Raphie Grooves - Across The Street

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Een wat diepere electronica track:

- Prophet08
- MOOG Voyager
- MOOG Slim Phatty
- Virus TI
- Yamaha XS Rack

Enjoy!

http://soundcloud.com/dropboxmastering/wip-across-the-street

Persoonlijk vind ik dit meer naar trance-achtig neigen, maar ik kan 't mis hebben.

In het arrangement mis ik verder een beetje spanning.

Voor wat betreft de productie, tja, ik kan wel horen dat je 't nodige aan gear en zo ter beschikking hebt. Misschien is de bass na de break nog een punt van aandacht, heb het gevoel dat die de boel dichtsmeert op een zodanige wijze dat van je drums (behalve de kick) minder overblijft.

Misschien is een Gouryella Tenshi achtige opbouw een idee om deze track wat te spicen.. qua arrangement.

Anyways, just my thoughts...

Vind het vreemd dat de bas zo zwak klinkt, terwijl de rest wel vrij netjes is. Mag echt wel voller van mij, en misschien wat strakker door geen release en lichte decay. Of probeer het misschien ook eens een toonaard lager te zetten? Ik zeg maar wat. Enigste puntje van kritiek hoor qua productie, de rest is (y). :)

Ben t wel een beetje met daan eens maar ach. T klinkt wel weer ergg gelikt heur.

Ik wilde een wat lichtere meer puntige bass, sub zit er echt wel in hoor, rond de 50hz :D maar kan i.d.d. zijn dat je dat op kleinere monitoren niet mee krijgt, aangezien hij wat milder is in het midlaag. Moet nog wel werken aan het arrangement, dat is nu nog vrij repetatief, is veel meer uit te halen en tevens wil ik eigenlijk nog een tegenmelodievariatie (10x woordwaarde :D) maken met de piano. komt tegen het weekend wel weer een update, nu eerst tas pakken want ik moet zo naar Madrid tot het weekend

de muziek vind ik eentonig maar de sound vind ik goed gepolijst :)

Ik vind de waveform die soundcloud van je nummer gemaakt heeft erg mooi om te zien !

beetje saai he, ook niet echt diep...

tjek dit eens, meer electronica ook trouwens.....

Je hebt meer een (best wel goede) basis voor een track, nu vol met details gooien, je weet wel, the devil is in the detail of zoiets.....:D

Je hebt de spullen en de sounds is goed maar wel veel te gelikt......

Ik vind de BD juist lekker strak met voldoende laag. Is zoals je zelf ook al aangaf niet op alle sets goed te horen.
De zaagtandbas vanaf 1.15 mag wat mij betreft wel wat spannender door bijvoorbeeld een accent te leggen op de 3e noot, de lengtes van de verschillende noten te variëren of met een lowpass filter subtiele verschillen te maken.
Verder zoals altijd een nette mix!

Klinkt wel lekkah. Baseline mag van mij wel wat veranderen - ontwikkelen in sound in de loop van de track.

Ik vind dat steeds wanneer je een nieuw geluidje introduceert hier wel even een klein aanzetje voor mag geven, het is weer als of je steeds op mute knopjes drukt, kwestie van even een basdrummetje weglaten, of eentje er extra bij zetten of een ander effectje gebruiken wat aankondigt dat er een nieuw stukje gaat beginnen, simpel maar effectief.

ThnX wordt allemaal aan gewerkt, zowel de variaties als de bassline, hopelijk dit weekend een update :)

Back