moog the rogue

jupiter

beatsbleepsleadsnoises
op ebay (uk) ... met het volgende verhaal erbij. ik heb verkoper al eens gemaild en hij kent er niks van, kent de marktwaarde niet, en denkt dat alles ok is. wat denken jullie? risico nemen en geluk hebben? ik ben bang dat er nog wel anderen dit ding gezien hebben en hopen op een zaakje ... voorlopig rond de 300€

"An original Rogue Moog, I discovered this item in my loft and no nothing about its history, it was wrapped in a plain box and seems in good condition.
I have no idea if it is in working order as i have no power lead or leads. it looks intact with no visible missing parts or damage.
The serial number is clearly visable
Bidders are welcome to come and inspect the item by prior arrangement or arrange an expert evaluation at their own cost to establish condition."

Over 't algemeen is "ik weet niet of het werkt" op e-bay code voor "het werkt niet". Maar je kan geluk hebben. Je moet dan kennelijk (?: "no power lead") ook nog wel de voeding vinden die bij een Rogue extern is. Ik weet niet meteen of die makkelijk te vinden is. Joris

Over 't algemeen is "ik weet niet of het werkt" op e-bay code voor "het werkt niet". Maar je kan geluk hebben. Je moet dan kennelijk (?: "no power lead") ook nog wel de voeding vinden die bij een Rogue extern is. Ik weet niet meteen of die makkelijk te vinden is. Joris

voeding extern huhde mg1 niet gewoon een powercable erin

Interessant, de MG1 blijkt in sommige opzichten weer beter dan de rogue versie. Kennelijk is het een 24V AC; connectie een soort mini-jack plug (dat herinner ik me ook). Moet wel voor niet te veel geld te vinden zijn (evt wel de plug aanpassen), of het is mogelijk een interne power supply in te bouwen (http://adagio.calarts.edu/~lorinp/rogueps.html).

Heeft de Rogue niet hetzelfde euvel als de MG-1 met het verteerde schuimdekentje wat alles slider om zeep kan hebben geholpen?

Verder is de "ik weet niet of het werkt" garantie altijd een beetje tricky.
300 is niet supergoedkoop en daar komt ook nog verzendkosten bij en de kosten van een stroomkabel.

Al met al zou ik die 50 a 100 euro extra besteden en via bijv dit forum een rogue of MG1 halen die je gewoon kan testen en waarvan je weet dat het werkt.

Heeft de Rogue niet hetzelfde euvel als de MG-1 met het verteerde schuimdekentje wat alles slider om zeep kan hebben geholpen?

Ja, het schuim vervalt terug tot de olie waar het ooit uit gemaakt is en dat gaat echt overal zitten. In vergevorderd stadium een bereklus om weer schoon te maken...

Ja, het schuim vervalt terug tot de olie waar het ooit uit gemaakt is en dat gaat echt overal zitten. In vergevorderd stadium een bereklus om weer schoon te maken...

vraag maar aan monotron ,..doet ie t nog hebm zoveer ast kon netjes gereanimeerdt en meer ...tsja dan moet je slider vervangen ,...moog is dus gewoon een lekker bass / lead 2 osc synthje waarje toch [vinnik ] niet egt aan hoefte twisten ,..
sub en lead instant!!
350.- niet meer
alhoewel ...tegenwoordig ..heb liever een mg1 dan een sh101/en bv ms10

Back