Raphie Grooves: Do It Right (Original Mix)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Misschien kwam ik negatiever over dan ik bedoelde, de mix is dik, de sounds zijn een kwestie van smaak (ik vind zo een pianootje erg cheesy en nep :D ) en een vocal zou wel al helpen. De track in zn geheel vind ik wat saai en voorspelbaar waardoor ik aangaf dat als je wat meer moeite en werk in t arrangement zou stoppen het een spannendere track zou kunnen worden.

Ik projecteer ook mijn smaak erop natuurlijk, Café Del Mar is een toptrack, ik heb sowieso veel vinyl uit die tijd in mn kast staan alhoewel daar geen DJ Jurgen tussen zit ;)

Nee, Ik wil absoluut NIET mee doen aan de ITB producer sound van nu
de scherpe vlakke sylenth achtige leads, 6 stapels vengeance en samplemagic loops
de standard whooshes en pitchshifters. Als ik ergens zelf totaal niet van hou, dan is het de Sidney samson, Aviccii, Nicky romero, afrojack sound. VERSCHIKKELIJK

Ik begrijp dat dat veel populairder is dan hoe we het 20-15 jaar geleden deden, maar ik sta toch veel dichter bij de Alice DJ, DJ Jurgen, Vengaboys sound. Veel orgasnischer

Stylistische beperken die ik mijzelf opleg:
- alles MOET midi geprogrammeerd zijn.
- geen samples
- behalve piano geen VSTi
- geen audio renderen, voor evt nabewerking, maar realtime mixdown vanuit midi arrangement

Dit is totaal anders dan wat de rest doet, maar daardoor is mijn sound ook anders
voor sommigen gedateerd, voor anderen een verademing.

Het andere kunstje kán ik wel, maar wil ik niet, of ik hiermee mijn markt "beperk" of niet aan "huidige standaarden" voldoe boeit me eigenlijk niet zo.
dit is mijn sound en waar ik plezier in heb. Mijn stilistisch korset gaat niet veranderen. :D

Dusch..

Attachments

• CD.jpg
    CD.jpg
    65,8 KB · Bekeken: 61
Nogmaals ik vind dit een goed geproduceerde track... Maar de melodie heb ik niet in mijn hoofd, kwestie van smaak, maar zoals ik al eerder zei waardeer ik het werk van het nummer.

Een leuke dame voor zang en naar de top 40 :D

Gewoon Een lekkere track, lees dat je niet van woosh bent. Maar dat kan de track nog net extra laag geven qua uplift voor op de dansvloer. Mogelijk een remix maken als je deze op beatport gaat plaatsen zodat de dj/koper een keuze heeft?

Ja, op de main insert, samen met HM2EQ die ik ook maar gelijk heb aangeschaft.

nou zit ik vandaag achter een extreem brakke laptop met dito koptelefoon maar de hele track klinkt nogal breed stereo terwijl alle hihats etc praktisch in mono lijken gemixt?

mono staan ze zeker niet, maar ook niet extreem LRC, dus gematigd stereo i.d.d.

Op zich, helemaal niks mis met je track. Klinkt idd heel mooi afgewerkt, maar je doet natuurlijk aan mastering - zou een beetje erg zijn als het niet het geval was.

Ik heb ook respect voor je mening wat betreft de huidige generatie van dance tracks, klopt absoluut. Het is zelf zo erg dat zelf de hard core fans van het eerste uur ook aan het klagen zijn. Deze koe wordt niet enkel uitgemolken maar ook nog eens serieus langs alle kanten ge***kt.:duivels:

Nu om terug te komen bij je track, als ik mag moeilijk doen zou ik één vraag stellen: waar is je contra-melodie? Ik bedoel dat all je instrumenten in de lijn van dat zelfde melodie spelen. Pad-piano-bass volgen allemaal het popcorn achtig geplop.

