En ja, ook dat ben ik met RinyCub eens.
Ik ben ook een beetje heel erg positief jaloers op je.
Zo kan ik het niet.
Maar maakt niet uit, ik heb er op mijn manier ook plezier mee.
Dat is het belangrijkste, je koopt je spullen om er plezier aan te beleven, en dan maakt het niet uit, welke gear je gebruikt of hoe goed je speelt, of alleen maar loopt te sleutelen aan geluidjes, zolang je er maar lol aan beleeft!
Elke dag kom ik met een enorme glimlach de studio uit, dat is voor mij waar het om gaat
@Quifster: bedankt voor de uitleg! Ik bekom gelijkaardige effecten door synths te layeren. Aangezien nogal wat van mijn synths geen MIDI of CV hebben, is het dan ofwel multitracken, ofwel gewoon 2 synths boven elkaar zetten in een stand en tegelijk bespelen. Ik vind een DX7 icm een analoge polysynth vaak een erg mooie combinatie. Zo'n dingen moeten met de kronos met MOD7+Polysix bv ook perfect mogelijk zijn. De DX7 geeft zo'n mooi gedefinieerde attack, en dan wat anastrings of anapads erboven, jummie. Als je ermee kan werken is de Kronos echt wel een speeltuin!
Je hebt helemaal gelijk nicolas2000, dat layeren is een top manier van gebruik maken van de sterke punten van je hardware. Ik doe exact hetzelfde met de patches in de kronos, dan gebruik ik de mod7 voor de pcm attack en de polysix voor de body van de sound. Erg gaaf om dat soort dingen te kunnen mixen.
Overigens gebruik ik als 2e engine voor de polysix de STR-1 engine wat vaker dan de mod7, dit komt met name omdat de str1 ook pcm samples kan gebruiken, maar in dit geval daar modeling van snaar instrumenten op kan loslaten. (in de handleiding staat en voorbeeld van hoe je een snaar als comb filter kan laten fungeren op je PCM source). Echt hele experimentele sounds krijg je op die manier. Ik weet nog niet of ik die sounds in de final set zet omdat ze er wat minder inpassen, maar het is erg bijzonder wat je daarmee kan.
Dat blijft wel een voordeel van de kronos, dat je 9 engines kan combineren tot unieke sounds. Zo heb ik bijvoorbeeld een Electric Piano sound (uit de EP1 enige) gemaakt die als audiostream door de waveshapers + een beetje FM van de Mod7 heen gestuurd wordt, waarbij via vector automation continu een patroon loopt die het geluid in de sustain fase van de EP continu veranderd. Erg indrukwekkend, krijg je normaal niet voor elkaar in een andere synth dat soort experimentele sounds. Dus echt een synth voor mij die kronos