Teisco 110F

Status
Please reply by conversation.
Heb 'm jaren gehad maar nadat -ie geserviced was klonk -ie een stuk tammer en heb ik 'm verkocht!

Ik lees dit nu pas eigenlijk....nog maar even over nadenken of ik hem laat servicen dus :)

Hoop dat je er een kan vinden binnenkort want het is wel een lekkere bak. Maar probeer hem dan wel vooraf goed te testen, want volgens mij is een perfect werkende 110F helemaal lastig te vinden.

Onlangs heb ik met de mijne nog wat lopen spelen en daar mankeren wel wat dingetjes aan. Nou ja, belangrijkste is dat de tuning eigenlijk helemaal van slag is. Als ik met veel pijn en moeite de oscillators heb gestemd en bijvoorbeeld even lichtjes een octave knop aanraak, dat springt de tuning weer all over the place... zal vuil e.d. zijn en hij moet eigenlijk helemaal worden nagekeken, want hij is het zeker waard. Weet nog niet bij wie ik dat zal laten doen overigens.

Maar nogmaals, zeker bij deze synth alles even uitproberen voor aankoop. En als je een hele goede vindt ben ik bij deze al jaloers op je :D

thnx voor de waarschuwing, ik ga er inderdaad ook een beetje vanuit dat als ik er eentje vind, deze niet helemaal top zal zijn.. maar goed, er zijn gelukkig een hoop mensen in NL die daar verstand van hebben.
Dr ontstaat een beetje een grillig, maar mooi karakter zo hè.. net als bij een Emulator of een Neuron ;)

Hoop dat je er een kan vinden binnenkort want het is wel een lekkere bak. Maar probeer hem dan wel vooraf goed te testen, want volgens mij is een perfect werkende 110F helemaal lastig te vinden.

Onlangs heb ik met de mijne nog wat lopen spelen en daar mankeren wel wat dingetjes aan. Nou ja, belangrijkste is dat de tuning eigenlijk helemaal van slag is. Als ik met veel pijn en moeite de oscillators heb gestemd en bijvoorbeeld even lichtjes een octave knop aanraak, dat springt de tuning weer all over the place... zal vuil e.d. zijn en hij moet eigenlijk helemaal worden nagekeken, want hij is het zeker waard. Weet nog niet bij wie ik dat zal laten doen overigens.

Maar nogmaals, zeker bij deze synth alles even uitproberen voor aankoop. En als je een hele goede vindt ben ik bij deze al jaloers op je :D

De Teisco 110f ziekte...ik heb er een paar gehad allemaal hetzelfde..en een 110F service is een drama...zit ingewikkeld in elkaar, denk je "hij is weer ok" doe je hem dicht is ie weer gaar...

Poeh hee, 1.200,-....toch een hoop geld. Je ziet ze natuurlijk erg weinig dus het is moeilijk te zeggen of dit nu redelijk is. Aan de andere kant, een MS-20 zit ook al op dit bedrag en die kom je toch een stuk vaker tegen. En een 110F is minstens net zo leuk (heb ze toevallig allebei) ook al heeft deze een totaal ander karakter. Maar voor deze vraagprijs mag hij dan ook wel helemaal in orde zijn, inclusief uiteraard de tuning :)

Absurde prijs, maar je kan 't proberen.

Prijs is natuurlijk een kwestie van vraag en aanbod, maar voor minder dan 1200 euro kan je makkelijk een beter klinkende vintage analoge synth vinden.

De mijne heb ik 2 jaar geleden verkocht voor 450,-

Status
Please reply by conversation.
Back