Akikaze
Japans voor 'Herfstwind'
Quifster, bedankt voor je hulp en uitleg. De poorten had ik inderdaad geconfigureerd. Ik lees altijd eerst de handleiding voordat ik wat doe (of vraag), maar deze keer kwam ik er niet uit. Ik dacht op deze manier mijn midipatchbay te ontlasten, maar nu de Taurus niet class compliant is, ga ik inderdaad gewoon de midipoorten gebruiken.class compliant is een computer term, eigenlijk wil het zeggen dat je geen drivers hoeft te installeren op je computer en dat het apparaat de standaard conventies van het usb driver protocol gebruikt.
aangezien je geen drivers kunt installeren op de kronos moet hij dus de standaard conventies gebruiken, en dat wordt aangegeven als een class compliant device. Dat kun je simpel testen door de taurus op je pc / mac aan te sluiten, als die dan werkt zonder drivers te installeren is die class compliant.
Ik heb even voor je gekeken in de taurus 3 manual, maar ik vermoed dat die niet class compliant is (staat inderdaad niets over), maar je zou altijd de gewone midi ingangen en uitgangen kunnen gebruiken natuurlijk. Als je het werkend hebt dan kun de taurus sounds ook wilt aanpassen via de kronos, dan kun je dit doen door de EXT knop in te drukken van de kronos en dan de basis knoppen van de taurus even te mappen naar de knoppen op de kronos (kan in het global menu).
Dat doe ik ook met mijn hardware en met vsti's die ik vanaf de kronos bedien, dan switch ik naar die external controller mode.
Ik neem overigens aan dat je de manual gevolgd hebt met betrekking tot het configureren van de midi porten in je taurus, anders moet je dat stuk ook nog even bekijken.
Mooie sounds heb je gemaakt!