synths met lage systeemeisen

yyaldrin

Ingeburgerd
ik ben nu aan het prutsen met massive en albino maar beiden belasten mijn computer dermate dat ik ze maar heel beperkt kan gebruiken of helemaal niet, weet iemand of er vst's zijn die minder geheugen of rekenkracht kosten?

Sylenth 1 is lekker mild op de cpu.
Maar je moet er wel tegen kunnen dat het net is of er standaard een of andere limiter overheen lijkt te zitten die je niet uit kunt zetten.
Op zich wel een synth waarmee je veel kanten op kunt.

SQ8L is een lekker veelzijdige synth znder alte veel aanslag op je cpu

Ik betaalde vroeger 1000 euro voor een MC-505. Nu heb je voor minder dan de helft een fantastische supersnelle pc. Ik zou het wel weten als ik jou was: spaar voor die computer zodat je niet gehinderd wordt door technische beperkingen.

Ik betaalde vroeger 1000 euro voor een MC-505. Nu heb je voor minder dan de helft een fantastische supersnelle pc. Ik zou het wel weten als ik jou was: spaar voor die computer zodat je niet gehinderd wordt door technische beperkingen.
+1

Sparen, en je ondertussen goed laten informeren naar wat je precies verwacht van die nieuwe computer.
Velen vliegen er impulsief in, en ontdekken te laat dat het niet helemaal dat is wat ze ervan verwachten.
Time is on your side.

Probeer ondertussen misschien wat simpele subtractive softsynths ipv de geavanceerdere zoals Massive.
Eneuh, met eentje kom je toe als beginner he.

ik gebruik zelf een netbook (intel atom). slome prut processor dus.
deze vsts zijn dus niet cpu intensief (en nog gratiz ook).

synth1
sq8l
vopm (voor de fm, download de opm files,sega!)
crystal (iets meer cpu maar alsnog een aanrader voor de wat vreemde geluiden)

dank iedereen! ga aan de slag met enkele suggesties en zal laten weten hoe het bevalt. geld voor een nieuwe pc heb ik helaas niet

Vaz modular 2.5

Virtual modular met kleine footprint en grote klank. Draait standalone en als VSTi

Ik zou ook zeggen reason proberen.

Jaren lang plezier van gehad en heel makkelijk te bedienen + niet geheel onbelangrijk, erg stabiel.

Met een P4 word de rest vrij kansloos.

Back