Italodisco track

dat klinkt echt een heel stuk beter dan de eerste

inderdaad sommige percussie-effecten kunnen galm gebruiken. en ergens hoor ik dat ook in een synth-partij. Misschien komen die geluidseffect-knallen iets te hard binnen.

een mix kan altijd beter, maar dit is al best ok. en een mix is ook een persoonlijke creatieve uitting...en daar valt wat dat betreft eigenlijk dan weer niet echt over te twisten.
en iets is nooit af, al denk je het soms wel. een jaar later hoor je alleen nog fauwten en hoe het allemaal wel moest!

:-)

Ja het klinkt inderdaad wat droog. Ik heb inderdaad weinig reverb gebruikt. Soms gaat je mix met veel (verschillende) reverbs erg rommelig klinken, maar ik zal proberen met mate toe te passen. Hebben jullie nog tips? Bv een type/instelling voor percussie en een andere voor synths? Of voor ieder element een andere zodat je 4/5/6 verschillende reverbs hebt?
Ik heb een aantal tracks van dit label http://www.iventi-records.com/ en als je naar die nummers luistert dan klinken die zo open, zo opgepoetst. Hiermee vergeleken klinkt die van mij gedrukt en geknepen. @ Pablo, top man, ik ga je de sporen sturen. Echt lachen dat je wilt helpen. Wat je je mailadres?

Ja het klinkt inderdaad wat droog. Ik heb inderdaad weinig reverb gebruikt. Soms gaat je mix met veel (verschillende) reverbs erg rommelig klinken, maar ik zal proberen met mate toe te passen. Hebben jullie nog tips? Bv een type/instelling voor percussie en een andere voor synths? Of voor ieder element een andere zodat je 4/5/6 verschillende reverbs hebt?
Ik heb een aantal tracks van dit label http://www.iventi-records.com/ en als je naar die nummers luistert dan klinken die zo open, zo opgepoetst. Hiermee vergeleken klinkt die van mij gedrukt en geknepen. @ Pablo, top man, ik ga je de sporen sturen. Echt lachen dat je wilt helpen. Wat je je mailadres?

Ik stuur even een PB met mijn gegevens. Omdat ik een nieuwe computer heb gekregen en ben aan de slag gegaan met een totaal nieuw systeem lijkt me erg leuk om met deze track in zee te gaan, ik zal zelf proberen met de reverbs werken totdat de track beter in balans klinkt. Het is zo dat bij iedere instelling dat je toepast zijn er minimale details bij het luisteren dat er mee te maken hebben, ook al een minimale detail is. Dat wilt zeggen, als je bijvoorbeeld een compressor gebruikt, dat doe je handmatig terwijl je luister naar de track, totdat die een gewenste effect heeft. Zo met de andere. Dezelfde werkwijze bij het werken met reverbs, het hoef niet per se veel reverb overal maar wel over een paar tracks.

Stuur mij de losse tracks en ik zal in het weekend kijken wat ik voor jou kan doen want "me likes italo!" :okdan:

je kan over de hele mix een hele zachte hall reverb zetten. wel met EQ het laag flink verzwakken, anders wordt het laag een brij..
dit smeert de boel aan elkaar zonder hoorbaar cathedraal-effect.

en dan per instrument een eigen reverb gebruiken als dat nodig is...dit voor ruimtelijk effect, maar kan ook als klank-effect:

bijvoorbeeld drumklanken voller laten klinken:

pre-delay in principe 0
galm ongeveer net zo lang als drumklank (maar hier mee kan je ook juist stoeien voor andere effecten)

Of zet een korte reverb (room, plate) met duidelijke pre-delay (eventueel tijd gerelateerd aan BPM) over een solo instrument. leuk effect, zonder meteen een bad van galm te zijn.

