De kip of het ei?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik voel dus ik ben?
waarschijnlijk
zijn
( klinkt altijd beter dan Ben )

kom verder niet veel verder dan "membranen" , en dan maakt het opeens niet meer verschil uit , of het nu een kip , of een ei is . ze zijn waarschijnlijk gelijkelijk ontstaan.
als je daar al van mag spreken

het ei blijft de gecondenseerde vorm van de nog te projecteren entiteit...

kinder_surprise_egg.jpg

Kijk, creationisme is natuurlijk onzin. Ik heb synths die ouder zijn dan de Bijbelse leeftijd van de aarde.

Betreffende de eerste post: mooie redenering, ik heb het enkel moeilijk met dit stukje:

Dit klopt niet met "de waarheid" zoals ik die definieer. "de waarheid" is namelijk voor mijn definitie de objectieve feiten zoals ze echt gebeurd zijn, los van enige interpretatie.

Het maakt niet uit dat ik ervaar dat de pier naar achter vaart, de waarheid is dat mijn boot naar voor vaart. Het maakt niet uit wat de Bijbel of Darwin zegt, de waarheid staat daar los van.

er is geen wereld/waarheid die we "juist" of "onuist" ervaren, er is alleen de ervaring zelf van die wereld/waarheid

Ik sluit het concept "god" niet uit (tenslotte kan dit universum gecreëerd zijn in een laboratorium in een ander universum), maar "god" of het ouderuniversum moet ook een keer ontstaan of gemaakt zijn.

als de mens op den duur een computer/machine/androide zal kunnen conceptueren met een eigen 'bewustzijn' dan zouden ook wij voor een dergelijk schepsel ook een 'god' kunnen worden... op het moment dat zo'n schepsel besluit om zonder zijn 'god' verder te willen gaan zullen wij uitgefaceerd worden... zoals de cylons uit battlestar galactica... het is overigens aanzienlijk makkelijker om de bestaande mensch aan te passen tot een dusdanig schepsel nutuulk...

Zowel de kip als het ei smaken mij prima. Waar ze vandaan komen is mij om het even (wel scharrel dan hé).

Ik heb niet de hele thread doorgelezen dus als dit al is langsgekomen excuses.

On topic: Betere argumenten voor darwinisme en tegen creationisme zoals in de blind watchmaker van Richard Dawkins ben ik nog niet tegen gekomen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back