Focal Proline M.C 16 nearfield monitor speakers

spdk

ech wel
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar nieuwe monitor speakers, nu heb ik nog een setje Focal Proline MC 16 staan waar ik eigenlijk geen aandacht meer voor had. De speakers zien er hagelnieuw uit, ook al zijn ze zeker 15 jaar oud.

Kent iemand deze speakers? Is het wat?

Ik was van plan om een setje Tannoy System 600 aan te schaffen, maar misschien is deze Focal set wel veel beter en hoef ik helemaal niet verder te zoeken dan mijn eigen zolder.

Ik heb google afgestruind, maar helemaal niets kunnen vinden.

Alvast bedankt voor je reactie en vriendelijk gegroet!

SPD

Heej PMX, bedankt voor je aandacht. Google kent ze inderaad ook niet, ik heb vroeger al wel es gezocht en niets gevonden, vandaag had ik de hoop dat er inmiddels wel iets op het net zou staan, maar helaas.

Ik heb direct wat foto's genomen, dat lijkt mij het duidelijkst. Ik heb een flesje bier naast de speaker gezet om een indruk van de grootte te geven, proost! :biertje:

Attachments

• IMAG0310.jpg
    IMAG0310.jpg
    31,4 KB · Bekeken: 157
  • IMAG0311.jpg
    IMAG0311.jpg
    26,4 KB · Bekeken: 138
  • IMAG0312.jpg
    IMAG0312.jpg
    23,8 KB · Bekeken: 132
  • IMAG0313.jpg
    IMAG0313.jpg
    21,3 KB · Bekeken: 139
  • IMAG0314.jpg
    IMAG0314.jpg
    16,6 KB · Bekeken: 147
Ik heb nu Tannoy System 10 DMT, maar ik ben verhuist en die grote speakers passen niet meer in mijn nieuwe studiootje. De grote system 10 en deze kleine Focals is appels met peren vergelijk lijkt me, ik ben me bewust dat ik qua sound wel een stap terug doe. Ik vind het heel moeilijk uit te maken wat goede monitors zijn. Jammer dat ik juist over deze monitors niets kan vinden op het net qua reviews en zo.

Focal is wel een goed merk toch? Volgens mij waren ze indertijd ook niet goedkoop, dat kan ik eventueel nog bij de vorige eigenaar navragen. Als ik naar de prijs kijk, denk dat ik dat de kwaliteit misschien hoger is dan die van de Tannoy system 600 die ik eventueel van plan ben te kopen als vervanging voor mijn System 10.

Back