Hoe veel gekker kan het nog worden ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
speciale tip : houten usb stekkertjes ! )
7412833d-6eb5-44ec-a16c-57f451d99885_361_260.jpg

jaren 20 look :dubbel: :halleluja :kont:

Zucht....

Stelletje barbaren.

Wat de OP vergeet te vermelden is dat "RFA-7800 "Million"" wel werkt, maar enkel en alleen als de opname is gemaakt ik Parkito 18.1 met het vinkje bij "Enable RFA-7800 18 disk mode" in de settings natuul'k.

Dat wordt vaak vergeten en dan hoort men niets van het effect en dan is het maar meteen een *u* produkt.

Jammer, jammer, jammer

Bij mij zelf is het fout gegaan toen ik de disks verwisselde met perla koffie pads. Vervolgens smaakte de koffie voor geen meter en was de sound zoniet nog dramatischer. Maar goed, dat was m'n eigen schuld!

Less Loss Blackbody
Ambient Field Conditioner
Neutralizes equipment-born radiation, lowers the noise floor, sharpens focus and imaging. Eliminates sonic smearing of high frequencies.

200_blackbody2_MED.jpg

The Blackbody is a high-tech audio accessory which greatly enhances your audio playback experience by addressing the interaction of your audio gear's circuitry with ambient electromagnetic phenomena and modifying this interplay. The Blackbody takes advantage of the quantum nature of particle interaction, and is therefore able to permeate metal, plastic, wood, and other barriers to affect the circuitry inside your components. This altered electromagnetic influence results in profoundly improved sound quality.

What does the Blackbody do that power filters do not?
The LessLoss Blackbody is not a power filtering device. Rather, it complements your power filtering device by addressing the audible imperfections incurred by your gear's direct interaction with ambient electromagnetic phenomena. Where a power filtering device leaves off, the Blackbody, as a field filtering device, takes over.

How does this differ from shielding?
Shielding using a mu-metal screen is effective due to its magnetic permeability, so low frequency hums are addressed well by this method. Other metallic enclosures are used to address higher frequencies. To be effective at the highest frequencies, enclosures must be air tight or soldered closed, or else make use of special gaskets, which is not normally done due to the many switches, connectors, display panels, and drawer slots for data disks. While thick aluminum and other methods (carbon fibre, wood, acrylic materials) are well-known in the high end audio design world, their affect on the sound is well documented by those who have experimented using the same electronics with different enclosures. There exists an electromagnetic interaction of the signals in the circuitry with the enclosure and other proximate objects which causes an audible interference effect by superposition of multitudinous reflections and inductions of EM waves. These smear the timing and exactitude of the signals and it is exactly this aspect which is addressed by the Blackbody. For the technical ideas behind this, we provide a more indepth explanation here.

What will it do to the sound?
Percussive strikes have never been cleaner and more musically comprehensible. You can feel the muscle power in the bow arm and sense the smile's quality in the voice of the lead singer. There is something about mind before matter which is revealed to the listener, and everything takes on a more genuinely human sound quality. Discern age and maturity of tone as never before. In a word: the sound will be improved in a way that has not yet been addressed. Tubes sound less tubey and transistors lose their twinge. A local audiophile who usually speaks only in terms of highs and lows could only put it this way: "When I remove the Blackbody, the attractiveness of the music is gone."

image2.2.png

http://www.lessloss.com/blackbody-p-200.html

Heb zelf 13 jaar in de 'high end' handel gewerkt (krell cello etc) en heb uitspattingen als Harmonix nooit begrepen. Van de andere kant. Probeer een leek het verschil maar eens uit te leggen tussen een mooie synth en een digitale VA. Mag niet een ieder zijn eigen ding hebben? Als hifi je hobbie en passie is, dan kun je dingen gaan waarnemen die voor de gemiddelde burger als idioot ervaren wordt..

Laat een ieder in zijn waarde. (dan hoef ik ook niet uit te leggen waarvoor ik 40 synthesizers echt nodig heb)

Ik heb niets tegen een gezonde handelsmentaliteit?

Precies. Ik heb liever dat ze dergelijke zut aan audiofielen verkopen dan aan eh... veiligheidsbeambten?

http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/newsnight/8471187.stm

Iraq has bought thousands of the detectors for a total of $85m (£52m).
The device is sold by Jim McCormick, based at offices in rural Somerset, UK.