Laatst gewijzigd:
Ok 6trak, ik zal kijken of ik hem wat korter kan maken en iets meer variatie. Bv meer een radioedit maken. Dan blijft de essentie wel overeind. De bas is wel heel italo dus die wil ik wel zo houden. Andere italoproducties zijn inderdaad rijker. Dat komt denk ik mede omdat er meer wordt gevarieerd qua compositie (progressie in akkoorden, transponeren, songstructuur, opbouw). Daardoor wordt het muzikaal interessanter. Sommige van die jongens waren klassiek geschoold. Ik weet net de middelste c te vinden en de rest doe ik mbv een akkoordenboekje hahaha. Ook vocals helpen denk ik. Maar lid Pablo gaat me daarmee helpen. Thanks iig

De bas is wel heel italo dus die wil ik wel zo houden.
het geluid van de bass is niets mis mee nee, die past goed... maar de manier waarop ie ingeklopt is qua noten bedoel ik dan meer... 8en dus...
gooi er eens een beetje delay bij zodat er 16en ontstaan bijv ;)

Nu we het hier toch over italo hebben, bij deze mijn italo-test. Hij is nog verre van af, maar de hoofdlijn is erin. Qua akkoorden is hij (bijna) het zelfde als die van hajohoek, de instrumentkeuze is nogal anders.

Attachments

• italotest.mp3
    6,9 MB · Bekeken: 75
Deze is bijna hetzelfde als de andere. Welk programma heb je hiermee gebruikt?

Trouwens zit deze qua mix wel in balans. Ik mis nog wat dynamiek bij de synths en de crashes mogen ietsje zachter... Vinyl ruis is cool hehehe...

Garageband... Ik weet het, n00bprogramma, maar ik ben gewend ermee te werken en ik haal alle geluiden toch uit mijn Radias.

Daar ben ik ook bezig als begint (nu dat ik ook een mac gebruiker ben), maar ik zal zo snel mogelijk overstappen naar logic studio 9.

Je versie klinkt best leuk maar kan beter, ook als je garageband gebruikt. Een goede tool om geluiden te " verkleden" is de adobe soundbooth (je krijgt daar bijzondere dingen!) :okdan:

Serials opnieuw gecheckt? :)

Je kunt echter daar coole dingen doen met de sounds, zonder vervorming! Ik deed een experiment met een gitaarpartij (drie lagen, met verschillende lengte) en het klinkt erg leuk, met wat knopjes draaien heb je een soort driestemmig rock met dezelfde samples... en nog wat leuke dingen meer denk ik...

Laatst gewijzigd:
Serials opnieuw gecheckt? :)

Je kunt echter daar coole dingen doen met de sounds, zonder vervorming! Ik deed een experiment met een gitaarpartij (drie lagen, met verschillende lengte) en het klinkt erg leuk, met wat knopjes draaien heb je een soort driestemmig rock met dezelfde samples... en nog wat leuke dingen meer denk ik...

Het zijn niet de serials, het programma is gewoon dood. Herinstallatie zal het wel fixen.

Nieuwe radio edit, korter, lead later in laten vallen, meer reverbs, een voor percussie en een andere met wat langere decay voor akoorden en synths. Ook geprobeerd het stereobeeld wat te verbreden door mid/side processing. Hier in de studio klinkt het aardig, maar ben benieuwd hoe het naar andere systemen vertaald. Op de satandaard speakers van de mac klinkt het ook aardig. Het laag hoor je minder, maar ik heb het idee dat de mix aardig overeind blijft. Maar oordeelt u zelf!!http://soundcloud.com/squadra-italo/lovely-witch-electro-remix2

Het klinkt nu veel beter! Er zit wat progressie in en hij is beter "georganiseerd". Nu met echte vocals en dan knallen...

Het is een linndrum (lm1) kick van de samplesite die ik eerder noemde die ik eq meegaf. Ik heb een tweede kick aangemaakt, compressie erop en gemixt met het origineel. Parallelle compressie heet dat. De voordelen van compressie, nml punch, loudness met behoud van de dynamiek van het origineel. Je kan naar eigen smaak het signaal met de compressie mixen met het origineel en luisteren wat het beste klinkt.

Back