Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Lacrosse
Oej, da's niet zomaar beantwoord! maar een paar belangrijke tips zijn:
- geef iedere afzonderlijke sound z'n eigen frequentiebereik voor zover mogelijk
- eq'en is vooral frequenties onderdrukken i.p.v. benadrukken.
- subtiele compressie op bas en drums en tot slot op de totale mix
- goed luisteren naar tracks van anderen die je warm vind klinken.
- niet alle sounds uit je computer of een enkel ander instrument toveren. combineer karakters van verschillende instrumenten.
- vul je tracks aan met minuscule subtiele geluidjes om wat meer leven in het geheel te blazen.
etc. etc.
wie vult me aan ? wie breekt me af ??

Hoeft niet perse hoor. Soms is het juist interessant dat twee sporen elkaar gaan beinvloeden qua frequenties.Origineel geplaatst door Lacrosse
Oej, da's niet zomaar beantwoord! maar een paar belangrijke tips zijn:
- geef iedere afzonderlijke sound z'n eigen frequentiebereik voor zover mogelijk
Waarom zit er dan een gain op EQ's? Als dat beter klinkt kun je dat IMO ook gebruiken.- eq'en is vooral frequenties onderdrukken i.p.v. benadrukken.
Compressie over de totale mix ben ik geen fan van hoor. Meestal is dat als je beter mixed dit helemaal niet nodig is. Compressie per spoor is dan veel precieser. En soms is dat gewoon hard nodig.- subtiele compressie op bas en drums en tot slot op de totale mix
Dat zowieso- goed luisteren naar tracks van anderen die je warm vind klinken.
Computer lijkt me hier een uitzondering als je bedenkt dat er verschillende softsynths zijn met een eigen karakter. En vaak zul je met FX extra moeite moeten doen om het beter te laten klinken.- niet alle sounds uit je computer of een enkel ander instrument toveren. combineer karakters van verschillende instrumenten.
Da's zeker handig. Helemaal als ze een geheel met het nummer gaan vormen en da's vaak de uitdaging.- vul je tracks aan met minuscule subtiele geluidjes om wat meer leven in het geheel te blazen.
wie vult me aan ? wie breekt me af ??
Origineel geplaatst door Bass
Heel simpel :
gewoon een tapijt onder je track en wel een supersaw string patch van de JP8000 !
Werkt altijd![]()
Origineel geplaatst door bikkel
Uit de reeks:
"Waarom Trance tegenwoordig zo zuigt" door dr. Riesenknotz

Origineel geplaatst door Bass
haha LOL !
Nee joh , ik die het ook onder niet-trance nummers, gewoon als tapijtje erin...![]()
Origineel geplaatst door justin
Maar nog ff ,frequentie bereik is dat alleen van toepassing als je afzonderlijke tracks in audio hebt opgenomen??????????
dus bassdrum frequentie tussen 50-100 hz etc...........?????????????

Origineel geplaatst door boestaman
Voor elke track is het verschillend. Heeft toch grotendeels me eq te maken. Misschien handig om een stukje muziek te posten zodat iedereen erwat tips over kan geven. Daarnaast is het toch ervaring en gewoon veel proberen.

Origineel geplaatst door DJ Jeffrey
Wie oh wie neemt de tijd om eens volledig in het te begrijpen nederlands aan mij
en andere forumers uit te leggen wat je nu precies moet doen met de volgende
samenstelling van problemen:
Origineel geplaatst door justin
Luister dat trackje van me maar,oke zit nog in ontwikkeling,maar laat je kritiek los en vertel me!![]()
Origineel geplaatst door boestaman
Voor elke track is het verschillend. Heeft toch grotendeels me eq te maken. Misschien handig om een stukje muziek te posten zodat iedereen erwat tips over kan geven. Daarnaast is het toch ervaring en gewoon veel proberen.

Origineel geplaatst door slash
welke track bedoel je? of ben ik nou scheel...