The ADE-651 is in use at most checkpoints in Baghdad
The ADE-651 detector has never been shown to work in a scientific test.
There are no batteries and it consists of a swivelling aerial mounted to a hinge on a hand-grip. Critics have likened it to a glorified dowsing rod.
Mr McCormick told the BBC in a previous interview that "the theory behind dowsing and the theory behind how we actually detect explosives is very similar".
He says that the key to it is the black box connected to the aerial into which you put "programmed substance detection cards", each "designed to tune into" the frequency of a particular explosive or other substance named on the card.
He claims that in ideal conditions you can detect explosives from a range of up to 1km.
The training manual for the device says it can even, with the right card, detect elephants, humans and 100 dollar bills.

Heb zelf 13 jaar in de 'high end' handel gewerkt (krell cello etc) en heb uitspattingen als Harmonix nooit begrepen. Van de andere kant. Probeer een leek het verschil maar eens uit te leggen tussen een mooie synth en een digitale VA. Mag niet een ieder zijn eigen ding hebben? Als hifi je hobbie en passie is, dan kun je dingen gaan waarnemen die voor de gemiddelde burger als idioot ervaren wordt..

Laat een ieder in zijn waarde.

ah kijk , een " believer"
los van de waarde ( geloof 120 euro voor 1 superstekkeromhuller ) , zijn er geen zaken die ook jij werkelijk gezwam in de ruimte vond ten tijden van je werkzame leven in de " high tech audio" wereld ? inside info is meer dan welkom.
( mocht je werkelijk geloven dat vulkanisch zand onder de audiokabels leidt tot spectaculaire of enige verandering in de audioweergave, dan heb ik niets gezegd, respect.. )

Onze hersenen kunnen geen onderscheid maken tussen denken en werkelijkheid. Dat zijn dezelfde signalen. Ons ego doet er alles aan om pijn te vermeiden dus elke aanschaf zal ook verdedigt worden.

Ik heb de laatste maanden een luidspreker ontworpen voor een groot bekend merk voor studio gebruik. Eerst ben je vrij en kun je al je energie en passie erin kwijt. Je denkt mee in het (( goedkoop)) produceren en komt met enkele voorstellen. Op een gegeven moment kreeg ik de eerste reacties over het prototype en men was lyrisch ! Ikke helemaal blij. Het is ook geweldig zelfs bij 80 % van de maximale belasting onder de 1 % vervorming. Een hele prestatie !

Wat er nu echter gebeurd ben ik niet blij mee. Alles maar dan ook echt alles wat ook maar iets goedkoper kan word aangepast. De drivers zijn 4 keer goedkoper .. Hout 1 keer dunner. Het volume 1/2 ( kunnen er 2 keer meer op een palet ) en ga zo maar door. Ik vraag ze vriendelijk hoe ze dat nou kunnen doen ? Ik krijg niets anders dan een stapel papieren van onderzoeken dat men het toch niet hoort. Dat het niet uitmaakt. Het naampje en handtekening van mij met een hoop hoempapa sterk genoeg is om te vermarkten.

Wellicht dat het eerste product van deze tread ook een soortelijke geschiedenis kent.

Ik heb niets tegen een gezonde handelsmentaliteit?

Totdat jij zelf de laatste bent die met die dure tulpenbol blijft zitten :P

http://en.wikipedia.org/wiki/Tulip_mania

Probeer een leek het verschil maar eens uit te leggen tussen een mooie synth en een digitale VA.

Dat is niet zo moeilijk.

Als hifi je hobbie en passie is, dan kun je dingen gaan waarnemen die voor de gemiddelde burger als idioot ervaren wordt..

En dat zou enige merit hebben ware het niet dat dit soort voodoo niet en masse ingekocht wordt door professionele dure studio's waar al die geweldige muziek uberhaupt gemaakt wordt.

Hoeveel plaatjes zijn niet afgemixt op een stelletje NS10s met ordinaire koperdraad ertussen?

ook een leuke vergelijking idd. In veel studio's zit km aan normaal signaal kabel . Veel producties komen tot stand met vele professionals die na weken / maanden tot een eindproduct komen die vervolgens door een interlink van 30 cm een stuk beter klinkt. Om vervolgens natuurlijk loudness en dergelijke toe te passen omdat het origineel best wel dun is.

