Raphie Grooves: Do It Right (Original Mix)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik vind het een lekkere beat, mooi verzorgde mix ook. Kop en staart. En wat is er mis met een track van 3:38? Al eens gehoord hoe lang ze op de radio zijn? ;)

Wat je voor de afwisseling misschien nog zou kunnen doen is die piano accoordjes na de intro even helemaal weg laten. Dan krijg je gelijk een heel andere sfeer, zoals nu ook van 2:21-2:36. En dan krijg je ruimte om nieuwe afwisselende elementen toe te voegen. In de 'finale' komen de accoordjes natuurlijk weer terug :)

Goede tip, vond het zelf een beetje kaal, maar misschien i.d.d. ff doorbijten
Zal samen met de andere feedback er vandaag nogmaals met de stofkam doorheen gaan.
Hij is qua flow wel goed nu, loopt allemaal zoals verwacht, maar iets meer contrastbin de variatie kan misschien i.d.d. wel

Extended staat in de stijgers, gaat waarschijnlijk met 2 andere tracks als EP naar Beatport in January

loopt allemaal zoals verwacht

Baantjer, The A-Team, MvGyver, .... Het loopt allemaal zoals verwacht, elke keer opnieuw. En toch bleef ik kijken :). Dat heb ik met deze track ook. Ik vind hem nog steeds voorspelbaar, maar hij blijft wel in m'n hoofd hangen.

Ik sluit me verder graag aan bij Azzjemenou.

Extended staat in de stijgers, gaat waarschijnlijk met 2 andere tracks als EP naar Beatport in January

Hey, dit is gewoon een popliedje op een housebeat, en dat werk als een trein. Vocals erop lijkt mij een goed idee. Maar de productie... het klopt natuurlijk wel kwa compressie en eq etc., maar het klinkt heel gedateerd. Echt van rond het jaar 2000. Omdat ik zie dat je het wil releasen op Beatport, denk ik dan: zou je niet een andere draai geven aan de productie om het succes van deze track een grotere kans te geven? Concreet denk ik dan aan een meer moderne sound van SHM en co. Meer van die layered drumklanken. En natuurlijk swooshes ipv snarerolls.

Nee, Ik wil absoluut NIET mee doen aan de ITB producer sound van nu
de scherpe vlakke sylenth achtige leads, 6 stapels vengeance en samplemagic loops
de standard whooshes en pitchshifters. Als ik ergens zelf totaal niet van hou, dan is het de Sidney samson, Aviccii, Nicky romero, afrojack sound. VERSCHIKKELIJK

Ik begrijp dat dat veel populairder is dan hoe we het 20-15 jaar geleden deden, maar ik sta toch veel dichter bij de Alice DJ, DJ Jurgen, Vengaboys sound. Veel orgasnischer

Stylistische beperken die ik mijzelf opleg:
- alles MOET midi geprogrammeerd zijn.
- geen samples
- behalve piano geen VSTi
- geen audio renderen, voor evt nabewerking, maar realtime mixdown vanuit midi arrangement

Dit is totaal anders dan wat de rest doet, maar daardoor is mijn sound ook anders
voor sommigen gedateerd, voor anderen een verademing.

Het andere kunstje kán ik wel, maar wil ik niet, of ik hiermee mijn markt "beperk" of niet aan "huidige standaarden" voldoe boeit me eigenlijk niet zo.
dit is mijn sound en waar ik plezier in heb. Mijn stilistisch korset gaat niet veranderen. :D

Gebruik je geen drumsamples dan?
Overigens heb je een behoorlijke softwaresound

Gepolijst kan soms ook wat rauwer. Wat ik bedoel is bijvoorbeeld een distortion op een piano-sound, dat soort dingen. Met alle respect hoor ik nu niet echt het organische van je outboard gear.

Dit is niet totaal anders dan dat de rest doet, dit is wat de rest allemaal al een keer gedaan heeft natuurlijk. Plus dat wat fjoesz zegt ook zo op mij overkomt, dit had imho ook met VSTi's en samples gemaakt kunnen worden en dat bedoel ik niet negatief (zoals jij t wel brengt overigens).

Nee Fjoesz, ik gebruik alleen de DSI Tempest, sound maken en inspelen, 7 oscs maximaal

Dit is niet totaal anders dan dat de rest doet, dit is wat de rest allemaal al een keer gedaan heeft natuurlijk. Plus dat wat fjoesz zegt ook zo op mij overkomt, dit had imho ook met VSTi's en samples gemaakt kunnen worden en dat bedoel ik niet negatief (zoals jij t wel brengt overigens).
Zou zeggen, doe het eens :D arrangement is niet zou spannend, dezelfde warme mix krijgen, al iets meer :D

Goeie sound! Laat de mierenneukers maar praten! ;-)

Gepolijst kan soms ook wat rauwer. Wat ik bedoel is bijvoorbeeld een distortion op een piano-sound, dat soort dingen. Met alle respect hoor ik nu niet echt het organische van je outboard gear.
vind de piano distorted zat, zit een heel fijn buizenrandje op, ITB distortion klinkt IMHO lelijk, vernaggel je een zorgvuldig randje met Ohmocide, of e.o.a. tube plugin ECHT niet... :D

Het gaat niet (alleen) om de mix, die is dik, dat geef ik toe en ik zou t zelf niet zo dik kunnen krijgen misschien maar een dikke mix maakt nog geen goede track.

Het feit dat je zegt :"arrangement is niet zo spannend" zegt t eigenlijk al. Het arrangement is waar je alles aan ophangt in een track, als je daar al geen moeite voor doet dan blijft t maar behelpen vind ik

nu zeg je iets anders, er zijn "sterkere" tracks die "minder" klinken, dat is IMHO smaak?
voor mij bijv Café Del Mar van Energy52 ANYTIME over de huidige dutchhouse/electro feesttoeter muziek. maar ook dat is smaak.

Da's ook wel wat moelijker op een 128Kbs soundcloud stream.

http://soundcloud.com/dropboxmastering/raphie-grooves-do-it-right

ff wat van de eerdere tips meegenomen
weet niet of ik de piano na de break er even ertussen uit een verbetering vind, gaat voor mijn gevoel net iets te veel gas terug.

ik ben altijd wel jaloers op de geliktheid van je tracks...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back