Roest op MS-20 - Hoe verwijderen?

Maks

Gromit the Evil Operator
Achteraan aan m'n MS20 is een plekje waar hij ooit geschaafd is en waar er wat verf af is. Dat begint nu lichtjes te roesten.
Hoe zou ik dit het best kunnen behandelen om te vermijden dat het verder roest?

Glasfiber pennetje gebruiken, roest eraf krabben....:okdan:
vervolgens netjes bij lakken.....

rob

Revlon-Black-With-Envy.jpg

maar wel de aller duurste he, want dat is de MS-20 waard :dubbel:

Als je definitief van die roest af wil zijn, geef je hem gewoon aan mij.

Maar serieus: eerst bestaande roest afschuren zoals de eerste 2 replys omschrijven. Dan heb je verschillende mogelijkheden:

-niet schilderen, wel afdekken: met nagellak zoals 6 trak voorstelt. Gewoon vette olie werkt ook al.
-of de kras bijschilderen, of heel de achterkant herspuiten. In dat geval geef je hem eerst nog een laag zinkspray als je echt neurotisch bent. :)

waarmee schilder je dan, hamerite is, dacht ik, niet in zoveel kleuren+ welke lak/verf past er het best bij ?
dat lijkt me best lastig om precies uit te zoeken.

in plaats van 'em te gaan bijschilderen -dezelfde kleur vinden gaat idd moeilijk worden- zou ik het dan inderdaad eerder gaan bedekken.

losse roest verwijderen met staalborstel of schuurpapier. Roestomvormer erop (enkel op de roest, tast verf aan). overschilderen met grondverf en afwerklaag.

Allemaal te krijgen bij de autoverf-handel.

Hammetite, soms te koop in de doe het zelf handel, bied grond en afwerk laag in één en in kleine potjes dat is OK spul.
Roestomvormer van hammarite is ook goed (niet roest verwijderaar, dat is niet hetzelfde).

Groentjes,

Vic :biertje:

Plaats anders eens een foto van die schade.

Ik zou er niets aan verven. Gewoon schoonmaken, misschien beetje roest er uit krassen met schroeven draaier dan in de siliconen spray zetten oid.

Back