Midi opname probleem cubase 5

izzymeusen

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik heb een vreemd probleem met Cubase 5.

Wanneer ik midi wil opnemen, start ik de opname en zie bij het inspelen ook daadwerkelijk midinoten verschijnen, maar wanneer ik de opname stop, verdwijnt de midi file onmiddelijk.

Ter verduidelijking heb ik het even opgenomen en het filmpje is te bekijken via de volgende link:

http://www.sendspace.com/file/ru89tc

Ik hoop dat een van jullie mij met dit probleem kan helpen. :)

Alvast bedankt!

Je rechter locator staat links van de linker locater. Negatief dus zeg maar. En dat kan niet. Je rechter locator moet een hogere waarde hebben dan de linker locator. Geef de locator eens een nieuwe waarde en probeer het dan nog eens. En dan het beste zonder punch-in en -out, want dat is ook vooral afhankelijk van locator posities. En als je daar geen kaas van gegeten hebt...............even opzoeken in de vriendelijke vriend manual!

Super bedankt, Arno.

Dat was inderdaad het probleem. En ik moet je eerlijk zeggen dat ik al jaren met Cubase werk, maar dat me dit nog nooit is opgevallen. En ik neem aan dat dit wel eens eerder is gebeurd. :)

Nogmaals bedankt, ik kan weer verder.

Graag gedaan! :biertje:

Het gebeurt niet vaak dat je per ongeluk de locators fout hebt staan. Maar je ziet het meteen aan de rode balk. En het is zelfs geen probleem (denk ik; niet getest hoor) als je niet met punch-in/out werkt. Maar doe je dat wel, en staan ook nog eens je locators fout, dan kun je er dus op wachten...............
Veel succes verder. :okdan:

Back