Access Virus

SlamDub

test
Hallo allemaal,

Even een vraagje (vaak gestelde vraag misschien). Ik heb de handleiding doorgenomen van de Access Virus KB, maar ik kom er niet echt uit moet ik zeggen.
Hoe kan je in je Virus 2 geluiden te gelijk laten afspelen in Cubase, in Cubase weet ik het allemaal wel, maar ik kom er niet uit om een multifile aan te maken in de Virus :confused: Zal misschien wel een simpele handeling zijn, maar wil nie echt lukken =(

Groeten van SlamDub :biertje:

Goed, ik ben nog een leek in Synts. Ik weet hoe je in single mode een geluid moet bewerken, en kan laten afspelen in een track in cubase. Maar nu wil ik dus 2 geluiden afspelen, dus heb je een multi nodig. Kweet dat je per geluid in multi verschillende channels moet aangeven. Maar als ik op multi druk kan ik maar 1 geluid selecteren, en geen 2.
Di verhaal klinkt denk ik als ik heb de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt :confused:

Origineel geplaatst door SlamDub
Goed, ik ben nog een leek in Synts. Ik weet hoe je in single mode een geluid moet bewerken, en kan laten afspelen in een track in cubase. Maar nu wil ik dus 2 geluiden afspelen, dus heb je een multi nodig. Kweet dat je per geluid in multi verschillende channels moet aangeven. Maar als ik op multi druk kan ik maar 1 geluid selecteren, en geen 2.
Di verhaal klinkt denk ik als ik heb de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt :confused:

hmm ik moet nog even nadenken of ik het goed begrijp;

je moet in cubase een aparte track aanmaken voor elk geluid dat je wil afspelen
track 1 - midi kanaal 1
track 2 - midi kanaal 2
[....]
track 16 - midi kanaal 16

dan zet je je virus in multimode
dan neem je een standaard sequencer multi (elk part/kanaal heeft 1 eigen geluid)

dan stel je in
part 1 heeft geluid 1
dan duw je op PART">" en kom je op part 2 terecht...dan kies je part 2 - geluid 2... etc etc

hoe ver kom je nu ?