[eBay] EMS SynthiAks !!!

senso

The Original Maniac
Waanzinnig! Dit is een kans die je zo snel niet nog eens krijgt.
Als deze Synthi-AKS inderdaad zo fraai is als op de vele foto's is het waarschijnlijk
de mooiste die er nog bestaat.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2531095551

Niks voor jou, SynthiAks? :D

En kijk ook eens op de foto onderaan waar nog een modulair systeem staat met een
dubbel keyboard, voorzien van dubbele joysticks. Iemand ooit zoiets gezien?
(kwijl kwijl)

Attachments

• synthiaks1.jpg
    synthiaks1.jpg
    42,2 KB · Bekeken: 99
Laatst gewijzigd:
Wow!!

Kunnen we niet als forumleden wat geld bij elkaar leggen en dan onderling uitlenen aanelkaar.. soort van systeem ofzo, moet dan wel goed werken, sommige dingen moet ik gewoon een keer hebben of op zijn minst, gehad hebben, dit is er zo een... argh!

Oh oh, pandora's doos. Dingen samen kopen.

Maar wat doen die sleutels bij die Synthi?
Moet je hem starten of zo?

Nee die andere bak:

EMSY.10.jpg

Kijk.. Dat is vet. Een "Ondes Martenot" uit 1928... Een Theremin.

onde.jpg

En een Synthi AKS doe je nooit meer weg als je hem eenmaal hebt.

Origineel geplaatst door senso
Deze dus, achter die Synthi.
Heeft iemand hier toevallig ook zo'n ding thuis staan? 8o)

Via AH dus:

it is a big modular analog synth,designed and built in the early eighties by
the owner of the studio where the photos were taken. It has a lot of
features (far more than the E.M.S),including dual keyboard,digital
sequencer,matrix patchbay,multiple oscillators & filters,etc... It's quite
complex to set up however and no longer in use,but really a great display
piece.

en

I have received many requests about the "mysterious synth" visible on
the last photos. You will certainly not find any info's on this one
as it was designed and "home built" in the early eighties by the
owner of the studio where the pictures were taken,and only three
pieces were ever made.It's a big modular analog synth with a lot of
features (far more than the E.M.S!),including dual keyboard,digital
sequencer, matrix patching,multiple oscillators,etc... .... ...

Je kan de EMS nog steeds nieuw laten bouwen, wel een jaar
wachttijd of zo... maar voor (ongeveer) dezelfde prijs als ze
nu weggaan op Ebay...

EMS Site

Mvg.

CoolRunning

Is het de moeite om een EMS synthi te laten bouwen ?
Duurt het inderdaad een jaar voordat ie klaar is ?
Ziet ie er het zelfde uit als de originele, want volgens mij zitten er andere knoppen op.
Zijn er nog andere verschillen waar je rekening mee moet houden ?

Iemand die hier ervaring heeft met zo'n nieuwe synthi ?

Ikke wil een synthi !!

Ik mezelf laats opgegeven voor 2 synthi's bij ems london (synthi a en een vcs3) maar heb nog niets van ze vernomen:( Ludwig rehberg maakt ook synthi's maar er zijn mensen die hier hun twijfels over hebben ik heb hem ooit gemailt en heb van hem gehoord dat het 2 maanden wachten is als je er ééntje bestelt. Volgens mij zijn de knoppen hetzelfde gebleven na de vcs3 mk2 (gekleurde knoppen) Er zijn natuurlijk veel mensen die ze laten modificeren waardoor er heel wat extra knoppen op komen:D

Het zou dus idd kunnen kloppen dat ems UK de productie tijdelijk heeft gestopt:( Rehberg is volgens mij weer druk bezig want er zijn ook weer wat updates op de site. Ik zou graag een keer evt. met iemand een dagje naar Ludwig Rehberg gaan om te kijken en dan direct evt. wat leuks te bestellen.

Ik ga vanavond met iemand bellen over een synthi aks en als we een deal kunnen maken hoop ik hem over 2 weken op te kunnen halen. K wil er dan later sowieso nog een dk2 keyboard bij en wat modificaties dus vroeg of laat zal ik toch contact op moeten nemen met Rehberg.

Hier nog ff een link naar Rehberg's site

synthi.com

Ik kan momenteel geen synthi betalen, tenzij ik de helft van mijn spullen verkoop, maar op zich zou ik daar ook wel eens een kijkje willen nemen... misschien dat er nog meer mee willen ... ?

Het zou wel leuk zijn om met een stuk of 4 mensen eens te gaan kijken.
Ik heb trouwens net gebeld en over 2 weekjes mag ik mijn synthi aks ophalen:D 8)

Gefeliciteerd.

Ik begrijp hier uit dat er geleverd wordt in 2 weken na plaatsing van je bestelling ?
En die is dus helemaal identiek ... ? Zo!

En dan heb je dus een synth die toch wel 30 jaar mee moet kunnen gaan! Zo!

Wat zou je er trouwens aan kunnen / willen modden ? Ben ik ook wel benieuwd naar!

We kunnen trouwens ook een leuk verslag schrijven van het reisje, misschien krijgen we dan wel Synti-petjes als we dat verslag online gooien :)

Trouwens een vraag, zou iemand de sequencer echt willen gebruiken van een AKS-80 of is dat eigenlijk niet van toepassing ... Ik vraag me af in welk geval je daar gebruik van zou willen maken.

Laatst gewijzigd:
Ik heb deze ergens 2e hands op de kop weten te tikken:D Ik neem aan dat het een oudje is. Het is nog maar de vraag of de sequencer het doet maar dat maakt me op het moment weinig uit. K heb al naar wat adresjes gekeken waar ik hem evt. op kan laten knappen mocht dat nog nodig zijn.
Als ik hem laat modden:

Voltage controlled waveshape
Oscillator sync.
elke vco een hi low range switch zodat je bijv. 2 of 3 lfo's kan gebruiken.
Portamento/glide
Stabiel maken mocht dat echt nodig zijn.

Die ene synthi in belgie die eerder aangegeven werd op ebay is ineens niet meer te koop.
The auction has ended, reserve not met ? Dat is een leugen, 100$ ? echt niet.. laatste keer dat ik keek was het 1600 $ nogwat ... maar nu ineens is ie niet meer te koop.. worden we genept ?

Back