Al jaren vraag ik mij af hoe de synthbass in Oxygene 01 van JMJ in elkaar zit..
Ik kan al JMJ's geluiden erg close benaderen, echter loop ik telkens weer vast op dit geweldige basgeluid
: vanaf 4:27.
Naar wat ik ooit heb gelezen is het een Arp 2500/2600, maargoed, van youtube filmpjes van die synths word ik niet veel wijzer, dat is meer allerlei synthfx-gepiel dan echt muzikale demo's. Lijkt me dat zo'n soort geluid ook gewoon op andere (analoge) synths mogelijk is, of is dit écht de Arp sound?
Heb verder genoeg Oxygene 01 remakes gehoord, maar niemand wist dit geluid na te maken, iedereen faalt erin..
Vooral dat filter is echt bepalend voor het geluid, beetje zon wah-wah geluid, en ik heb het idee dat het filter door allerlei dingen extern getriggerd/controlled word, ivm het vele 'open en dichtgaan'
Ik kan al JMJ's geluiden erg close benaderen, echter loop ik telkens weer vast op dit geweldige basgeluid
: vanaf 4:27.Naar wat ik ooit heb gelezen is het een Arp 2500/2600, maargoed, van youtube filmpjes van die synths word ik niet veel wijzer, dat is meer allerlei synthfx-gepiel dan echt muzikale demo's. Lijkt me dat zo'n soort geluid ook gewoon op andere (analoge) synths mogelijk is, of is dit écht de Arp sound?
Heb verder genoeg Oxygene 01 remakes gehoord, maar niemand wist dit geluid na te maken, iedereen faalt erin..

Vooral dat filter is echt bepalend voor het geluid, beetje zon wah-wah geluid, en ik heb het idee dat het filter door allerlei dingen extern getriggerd/controlled word, ivm het vele 'open en dichtgaan'

Destijds is het me echter nooit gelukt het geluid te benaderen.