart. En vervolgens wilde hij helemaal niet meer. Ik kreeg een melding dat ik de usb-stick eruit moest halen. Dat heb ik gedaan. Vervolgens is de Kronos weer goed opgestart.
Dat is vreemd, ik heb dat nooit gehad dat die zomaar crashte. Ik vermoed dat dit komt omdat jij nog op os 1.5 draait. De soundset is gesaved op OS 1.6, misschien dat daardoor KARMA een beetje verknoeid is? OS 1.6 heeft namelijk bugs geintroduceerd bij het kiezen van KARMA GE's. Deze zijn inmiddels opgelost maar moeten nog gereleased worden in een nieuw OS, dus ik zou nog even wachten met updaten dan als ik jou was.

Hier draaien alle Programs met KARMA in ieder geval foutloos, en ik heb het echt veel getest. Dus ik denk compatibiliteitsprobleempje.

Wat ik gewoon hartstikke goed hierin van je vind,
dat is dat je mensen, voor wie het tweaken en programmeren van nieuwe of alternatieve sounds, toch wat te complex is,
ook op deze manier nog laat meegenieten van de vele mogelijkheden van de Kronos.

:okdan:

Zo, nu stop ik met m'n complimentjes hoor... Anders ga je er misschien nog van blozen... ;)

Heel erg leuk, dat je je gaat melden bij het Oostendorp-forum.
Maar ik moet wel zeggen, dat het er wel heel stil is op dit moment.
In eerste instantie liep het er wel. Maar nu, er wordt maar heel weinig gepost. Dat vind ik wel jammer.
Maar wie weet kun je met jouw creatieve inbreng, de stilte op een prettige manier verstoren.

8>

Ik lees er veel over p, het word tijd dat ik hem ook eens ga beluisteren.

Verwijderen van complete bank......

Verwijderen van complete bank......

Ik heb Sound of Planet geinslalleerd, maar heb allerlei "rare" KARMA bijgeluiden!:?
(ben al aan het mailen met ze....)
Maar....op welke wijze kan ik bijv. heel bank UF leeg maken?
Om vervolgens te gaan proberen ze opnieuw op mijn Kronos te zetten.....
Is dat mogelijk?

groet,:okdan:

rob
Zal proberen een mp3, met de "rare" bijverschijnselen, te uploaden!

Back