Hoe bekom ik een soort naar beneden duikend effect van eens synthsound?

beun_co

Stamgast
Hallo, ik hoorde laatst in die track van Wolfgang Gartner > op min 0.24 die synth naar beneden duiken van geluid. Enig idee hoe dit noemt of hoe je dat kan bekomen? Moest er mij dat iemand kunnen uitleggen hoe ik dit kan toepassen in ableton zou dit super zijn. Zalige track trouwens > justice tintje vind ik persoonlijk. Ik had ook graag nog een geweten welke vst (iets van native misschien) ik best kan gebruiken voor zo n bassline als deze > die klinkt zo lekker creamy ;-).

Grtz 3s

Laatst gewijzigd:
Heel eenvoudig, gooi een accelerator van de trap :D

Another stunning new feature is the the built in acceleration sensor. Movements of the keyboard are converted into modulation data. This brilliant addition allows for controlling parameters like pitch, the filter frequency or modulation depths by lifting up or shaking the keyboard.

Ik denk dat je met de nieuwe NI Razor VST synth wel dit soort geluiden kunt maken maar echt heel bijzonder is het allemaal niet. Wel een lekkere track idd.

Zet je synth op een wankele keyboardstand bovenaan de trap en begin uitbundig te spelen.

Ik denk dat je met de nieuwe NI Razor VST synth wel dit soort geluiden kunt maken maar echt heel bijzonder is het allemaal niet. Wel een lekkere track idd.

idd pitchbend of pitchenv...
Maar razor niet interessant?:?:? heb m gekocht en ben dr wel heel blij mee... gesyncte reverb, safebass...tegendeel eigenlijk

Ik bedoelde eigenlijk dat de geluidjes in de door de OP geposte clip niet zo heel bijzonder zijn. Razor is zeer zeker interessant. Ik overweeg 'm ook aan te schaffen.

Dat heeft Wolfgang vast gedaan door met zijn synth van de duikplank te springen...

SUUUPPAAAAaaaaaaaaaaaahhhh

a20061120242944.jpg

Hi bro´s, wel inderdaad ik denk misschien om die pitchbend te automaten en de negative ENV op de pitch te plaatsen met een wat lange attack?

grtz 3s

Dat is pitch modulation, het kan idd ook via pitchbend maar dan moet je die automaten. In de sylenth1 kan dat best eenvoudig. Init de synth, links onder bij de modulation envelope zet op 1 pitch a/b. Draai de effectknop naar links en zet de attack omhoog. Je zult wel even moeten spelen met de envelope instellingen voor het gewenste effect.
Succes!

HEY Hans, super die uitleg van u maar ik zal het nog even moeten uitzoeken hoe ik het best toepas met de ableton integrated synths.

Grtz 3s

Dat doen ze door slim gebruik te maken van het [ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Dopplereffect"]doppler

Je zet een synth met versterker en een setje speakers op een kar en rijdt heel hard langs de microfoon.
Moet je natuurlijk wel de speakers van tijd tot tijd wat harder zetten :P

ik heb zelf mn mic op een soort van treinbaantje om langs de speakers te crossen :D

Dat heb ik ook geprobeerd maar bij mij vangt de mic. dan teveel wind...

Hoe noem je zo'n oplopende toon die je hier hoort vanaf 0:24, een 'sweep'?

Back