Access Virus

SlamDub

test
Hallo allemaal,

Even een vraagje (vaak gestelde vraag misschien). Ik heb de handleiding doorgenomen van de Access Virus KB, maar ik kom er niet echt uit moet ik zeggen.
Hoe kan je in je Virus 2 geluiden te gelijk laten afspelen in Cubase, in Cubase weet ik het allemaal wel, maar ik kom er niet uit om een multifile aan te maken in de Virus :confused: Zal misschien wel een simpele handeling zijn, maar wil nie echt lukken =(

Groeten van SlamDub :biertje:

Goed, ik ben nog een leek in Synts. Ik weet hoe je in single mode een geluid moet bewerken, en kan laten afspelen in een track in cubase. Maar nu wil ik dus 2 geluiden afspelen, dus heb je een multi nodig. Kweet dat je per geluid in multi verschillende channels moet aangeven. Maar als ik op multi druk kan ik maar 1 geluid selecteren, en geen 2.
Di verhaal klinkt denk ik als ik heb de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt :confused:

Origineel geplaatst door SlamDub
Goed, ik ben nog een leek in Synts. Ik weet hoe je in single mode een geluid moet bewerken, en kan laten afspelen in een track in cubase. Maar nu wil ik dus 2 geluiden afspelen, dus heb je een multi nodig. Kweet dat je per geluid in multi verschillende channels moet aangeven. Maar als ik op multi druk kan ik maar 1 geluid selecteren, en geen 2.
Di verhaal klinkt denk ik als ik heb de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt :confused:

hmm ik moet nog even nadenken of ik het goed begrijp;

je moet in cubase een aparte track aanmaken voor elk geluid dat je wil afspelen
track 1 - midi kanaal 1
track 2 - midi kanaal 2
[....]
track 16 - midi kanaal 16

dan zet je je virus in multimode
dan neem je een standaard sequencer multi (elk part/kanaal heeft 1 eigen geluid)

dan stel je in
part 1 heeft geluid 1
dan duw je op PART">" en kom je op part 2 terecht...dan kies je part 2 - geluid 2... etc etc

hoe ver kom je nu ?

Zit nu niet thuis, dus dit kan ik vanavond pas uit testen. Maar alvast bedankt voor de info :biertje:
Het stomme is dat ik dit een half jaar geleden nog allemaal wist, maar door verhuizng en verbouwing heb de boel een poos niet meer gebruikt.

Druk op [multi] en [single] tegelijk en voila! Dat moet echt wel in de handleiding staan hoor :W

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Druk op [multi] en [single] tegelijk en voila! Dat moet echt wel in de handleiding staan hoor :W

multi op zichzelf volstaat als je alleen maar geluiden op verschillende kanalen wilt afspelen via cubase:confused:

Dat klopt, als je muli en single tegelijk indrukt, maar dan kan je maar 1 geluid selecteren, die andere krijg ik dus niet!

Origineel geplaatst door SlamDub
Dat klopt, als je muli en single tegelijk indrukt, maar dan kan je maar 1 geluid selecteren, die andere krijg ik dus niet!

met multi en single tegelijk ingrdrukt, kom je in multisingle mode,
ook daar kun je met PART "< " en " > " bladeren door de 16 parts hoor.:)

ik ga vanavond weer ff pielen. Kvind de Access toch niet echt gebruiksvriendelijk. Maar wat niet is kan nog komen heh :)

Ik bedoel qua bediening voor het editten is het perfect met die knoppen, maar via het beeldschermpie met part en multi etc. vin ik het wel lastig.

Het is gewoon zwaar irritant. Bij de ene synth heet het multi en de ander performance. En bij de een kun patches en de ander parts selecteren. Zit je nog met mutegroups te kijken wat dus weer heel wat anders is als keygroups of keyzones.
En voordat je het weet zit je in single of patch edit mode terwijl je toch zekersteweten in multi of performance mode bezig was. En daar weer terug in komt als je op voor exit of no(-1) kiest. Wat bij de ene wave heet, heet bij de andere oscillator terwijl het geen VA bak is of juist wel maar dan heet het weer element. Soms heet de LFO modulation terwijl je die weer via een controller array kunt indelen via de general controller 15. Denk je het door te hebben komen ze weer aanzetten met templates, wavesequences en phrases. Heet een effect multieffect terwijl het toch eentje is maar het effect wat over alle parts gebruikt kan worden weer global effect heet. Kun je in een multi een layer gebruiken, wat dan weer heel wat anders is dan een samplelayer wat je wel in een multisample wave gebruikt.

Nee ze maken het er niet makkelijker op.

Okè, bij mij werkt ie nou half, er nl. nog 1 probleem; er zit steeds nog een 2de geluid onder het geselcteerde geluid (erg irietant) en zo kan ik dus niet werken. Het is het geluid wat ik als eerst gesafed heb (in multimode) toen ik dat ding net gekocht had.

Weet iemand misschien hoe je dat dan uit kunt zetten.:confused:

Er staan blijkbaar twee parts op hetzelfde midi-kanaal. Zoek onder System naar MidiChannel en zorg ervoor dat elke part
een uniek nummertje heeft.

BTW Het kan geen kwaad om eens de handleiding voor dit soort zaken te raadplegen... Dit zijn wel heel knullige probleempjes....

Back