Schaamrood op de kaken...

IK heb niet echt dramatische dingen meegemaakt, ondanks het feit dat ik best veel op het podium heb gestaan.

Maar we stonden met ons jazz/funkcombo vorig jaar in Nieuwegein op Geinbeat, een jaarlijks plaatselijk festival voor lokale bands (amateur en prof). Bandje voor ons (een of ander rockbandje, best aardig niveau) was net van het podium af, wij net aan het opbouwen, blijkt m'n digitale piano geen stroom te krijgen. De adapter was nog vrij nieuw, kon het waarschijnlijk niet aan liggen. Ik zeg tegen de podiumbouwer dat ik een ander stroomblok wil, ik vertrouwde het niet. Zegt die eikel dat het daar niet aan kon liggen, en hij riep dus door de mic het publiek in met de vraag of de toetsenist van het andere bandje er nog was :(... ik kon wel door de grond zakken, want het kwam niet echt helder over bij het publiek dat we alleen een technish probleem hadden... toen heb ik nog maar eens boos gezegd dat ik een ander stroomblok wilde: uiteraard deed ie het wel.... we hebben overigens wel lekker gespeeld... we werden alleen na 4 nummers alweer van het podium geschopt omdat ze al achter liepen op het schema... uit latere reacties van mensen uit het publiek kwam naar voren dat we best nog even door hadden mogen spelen, ze vonden het hardstikke gaaf

Ik begon een keer een nummer in de verkeerde toonladden... ik dacht dat het nummer in bes stond maar hij stond in Am. staat vrij vreemd als de eerste noot die je speelt al niet goed is :D
gewoon naar je gear kijken alsof je niet weet wat er aan de hand is, interessant op wat knopjes drukken en opnieuw beginnen hehehe

Origineel geplaatst door Fokov
Op een feestje twee jaar geleden, schitterende retestrakke mix doen, daarna met euforie in de kop een gesprek met iemand aangaan en dan per ongeluk de naald van de zoujuist ingemixte plaat erafhalen in plaats van de uitgemixte. Stil in de zaal, iedereen kijkt DJ (ik dus) aan. Ik terug kijken... Hup, naald er weer op gegooid en verder gaan.

Niet zo dramatisch, maar blijft toch rot zo'n stilte en de blikken op jou, de veroorzaker, gericht.

komt me ook bekend voor...:o:

Back