Roland/Rhodes VK-1000 met kapotte toetsen

PsYcHomAnTiS

Stamgast
Ik heb me een Rhodes VK-1000 aangeschaft, helaas zijn 2 toetsen kapot (de velocitylaag eronder is intact, het zijn de toetsen die afgebroken zijn).
Weet er iemand waar ik vervangers kan vinden? Ik had ergens gelezen dat de meeste Rolands uit de 90's dezelfde toetsen gebruiken, is dit juist?
Verder moet ik de Rhodes hiervoor openvijzen, dit is met een klapsysteem, maar hij gaat niet open, er moeten ergen schroeven zijn die ik los moet draaien. Nu zijn er zoveel vijzen op dit ding dat ik echt niet weet welke ik allemaal moet losvijzen. Weet iemand hoe je dit beest openkrijgt?

Is er ook iemand die weet hoe je een factory reset doet, zonder alles kwijt te raken?

grtz,
Psycho

Hallo Psycho

Ik heb in het verleden een aantal keer met succes Roland-toetsen en hamers bij Service Connection besteld.

www.serviceconnection.nl

Ik denk dat zij je kunnen helpen en dat de prijs meevalt van een paar toetsen. Ik was destijds voor 3 Roland A90 - hamers en 1 toets 22,50 euro kwijt incl. BTW en verzenden.

succes

Oke, bedankt, de factory reset is gelukt.

Ik was vergeten te vermelden dat ik een belg ben, dus winkels in nederland zijn me wat te ver.
Ik ga wel eens kijken of ik ze inderdaad niet rechtstreeks bij Roland kan bestellen.
Op dit moment ben ik aan het proberen om de toetsen zelf nog te herstellen (er is maar een klein lipje af), ben dat lipje nu aan het uitvullen met vloeibaar plastic, als dat niet lukt ga ik eens naar roland bellen.
Verder ben ik ook de veertjes kwijt die de toetsen omhoog houden, die zullen ze ook wel bij Roland hebben zeker?

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Roland, van toetsen to kabel voor pg800....
Zijn altijd erg behulpzaam geweest bij mij...

Inderdaad. Was vroeger Roland Benelux, ik ben er jaren geleden even langs geweest met problemen - net voor een optreden - en werd prima geholpen. Ik zie dat mijn eerder genoemde service connection ook een service punt is, net als de hoofdlocatie in Westerlo.

Bedankt voor de tips, allemaal.
Ik heb een mail naar Roland gestuurd om te vragen of ze nog toetsen van deze soort hebben liggen.
Ik heb met wat lijm en een stel balpenveertjes de toetsen tijdelijk gerepareerd. Ze werken nu wel, maar hoe lang nog...
In ieder geval, als ik eens langs Westerlo rijd, spring ik binnen bij Roland. Spijtig genoeg heb ik nog geen rijbewijs, dus moet ik mijn ouders inschakelen...

Ps: die VK-1000 klinkt inderdaad bangelijk goed. Mooie, warme orgels en een prachtige Rhodes.

nog iets dat ik opmerk is dat de VK-1000 zoemt. Niet heel hard, maar toch hard genoeg om het te kunnen opmerken. Ik denk dat het de voeding is. Moet ik mij nu zorgen maken?

Deed die van mij ook altijd..... licht zoemen... hard eerst het idee dat het een soort van lichte resonantie was...... Vanaf het moment dat ik hem kocht tot 5 jaar later dat hij de deur uitging heeft hij dat gedaan....
nooit ergens last van gehad...

Deed die van mij ook altijd..... licht zoemen... hard eerst het idee dat het een soort van lichte resonantie was...... Vanaf het moment dat ik hem kocht tot 5 jaar later dat hij de deur uitging heeft hij dat gedaan....
nooit ergens last van gehad...

oke bedankt, dan hoef ik me daar toch geen zorgen over te maken.

Toetsen zijn besteld bij roland, worden thuisgeleverd voor... € 6.43. Da's een meevaller. Overigens is de service van Roland ook zeer goed in orde, ik stond rechtstreeks in contact met de Spares Coordinator, die mailde altijd zeer snel terug en was erg vriendelijk.

Nu nog eventjes wachten op het pakketje.

Back