Aangenaam kennis te maken

lennert

Ingeburgerd
Hoi allemaal,

Mag ik mij even voorstellen? Ik ben Lennert. Sinds kort ben ik bezig om een eigen studiootje op te zetten. Het is op dit moment niet veel, maar ja, je moet ergens beginnen. Eigenlijk ben ik nog maar een beginner ook, dus ik zal jullie hulp hard nodig hebben. Op dit moment heb ik eigenlijk niet veel meer te vertellen, jullie zien me binnenkort vast wel met een stel (beginners)vragen.

Groetjes,

Lennert

Origineel geplaatst door lennert
Op dit moment heb ik eigenlijk niet veel meer te vertellen

vast wel toch? wat voor muziek hou je van? wat voor studioplan heb je? waar ben je geboren? welke school heb je gezeten? wanneer was je eerste aanraking met muziek? waar woon je? wat is je favoriete meidenbandje en noem maar op... maw... wie ben je? ;)

Hee Hoi Haaa en Welkom

gr. Mario

Welkom op dit forum. Als beginner kan je het beste de zoekfunctie gebruiken voor antwoorden te zoeken. Zo leer je hardstikke snel. Vind je iets niet, vraag dan gerust!:)

Wow! Jullie hebben allemaal wel al het één en ander staan! Eigenlijk ben ik nog maar héél kort bezig. En dan eigenlijk nog niet eens met de studio zelf. Ik bedoel: op dit moment heb ik niet de financiele middelen en vooral niet de ruimte om iets op te bouwen. Ik verwacht dat daar met ongeveer een jaartje wel verandering in zit.
Op dit moment ben ik vooral bezig met orienteren: wat is er zoal op de markt? Wat kun je ermee? Maar vooral, wat heb ik nodig om een beetje serieuze start te maken?
Op dit moment zit ik een beetje te hobbyen met een heel redelijk keyboard (Casio CTK-671) die ik aan mijn PC heb hangen. Als software heb ik Cakewalk Sonar 2.0 en Cakewalk Pro Audio. Dit heb ik ergens op te kop weten te tikken. Ik weet het, het is misschien gelijk wat het te veel van het goede, maar ok. Eigenlijk kan ik er op dit moment nog niet eens veel mee.
Alle tips zijn welkom! Wie kan er advies geven over hoe ik het eigenelijk allemaal moet aanpakken om een serieuze studio op te bouwen? Waar moet ik beginnen, wat moet ik vooral niet doen? Hoe kan ik ergens wat relatief goedkope spullen op de kop tikken? Hoe zijn jullie eignelijk begonnen. Ben ik ook erg benieuwd naar.
Oh ja, jullie vragen je misschien af: waar houdt ie nou eigenlijk van? Nou mijn stijl is vooral trance, liefst een beetje ambient. Mijn grote voorbeeld is Nick 'Chicane' Bracegirdle. Maar ook producers als Steve Helstrip (Thrillseekers), Rank 1, Hybrid bewonder ik enorm. Eigenlijk kan ik er nog wel een zooitje opnoemen, maar dan hebben jullie tenminste een idee.
Kortom: ik hoop dat jullie mij tips en adviezen kunnen geven, ik ben dan nog lang niet zo ver als jullie, maar wat niet is kan nog komen...

Lator

Ok J-Run, ik zal eens in het forum duiken om wat antwoorden op mijn vragen te vinden, ik heb er in ieder geval veel vertrouwen in. Echt een onwijs goeie site is dit trouwens, dat ik die niet eerder heb gevonden.

Heeeejjj Welkom!!

Hier je eerste tip: Probeer eerst te beslissen of je de pc een grote(re) rol in je toekomstige studio wilt geven, of dat je meer voor de hardware (lees:synths & stuff ;)) gaat..

Veel succes met je nieuwe(?) verslaving, en zeg maar vast gedag tegen je sociale leven! :D

Back