Access Virus

Origineel geplaatst door Yoozer Nu ik al die horrorverhalen hoor ben ik toch misschien wat minder enthousiast over de Virus.. then again, ik vond de Nord Lead 3 ingewikkeld... misschien omdat ik -juist- LCD'tjes en non-dedicated buttons gewend ben ;) [/B]

Damn volgens mij is die Nordrack juist helemaal niet ingewikkeld. Geen onderliggende menu's. Alles direct onder handbereik. Hoogstens een shifttoets ingedrukt houden tijdens het draaien.

De basisfuncties van de Virus zijn echt niet zo moeilijk te begrijpen en de handleiding is best goed. Eerst een introductieverhaal van 30 pagina's waarin je aan het handje wordt genomen, daarna een verhaal over het concept achter de Virus, gevolgd door een beschrijving van alle functies op een rijtje en tenslotte nog de nodige tips. De uitleg over single, multi en multi-single-mode wordt meteen op de eerste pagina van 'Concept'-deel van de handleiding uitgelegd. De Virus C heeft echt wel een redelijke handleiding hoor.

Maar ja, wanneer je nog nooit eerder een synthesizer hebt gehad, je onbekend met MIDI bent en je moeite hebt met Engelstalige handleidingen (of die bij voorkeur niet leest) is natuurlijk ook de makkelijkste synth een groot onoverkoombaar probleem. :erm: :frons:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door boestaman
Het antwoord is volgens mij al gegeven. Je zit in multi-mode waar twee geluiden triggeren op het zelfde midi-kanaal. In multi-mode heb je geloof ik 16 parts die je kan je triggeren op verschillende, maar ook op hetzelfde kanaal. Nu moet je dus op [ system ] of op [ edit ] drukken. In een van die twee zie je ergens midi kanaal staan. Nu kijk je bij elke part op welke midi kanaal die staat. Meestal staat part 1 op midikanaal 1 en part 2 op midi-kanaal 2 enz. Wat er dus gebeurt denk ik dat twee of meer van die zestien parts op hetzelfde midikanaal staan. Als je nu gewoon part 1 op midi-kanaal 1 zet en dat ook doet met de rest dan heb je dat probleem niet. En verschillende uitgangen zet je dus ook per part. Dit staat ook in [system] of [edit] menu en het heet output.

Dit is in iedergeval bij virus c .

Succes

Maar dat geluid waar ik het over heb die kun je gewoon op geen manier bewerken, uit zetten of wat dan ook, hij doet het bij elk midi kanaal dat ik selecteer, het k*rt geluid blijft er gewoon tussen zitten en daar woord ik schijt ziek van, zo kan ik gewoon niet werken snap je.

>bewerken,
in multisingle mode (let er wel op dat je sequencer ook op het juiste kanaal staat)(zelfde als geselecteerd part)

>uit zetten of wat dan ook,
midi volume op 0 zetten, of mutefunctie van je sequencer gebruiken

>hij doet het bij elk midi kanaal dat ik selecteer,
WAT doet ie precies?

>het k*t geluid blijft er gewoon tussen zitten en daar woord ik schijt ziek van, zo kan ik gewoon niet werken snap je.
welk geluid? als alle midivolumes op 0 staan cq alle midikanalen van je sequencer gemute zijn, dan mag je niks horen

Origineel geplaatst door Roel
>bewerken,
in multisingle mode (let er wel op dat je sequencer ook op het juiste kanaal staat)(zelfde als geselecteerd part)

Heb ik gedaan.

>uit zetten of wat dan ook,
midi volume op 0 zetten, of mutefunctie van je sequencer gebruiken

Doe ik maar het geluidje blijft het doen

>hij doet het bij elk midi kanaal dat ik selecteer,
WAT doet ie precies?

Als ik op een toets druk of iets afspeel dan geeft ie dat geluid steed weer

>het k*t geluid blijft er gewoon tussen zitten en daar woord ik schijt ziek van, zo kan ik gewoon niet werken snap je.
welk geluid? als alle midivolumes op 0 staan cq alle midikanalen van je sequencer gemute zijn, dan mag je niks horen

Dat klopt

hoor je het nog steeds als je je virus uitzet of alle kabels uit je virus trekt?

check eens of er niet een software synth meedraait ofzo? :)

maar....
je zegt... virus maakt geluid met alle volumes op 0, weet je wel zeker dat alles gemute is, en weet je zeker dat het je virus is die geluid maakt?:confused:

hoor je dat k*t geluid ook nog als je je volume knop van je Virus op nul hebt staan ?

Origineel geplaatst door metatron
Ik zou niet weten hoe dat moet.

Je bent dan zeker ook al je geluiden kwijt:confused:

Kleine moeite om even in je manual het woord 'reset' op te zoeken of in de FAQ die hier ook al voorbij is gekomen. :erm:

My Virus has totally wigged out. Is there a reset button?

Follow these steps to perform a "Soft Reset" on the Virus:
-Power off the Virus
-Press and hold both LFO Shape buttons
-Power on the Virus
-Release the LFO Shape buttons

Now, all of the global settings will be reset to their default states.

Op de 'C' zal dit wel anders gaan.

als je panic als reset wil zien (all notes off)
duw dan even op beide transpose knopjes.. wil weleens helpen bij hangende nootjes..

verder kun je de virus gewoon uit en weer aanzetten zonder schade. de edit-buffer blijft gewoon behouden

als je de soft reset doet (zie boven door onacid) dan ben je niet je geluiden kwijt, alleen je globale instellingen, zoals local on/off, display contrast enzovoorts...

Reset hielp niet echt.

Maar hier benne de geluiden:

Deze is het k*t geluid samen met een normaal geluidje uit out:
http://members.ams.chello.nl/d.eck1/geluid 1 (de combi).wav

Dit is het goede geluid uit out 2 maart dan kan ik geen effecten gebruiken.
http://members.ams.chello.nl/d.eck1/geluid 2 (schoon en uit out 2).wav

Dit is het irietanten k*ut geluid waar het de hele tijd om gaat, deze kan ik niet bewerken, editten, midi kanaal instellen of wat dan ook.
http://members.ams.chello.nl/d.eck1/Het kut geluid.wav

klinkt als een behoorlijk resonerend filter... kun je een sysex dump doen van je arrangement en die even posten?

en uit welke output komt die herrie?

Back