Roland CSQ-600 vragen

RSB

Whoehahaha
Ik heb een vraag over de CSQ600 van Roland.
Nu weet ik niet hoeveel mensen deze sequencer nog gebruiken,
dus misschien is het zowiezo leuk om te melden dat je er mee werkt.

Het probleem waar ik tegen aan loop is:
Als ik in "CV Only" mode opneem, en dan 8 noten opneem en daarna op "play" druk dan loopt hij netjes die 8 noten door (1/16th) en met "repeat" aan blijft hij dat ook herhalen. Maar op een of andere manier loopt dat dan niet meer sync aan mijn CR-78, die is aangelsoten op de "CR78 clock en Start/Stop". Als ik CV/Gate tergelijk opneem "Mode 2" dan loopt het wel strak maar dan bepaal ik zelf natuurlijk wanneer de Gate begint. Wie o wie heeft hier een antwoord op?

Klinkt alsof, als je alleen CV opneemt, je de sync ergens anders vandaan moet halen. Als je voor beiden nu eens een en dezeflde LFO als clock gebruikt, dan zou het wel eens kunnen werken.

Hmmm, nog nooit geprobeerd. Ik ga hem eens extern syncen, ik zit ernaast dus kan het meteen proberen.

Mijn 606 zit aan de SYNC poort en die loopt wel strak met de CR78.

Maar eerst ff een lfo in de ext-in stoppen.

Bedankt voor de tip :okdan:

als ik een LFO in de EXt-Trigger-Input van de CSQ600 stop dan begint hij meteen de melodie lijn te spelen zonder dat ik start/stop druk op de CSQ. Als ik daarna Start druk op de CSQ dan trekt hij niks meer aan van de externe LFO-clock en gaat rustig verder op zijn eigen clock (welke een andere snelheid heeft).

als je in "CV only mode" opneemt dan word het een soort veredelde SH-101 sequencer. Dus elke noot die je invoert krijgt dan automatisch een 1/16th gate erbij. In de "CV/Gate mode" heb ik dus geen sync probleem maar ik wil ook graag op de step manier opnemen.

als ik een LFO in de EXt-Trigger-Input van de CSQ600 stop dan begint hij meteen de melodie lijn te spelen zonder dat ik start/stop druk op de CSQ.
mmm dan word de interne dus gebypassed... net als de external arpeggioclock van de juno-60 bijv... wel logisch verder toch?
oh ja nee, zonder dat je dan de arpeggiator knop hebt ingedrukt op de juno-60 idd ;) mja da's idd vreemd...

ah juist ja, dus:
de interne clock past zijn speed niet aan aan de externe als er een externe is aangesloten dus...
en als er een externe is aangesloten dan begint de boel meteen te spelen zonder dat daar een startseintje op de CSQ voor is gegeven...

ah juist ja, dus:
de interne clock past zijn speed niet aan aan de externe als er een externe is aangesloten dus...
en als er een externe is aangesloten dan begint de boel meteen te spelen zonder dat daar een startseintje op de CSQ voor is gegeven...

precies ;)

Ik had ongeveer hetzelfde probleem, maar je moet in de normale load functie de sequence ook manueel stoppen. Ieder verschil in lengte tov de sequence in men 808 hoor je na een paar loops altijd, kreeg dat niet gelijk.
Gewoon sync load gebruiken voor je sequence op te nemen.
Paar tellen wachten en dan neemt hij op. Loopt hij wel superstrak met men 808.

Ik had ongeveer hetzelfde probleem, maar je moet in de normale load functie de sequence ook manueel stoppen. Ieder verschil in lengte tov de sequence in men 808 hoor je na een paar loops altijd, kreeg dat niet gelijk.
Gewoon sync load gebruiken voor je sequence op te nemen.
Paar tellen wachten en dan neemt hij op. Loopt hij wel superstrak met men 808.

Net klaar met werken, maar ik ga het meteen proberen. :okdan:

Step?

Step?

externel step al eens aangesloten?

Hier een csq-100, en die werkt zo, vindt niet onmiddellijk zeer duidelijke foto's van achterkant van de 600, maar onder ext control in? of zie ik dit verkeerd, elke keer je naar een volgende noot wil in je seq, geef je een ext V / trigger, bvb van 808.

external-step heb ik geprobeert en dat werkt ook prima met de CV/Gate-out. Het enige probleem is dan dat de Sync240output naar mijn TR606 het niet meer doet. Ook de clock naar de CR78 stopt er dan mee.

Back