Natuurlijk is het gemakelijker om iemand anders zijn track te analyseren dan kritisch te zijn over wat ik zelf maak en ik moet nog altijd met m'n eerste track aandraven waarover ik helemaal tevreden ben.
Ik ben zeer te vinden voor je modus operandi, en er zit natuurlijk veel waarheid in.
Zelf wil ook weer de hardware aanpak ingaan, ben ook op de terugkeer van de ITB mentaliteit. Was zelf ook even gebeten door dat trendy EDM virus, maar dat koelt vlug af als je begint te beseffen dat 3 kwart van de wereldbevolking het zelfde doet.

Eén van m'n grote voorbeelden is en blijft Scan7, wat die doen met een simpele electribe EA1 en een Yamaha RX5 is verbluffend en daar ben ik nog steeds jaloers op.

Is zoals ik al zij, op zich niks mis met je track. Maar ik wou je toch laten weten wat ik mis, is tenslotte maar m'n mening.:)

Laatst gewijzigd:
Het leadje speelt toch iets eigens? Wat bedoel je exact met tegenmelodie? Niet alles gaat als een golf op en neer toch? Misschien mijn gebrek aan arrangeerkennis hoor. :) ik ben meer techneut dan muzikant ;)

Blij dat je begrijpt waar ik vandaan kom en waarom ik bepaalde keuzes maak

Het leadje speelt toch iets eigens? Wat bedoel je exact met tegenmelodie? Niet alles gaat als een golf op en neer toch? Misschien mijn gebrek aan arrangeerkennis hoor. :) ik ben meer techneut dan muzikant ;)

Blij dat je begrijpt waar ik vandaan kom en waarom ik bepaalde keuzes maak
Sorry, contra-melodie is niet de juiste benaming (alhoewel dat ze dit hier ook zo noemen) - moet dus 'counter-melody' zijn. Het wordt wel effe moeilijk om dat zo uit te leggen, maar wiki heeft natuurlijk altijd het antwoord.:P Dus bij deze:

http://en.wikipedia.org/wiki/Counter-melody

en ook:

[ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Contrapunt"]http://nl.wikipedia.org/wiki/Contrapunt

Tot hier de theorie, in de praktijk zou ik je lead proberen te begeleiden met akkoorden. Meestal zijn majeur en mineur akkoorden voldoende maar je kan natuurlijk zo ver gaan als je zelf wilt. Eenmaal je een akkoorden progressie hebt die je aanstaat, dan kan je je akkoorden indelen in instrumenten - je laat je bass door één van je akkoord noten spelen (meestal de laagste noot duh), dan vervolgens je pad (die kan je zelf twee noten van je akkoord laten spelen).
Het resultaat zal dan zijn dat je instrumenten elk verschillende noten spelen en toch een harmonieus geheel zullen vormen - en mits ze niet allemaal de zelfde noten spelen heb je counter melodieën.

Is natuurlijk allemaal simpel uitgelegd. Maar is wel de basis, vandaar ook dat je met een simpel pianospel (linkerhand akkoorden, rechterhand je hoofd melodie) een compleet symfonisch arrangement kunt maken.

Hopelijk ben je er iets mee.:)

Laatst gewijzigd:
en maar even de aanzet tot de extended:
gaat wat dieper en meer groovy worden
Net ff de percussie ingeslagen
En ff met de voyager wezen spelen.

Laatst gewijzigd:
ThnX! :D

Laatste update van vandaag voor de extended.gaan we v/d week mee verder, de drone moet ik nog een beetje tunen, maar dat heeft ff iets meer tijd nodig. gaat ff om het idee

Ja, dat laatste is al weer heel iets anders dan wat ik voorheen hoorde natuurlijk.:engel:

:mega: mooi!

de sidechain sustained bass er ook uit, akkoordjes donkerder, piano eruit
andere melodie

ff met de hand ingedraait dus niet al te netjes, maar gaat ff om het idee

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back