Tot uitputting voorraad : Lassence µ-Ventury II aan 1180 EURO

bluebay

Ingeburgerd
Teneinde ons beter te kunnen toeleggen op de ontwikkeling van de komende producten, verkopen we onze laatste
µ-ventury II's. Er schieten nog een 7-tal exemplaren over momenteel en deze worden verkocht aan een prijs die slechts enkele EURO's hoger ligt dan de productieprijs, namelijk 1180 EURO excl. BTW en verzending.

Dit is (hoogstwaarschijnlijk) de laatste kans om dit revolutionaire toestel te bemachtigen. Deze aanbieding geldt slechts voor mensen uit de BENELUX en is uiteraard geldig tot einde voorraad.

De toestellen kunnen ook gedemonstreerd en bespeeld worden te Brussel.

Alle specificaties, beeldjes en geluiden kunnen bekeken en beluisterd worden op http://www.bluebay.be

Voor bestellingen email naar info@bluebay.be of bellen naar +32 496 23 72 11

Attachments

• outfront1fr2.jpg
    outfront1fr2.jpg
    22,1 KB · Bekeken: 84
Nu wordt het een leuke concurrent van de M5 en de TMSS modular.

Ik ben benieuwd wat de nieuwe producten worden. Kun je daar iets meer over kwijt.

Kan ik niet veel over zeggen momenteel. Om toch een tipje van de sluier op te lichten : het verhelpen van de grootste tekortkoming van "virtual analog synthesizers".

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Nu wordt het een leuke concurrent van de M5 en de TMSS modular.

Ik ben benieuwd wat de nieuwe producten worden. Kun je daar iets meer over kwijt.

Een analoge filterbank?

Stopt de ontwikkeling van de losse modules ook?

De modules blijven lopen zoals gepland, hier is geen verandering. De µ-Ventury II was oorspronkelijk bedoeld als exclusieve geluidsgeneratie/processing apparaat voor de high-end markt, gezien de specificaties, geluidskwaliteit en kwaliteit van de bouw. Een lange productie hadden we niet voor ogen.

Dealniettemin blijft het een exclusief product en is de sound veel dynamischer dan wat er vandaag de dag kan verkregen worden.

even ter info, dit is wat godon Reid in z'n SOS review als conclusie had:

"Conclusions

I don't like finding faults with synthesizers. Music is my passion, and I want everything I own, play or review to be superb. But every once in a while, something comes along that promises much, and fails to deliver. I fear that the µVentury II is one such product, and that's a shame, because there are aspects of it that are good. The build, the component quality, the look and feel... all are worthy of praise. But unless you're wealthy enough to buy it for these alone, there are many more affordable products that do more, and better, and for less money.

So... I've mentioned it a couple of times, but let's consider the price issue in more detail. At somewhere around £1200 including shipping costs, the µVentury II is far from cheap. Allowing £200 for the case and power supply, this represents about £100 per function, which is a little expensive compared with most of the competition. Sure, it compares favourably with some of the other systems using quarter-inch sockets, and is certainly cheaper than a vintage Moog, but if the size of the sockets is not an issue, the current spate of 3.5mm systems are far more cost-effective. I tried assembling comparable systems (a pair of VCOs with LFO capabilities, a multi-mode filter, a couple of preamps, an envelope follower, a trigger generator, a contour generator, a VCA, a pair of ring modulators and a meter — all installed in a rackmount case) from the on-line price lists of several competitors, and was able to do this for less, or, at worst, something that cost about the same as the µVentury II. However, when this was the case, the modules in question offered numerous facilities not found on the µVentury II, including independently shaped VCO waveforms with waveshaping CVs, dual signal and CV inputs in the VCA, a pulse shaper and DC shifter in the trigger generator, a frequency-to-voltage converter on the envelope shaper modules, four-way multiples in the ring modulators... and so on. In fact, apart from the quarter-inch patching (which I always prefer to 3.5mm mini-jacks) and Wave X, the µVentury II offers nothing that you can't obtain cheaper elsewhere. And, if you compare the µVentury II to a virtual analogue... well, the comparison becomes silly.

So, does the µVentury II have a niche? When I first saw it, I was convinced that it had. I saw it as a potentially powerful synth effects unit for use where space is at a premium, or even for slinging around your neck to get into some serious knob twiddling in the clubs. It also seemed like an interesting addition to an exciting modular setup. Now, sadly, I'm not so sure. "

bron: www.sospubs.co.uk

Ik vind het jammer dat ze in die recentie eigenlijk alleen maar de prijs met functionaliteit vergelijken en niet de kwaliteit van de los staande producten. Misschien hebben ze gelijk, maar ik zou eigenlijk ook iets over het geluid willen horen, los van de prijs. Ik ben altijd wat huiverig over recenties. Vaak hebben ze gelijk, maar soms ook niet...
909 en 303 bijvoorbeeld werden helemaal de grond in geboord, terwijl er toch mensen zijn die ze nu nog steeds leuk vinden en er naar luisteren. ;)

