Sylenth1 automation probleem

divinio

Starting Up...
Ik wou in Ableton de pitch bend automatiseren in sylenth1 maar die staat er niet tussen in de lijst van automations.

Ben ik nou stekeblind of hoe zit dat?

En als ik gewoon op PLAY druk, kan ik met de pitch bend spelen en zie je hem ook op de sylenth1 op en neer gaan.
Als ik REC druk dan werkt de pitch bend niet meer. Je hoort het geluid niet en je ziet hem niet op en neer gaan.

Is dit normaal? Iemand al zoiets gehad met sylenth1?

Ik werk zelf met Logic maar bij mij staat Pitch Bend er gewoon tussen en alles werkt naar behoren.
Misschien een probleem is van ableton zelf? Ik heb nergens last van.

de lijst met controlable automation staat de pitch bend niet bij
dus zelf handmatig tekenen van de automation gaat niet

@ Niel en Relexted: ik snap niet goed wat je bedoelt

blijkbaar gaat dit wel met Logic dus zou met ableton toch ook moeten lukken?

@divino:

Als je de pitchbend zelf doet en dan opneemt? Dan kun je die controllerlane bekijken waar de pitchbend is opgenomen en dan de automation handmatig wijzigen.

dat wil niet lukken

als ableton in REC mode staat en zo dus de automations zou opnemen dan werkt dit niet voor de pitch bend
de pitch bend werkt zelf niet als hij in REC mode staat. werkt alleen in gewone PLAY mode

lijkt niet normaal....

weet niet of het aan ableton ligt of aan sylenth1 of aan de AkaiMPK49 preset voor ableton die niet volledig werkt hoe het moet. zal even die handleiding ook er bij nemen

ok, en er staan ook geen midi-filters aan in Ableton? Als ik het zo lees heb je het opnemen gedaan met de Akai MPK49 pitchbend? Als je nu de pitchbend probeert op te nemen, door gewoon met je muis de pitchbend van Sylenth1 te bewegen?

Ah die Akai.. ja.. dan heb je vast perongeluk op een verkeerd knopje gedrukt ;)
Zou ik iig deze f goed na lopen..

Iig wanneer je de automation wilt zien dan klik je bv met rechtermuisknop zoals hier te zien en vervolgens kies je show automation.. Ook te zien als er nog geen automation is..
Bekijk bijlage pitchbend.bmp

Bij mij staan er blijkbaar andere dingen in dat menu.
Is dat omdat ik nog op Ableton 7 werk?

Ok ik heb even iets geprobeerd.

Op nieuwe track een nieuwe sylenth1 gezet en gewoon 1 noot aanhouden en dan de pitch bend meteen ook testen. Bij het afspelen hoor je dat de pitch bend is opgenomen maar in het kadertje rechts staat er geen rood bolletje bij de sylenth1 dus volgens Ableton is er niets van automation opgenomen? Snap ik echt niet.

Op mijn vorige waar het niet werkte was de MIDI track al bestaande en wou ik daarover de automation opnemen van de pitch bend. Lijkt dus alleen te werken als je een lege MIDI clip opneemt. Probleem is dat die eerste MIDI clip te moeilijk is om even life te gaan spelen en gelijk ook de pitch bend te regelen. Heb maar 2 handen :)

Attachments

• Screen shot 2011-05-15 at 14.32.27.jpg
    Screen shot 2011-05-15 at 14.32.27.jpg
    76,2 KB · Bekeken: 93
Ik ben er geraakt via een omweg....

Wat nu dus wel werkt is dat als ik de MIDI noten kopieer naar die nieuwe MIDI clip (waar automation zojuist wel is opgenomen), dan werkt het.

Heel rare manier om op te nemen hoor. De pitch bend inbeelden op die ene track en hem opnemen op een andere en je hoort dus niet wat je bezig bent. En daarna die samen brengen en dat hoor je resultaat. Alleen kan ik hem achteraf niet gaan editen want volgens Ableton bestaat is die pitch bend niet bestaande

Back