Het internet gebeurd over 1000 den km aan koper en optische kabels met weet ik hoeveel air travel om uiteindelijk elke bit en byte juist over te zenden. Dit gebeurd met een bandbreedte waar audio volstrekt in het niets valt.

ah kijk , een " believer"

Ja, ik ben een believer. Ik heb idd een jaar of 15 geleden in een winkel gestaan waar ze ook toen al harmonix verkochten . Ik geloof (weet) dat er verschil zit tussen versterkers - cd-spelers (alhoewel die eigenlijk al antiek zijn) en zelfs kabels. Ik kan het wel waarderen als een fabrikant zijn best doet om zijn visie in een product over te brengen.

Maar daar hield het voor mij echt mee op. Dingen als harmonix - inspeel cd's van 100E kabels met astronomische prijskaartjes hebben alleen gefronsde wenkbrouwen kunnen losmaken.

Dat is niet zo moeilijk.
Voor jou mischien niet moeilijk, maar ik krijg het mijn vriendin niet uitgelegd .

Hoeveel plaatjes zijn niet afgemixt op een stelletje NS10s met ordinaire koperdraad ertussen?
Dus dat is de norm? Die zijn er inderdaad genoeg. Maar ook die zich wel met audiofiele dingen bezig houden. Bob Ludwig - Tom Jung en zo zijn er toch wel een aantal.

Voor mij houd het trouwens toch wel op, na jaren in herrie bandjes gezeten te hebben hoor ik het uberhaubt niet meer, of komt het niet meer boven de standaard piep uit in mn oren.

A revolution in the concept of sound reproduction, Harmonix room tuning devices focus on the importance of tuning the room. Harmonix RFA-7800 room tuning devices eliminate boomy bass, separates and delineates the acoustic space of each recorded instrument and singer in space, thus recreating the unique quality of the original performance. Following the simple guidelines provided, attach these devices to the walls, floors and ceilings of your listening room. The effect is almost like entering the concert hall where the recording was made! When used in conjunction with other Harmonix accessories, the listening experience can be elevated to unprecedented new levels of clarity and power. (See here for further details: Room Tuning Application Guide)

RFA-7800 "Million"
Treatment for room acoustics
・ Color : White
・ 25mm (dia) x 4mm (thick)
・ Set of 18 disks

En dan de prijs.............. 1550 euro!!!!!

http://www.tweaks4u.com/product_info.php?products_id=1236

Wat ook zo raar is dat veel mensen kapitalen uitgeven aan cdspelers met speciale loopwerken, en dat er nauwelijks mensen zijn die overschakelen op solid state.
Of dat mensen ipv hun akoestiek aan te passen liever kabels kopen. Een bevriende audiotechnicus die high-end opnames maakt, verteld nog altijd het verhaal dat hij eens bij mensen binnenkwam die een paar philips luidsprekers in de boekenkast hadden staan, en per ongeluk fantastisch geluid hadden.

Wat ook zo raar is dat veel mensen kapitalen uitgeven aan cdspelers met speciale loopwerken, en dat er nauwelijks mensen zijn die overschakelen op solid state.
Of dat mensen ipv hun akoestiek aan te passen liever kabels kopen. Een bevriende audiotechnicus die high-end opnames maakt, verteld nog altijd het verhaal dat hij eens bij mensen binnenkwam die een paar philips luidsprekers in de boekenkast hadden staan, en per ongeluk fantastisch geluid hadden.

Dat komt omdat de speakers goed zijn ingelezen (hangt af van de lectuur op de boekenkast natuurlijk)

Ik hang zakjes kruidenthee aan mijn synths voor wat extra Mocro flavour :D

Ik geloof (weet) dat er verschil zit tussen versterkers- cd-spelers (alhoewel die eigenlijk al antiek zijn)
Natuurlijk, dat zal ook niemand ontkennen; class A of AB kan verschil maken. CD-spelers is een kwestie van converters, en hoewel dat wat subtieler is is daar ook genoeg gezonde discussie over.

en zelfs kabels
Kijk, en daar wordt het wat heikel. Je zou zeggen dat een kabel zich niet te bemoeien moet hebben met geluidskwaliteit, en je hebt natuurlijk de befaamde lamp cord test waar een interconnect van $wtf het niet beter doet dan een stuk stroomkabel voor een lamp.

Voor jou mischien niet moeilijk, maar ik krijg het mijn vriendin niet uitgelegd .
Ik weet niet wat je zo hebt staan maar aliasing kun je wel demonstreren, stabiliteit van oscillators (na een bepaalde duur) moet ook lukken. Audio-rate modulatie, daar valt VA ook vaak over.