Wel leuk dat ze die Wave-X eventjes noemen dat die toch wel erg leuk is. :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik vind het jammer dat ze in die recentie eigenlijk alleen maar de prijs met functionaliteit vergelijken en niet de kwaliteit van de los staande producten. Misschien hebben ze gelijk, maar ik zou eigenlijk ook iets over het geluid willen horen, los van de prijs. Ik ben altijd wat huiverig over recenties. Vaak hebben ze gelijk, maar soms ook niet...
909 en 303 bijvoorbeeld werden helemaal de grond in geboord, terwijl er toch mensen zijn die ze nu nog steeds leuk vinden en er naar luisteren. ;)

Wel leuk dat ze die Wave-X eventjes noemen dat die toch wel erg leuk is. :)

tis alleen de conclusie, de rest van de review is in de SOS te lezen, of met een electronisch abbo op hun site...en er wordt ook zeker wel naar de klank geluisterd..

Beter...

Die ga ik dan eens lezen. Het is toch zo dat die artikelen na verloop van tijd vrij op het internet komen of niet?

Het is opvallend dat enkel in de conclusie paragraaf het product afkeurend voorgesteld wordt, in de rest van het artikel vind je een positievere ondertoon. We hebben een recht op antwoord aangevraagd bij SOS aangezien het geen correct en rechtvaardige conclusie geeft. Ons antwoord komt neer op het volgende :

1. Ten eerste getuigt het van weinig inzicht om een dergelijk hoogstaand product te vergelijken met virtueel analoge bakken of zelfs plug-ins, de kwaliteit van geluid en bouw is duidelijk veel beter bij de Lassence;
2. De prijs wordt vergeleken met modulairen die instapmodellen zijn, zoals AS en Doepfer. Dit product bevindt zich nogmaals in een hogere klasse;
3. Er zijn 12 woorden gewijd aan de beschrijving van de sound. Ronduit belachelijk aangezien dit juist de sterkste kant is van het product. Voor andere analoge producten werden telkens meerdere paragrafen hieraan gewijd;
4. De antwoorden op hun vragen die ze ons gesteld hebben over het product werden niet opgenomen in het eindartikel. Ons recht op antwoord werd door hen naast zich neergelegd;
5. De 'WHO' paragraaf is volomen verkeerd. Vervang de naam 'Lassence' door 'Blue Bay' en het contact werd juist in de omgekeerde richting gemaakt + Blue Bay heeft een verzameling gehad van 150 analoge synths en niet zomaar een 'klein verzamelingetje van oude synths'.

Gordon Reid heeft duidelijk zijn opzoekingswerk niet goed verricht en weet blijkbaar ook niet om te springen met modulaire bakken.

Conclusie : enkel de producten die spotgoedkoop zijn en 1001 functionaliteiten hebben krijgen de meest positieve reacties. Naar kwaliteit wordt helaas niet meer gekeken. Dat we 5 jaar garantie geven zegt toch al genoeg? De meeste producenten wagen zich trouwens maar aan maximum 1 jaar !

Dit toont aan dat wij 1 van de weinige producenten zijn die vertrouwen hebben in onze producten en die niet van de klant vereisen om de 3 maanden een upgrade aan te kopen of geen garantie op 'oude' dingen meer te bieden.

Hoe zit dat eigenlijk met die Synthi 100... Hebben jullie die?

Zoals ik reeds zei, is die verzameling voltooid verleden tijd. De laatste stukken worden momenteel op onze site verkocht.

ik zie dat jullie ook de M3X levenen in zwart en in Olive Green zou je in die kleur een foto kunnen plaatsen ?

Origineel geplaatst door marcuuu
ik zie dat jullie ook de M3X levenen in zwart en in Olive Green zou je in die kleur een foto kunnen plaatsen ?

http://www.macbethstudiosystems.com/Olive Ad 2AB.jpg
Maar goed... Het gaat daar niet over.. das een andere thread.

Als mijn aankomende aanschaf niet door gaat dan ga ik misschien wel voor een losse lassence WAVE-X module

Met de prijs heeft hij inderdaad moeite, maar zoals Ken me ook zei : je kan nog met handen en voeten proberen uit te leggen dat je product geen goedkoop massaproduct is, maar een handgemaakte unit met een ziel en de hoogste kwaliteitsafwerking, toch blijven ze (SOS) het vergelijken met goedkope zielloze junk.

We hebben trouwens ook een 10-tal keer gezegd aan Gordon gezegd dat de handleiding een introductie is en geen uitgewerkte starter's manual. Toch komt hij hierop keer op keer terug in zijn artikel.

Voor een dergelijk product heb je gebruikers nodig die met soortgelijke zaken reeds gewerkt hebben en niet mensen die nog nooit iets modulair gezien hebben.

Origineel geplaatst door oozi
als ik dat SoS stukje hierboven lees is 't toch alleen de prijs waar de schrijver moeite mee heeft?

Wel jammer dat reviews in bladen soms nog wel eens ongelukkig uitvallen. Dat zie je wel vaker dat de journalisten er weinig kaas van hebben gegeten. Daarom dat ik daar zelf ook weinig waarde aan hecht maar hellaas zijn er zat lezers die dat dan weer wel doen.

Back