Motu Ultralite of toch wat anders?

balluhbad

Nieuwkomer
Kenners,

Jarenlang heb ik met veel plezier gewerkt met een E-Mu 1616m. Door stabiliteitsproblemen van de driver met Windows 7 64-bit ben ik op zoek naar een nieuwe interface, de 1616m mag de deur uit. Omdat ik steeds serieuzere klussen krijg mag de kwaliteit van de nieuwe interface naar een iets hoger level. Ik gebruik de interface voornamelijk voor (professionele) stemopnamen.

Ik zoek dus een soortgelijke interface die stabiel werkt met voornoemd besturingssysteem, budget is rond de 500 euro. Na een flinke speurtocht viel mijn oog op de Motu Ultralite MK3 Hybrid Firewire/USB2, mijn inziens een prima apparaat maar wat zijn jullie ervaringen? Weten jullie of de drivers stabiel zijn onder Win7 64bit?

Of hebben jullie een ander idee? Die RME Fireface 400 is ook erg mooi maar boven mijn budget. Verder ben ik nog apparaten tegen gekomen van Edirol, M-Audio en Avid, ik zie door de bomen het bos niet meer

Kortom, draait de Motu stabiel onder Win7 en moet ik hiervoor gaan of is er een ander apparaat waar ik ook eens naar moet kijken?

Onwijs bedankt voor de tips!

Groeten,
Danny.

Dus doorsparen voor RME of een Motu, tweedehands is zo een RME toch geen grote deuk in je vlappenhouder?

heb zelf de Motu Ultralite sinds hij uit is, en ben er nog steeds tevreden mee! klinkt goed, al heb ik een tijd terug een RME gebruikt en die vond ik toch een stuk beter klinken. een stuk strakker en helderder (niet dun of scherp) dan de Motu, welke ik toch altijd een beetje donker vind klinken.

Ik ken RME niet maar ik ben laatst van een 1212M naar een Motu 828 MK3 Hybrid gegaan en ik vond de Motu tov de E-Mu een stuk helderder en frisser in het hoog.

Edit: moet er wel nog bij zeggen dat ik wat problemen had met wegvallend geluid van de Motu (via USB) maar dat had te maken met wat Hub perikelen icm NI Maschine :) werkt sindsdien vlekkeloos.

Jullie maken het er niet niet makkelijker op, ik vrees dat dit een gevalletje creditcard moet worden ;)
Ik heb gezien dat er drivers zijn voor Windows 7 64bit, zijn deze naar jullie weten stabiel?

Ik heb persoonlijk geen ervarng met RME, maar heb sinds een week die nieuwe Motu Audio Express gekocht (een beetje een uitgeklede Ultralite MK3, zelfde converters, maar geen effecten, iets minder in/uit en geen effecten) en ik ben er zeker over te spreken!

Ik heb niet heel veel audio interfaces gehoord maar als je budget tot 350-400 gaat kan ik je zeker een Motu Audio Express aanraden of een Focusrite Saffire Pro 24 DSP !!

Ik vind de Audio Express makkelijk te bedienen, snel en makkelijke controls, ook wel aparte knoppen, draaiknoppen en drukknoppen in 1 (je zou zeggen dat dat niet fijn is maar het is beter dan het lijkt)

Het CuemixDSP programmatje werkt ook gewoon snel en efficiƫnt en ik vind de geluidskwaliteit zeker goed! Hij is een half rack breed en je kan hem in een rack bevestigen met de bijgeleverde oren. Verder is hij ook van degelijk materiaal.

Hij schijnt ook goed stabiel te zijn onder 64bit, maar dat heb ik zelf niet getest, draai zelf gewoon 32bit, die geheugenlock van 32bit systemen is toch al gekraakt. Draai hem zelf op win7pro32bit en mac osx 10.6.3 in logic 9.

Ik zou zeggen google er even op en als je 100-110euro meer over hebt voor meer in/uit en effecten dan koop gewoon die Ultralite.

Maargoed, ik heb geen ervaring met RME, dus daar kan ik het niet mee vergelijken.

de Ultralite (ik heb er ook eentje) heeft 8 in 8 uit. Heb je dat nodig voor spraakopnames? Als je met minder i/o uit de voeten kunt: iets simpelers nemen. Moet het USB/FW zijn? Als PCI(e) gaat, altijd doen. De effecten in de interface gebruik ik persoonlijk nooit, de reverb staat als "basic" bekend.

Na een tijdje werken kom ik met CueMix uit de voeten, en langzaam ook met de bediening direkt op het apparaat zelf. Ik vond het verre van intuitief. De kwaliteit is super, en de stabiliteit helemaal (in combi met MacBookPro, in mijn geval)

misschien gaat een RME HDSP9632? Mic-preamp nodig? Klein Mackie VLZ3tje

Back