Dus dat is de norm?
Nee. Maar als de plaat "ondanks dat" fantastisch klinkt ligt het toch wel degelijk aan de know-how van de engineer, niet aan zilveren kabels gesmeed door elfen bij maanlicht. Toch? :)

Natuurlijk zul je voor een professionele studio niet op een stuiver gaan kijken, maar dergelijke investeringen moeten dan wel een toonbaar en significant nut hebben.

Of dat mensen ipv hun akoestiek aan te passen liever kabels kopen.

20.000 euro aan hifi en een betegelde, betonnen kubus als afluisterkamer. Wat zonde.

Die Zwarte Lichaam straling: geweldig!
Heb ik normaal alleen last van bij mooie negerinnen :D

Jaren geleden hebben we hier de onzin van dr Hans Jenny gehad, die ontdekte dat de klinkers in het oude Hebreews gelijke vormen voortbrachten als de grafische weergave, alleen het Hebreews kende gaan klinkertekens, zo ook het oud Egyptisch niet. Hoe dat ooit geklonken heeft??? Maar volgens hem kon het wel mensen genezen...

Laten we wel wezen! De New Age rommel verkoopt nog steeds erg goed! Daar worden ook veel synthesizer gebruikt :D

Wout

Waar ik me ook vaak aan irriteerde waren die reclames van Bose, waarin werd gesuggereerd dat het “onzin” was om in het midden te zitten en dat je met hun speakers stereo hoorde “door je hele kamer” etc. En dan zo’n foto erbij van een serieus kijkende dr. Bose, nog net niet in een witte jas (had hem achteraf gezien misschien nóg geloofwaardiger gemaakt).

Best gek hoor, dat de echte kwaliteitsmerken, nog afgezien van fabrikanten van studiomonitoren, nou nooit met zo’n superidee gekomen zijn. Maar ja, daar moet je ook wel voor gestudeerd hebben natuurlijk :stupid

En dan de prijs.............. 1550 euro!!!!!

http://www.tweaks4u.com/product_info.php?products_id=1236

Dat kan nog wel wat goedkoper (1350 euro) alhier:

http://www.highendpassion.nl/epages...tegories/Audio_Caps/Harmonix/Ruimte_correctie

Ik moet zeggen: dit is toch wel echt een koopje. Met zo'n doosje wattenstaafjes
van slechts 1350 euro los je wel al je akoestiekproblemen op. En dat is veel waard!

De gemiddelde acoustic treatment met 'conventionele' technieken kost vaak meer,
dus tel uit je winst! Ook handig: als je gaat verhuizen neem je je schuimnopjes
gewoon mee, makkelijk toch!

werkt zeer waarschijnlijk dmv het uitbalanceren van de aardstralen.
beproeft concept. ziet er eenvoudig uit , maar een droomgeluidje...

nog enige suggesties: http://www.kempelektroniks.com/Accessoires/AC-Wraps.aspx

of deze : zakjes met vulkanisch zand waar de vanalles op dienen te rusten, resultaat : verbluffend ! ( bijna net zo verbluffend als de signaal warps/ wraps even verder in de katalogus )
kemp_2_190510.jpg

het commentaar erbij : "Kemp Elektroniks heeft de Europese vertegenwoordiging voor de Zweedse Entreq kabels en accessoires. Hoewel de uitleg van Ron over vooral cable wraps en zakjes vulkaanzand ons zweverig in de oren klinken, weten we uit ervaring dat de producten in vele gevallen echt werken en de geluidskwaliteit van de set verbeteren ".
zwak uitgedrukt als je de feiten ernaast legt: mega super geil toll !

overtuig uzelf:
http://www.kempelektroniks.com/Accessoires/AC-Wraps.aspx?lang=nl-NL
( link naar nog meer onzin , niet voor zwammers en zwakkere magen , speciale tip : houten usb stekkertjes ! )
Deze dingen passen ook prima in een SM kelder.... :D

ik neem aan dat die puntjes in de oren moeten , om de wonderbaarlijke hoorervaring te verkrijgen ?

Ach, zo lang Monster Cable en Bose via zowat elke audiowinkel worden verkocht (en met kennelijk succes ook!) moeten we ons misschien maar niet boos maken over het soort gekrabbel in de marge dat we verder in deze thread tegenkomen... Als je begrijpt wat ik bedoel...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back