WIP: Mother Gaia

Qua arrangement en sounds is het erg '2000' (of vroeger), een soort b-kant van 'Bullet In The Gun' van Planet Perfecto. Voel 'm persoonlijk niet als 'nieuwe track', eerder iets dat ik al eens gehoord heb.

Mix vind ik té compact en toch niet direct, de kick leeft niet / weinig. Hoor je zelfs op de laptop.

Het geheel is erg schel in de percussie > 5 kHz, daar waar de leads misschien meer frisheid kunnen gebruiken. Dat zou de mix ook opentrekken.

Er is ook één hihat die behoorlijk overstuurd / gesatureerd klinkt en het erg vermoeiend maakt in het hoog.

Wat ik me nu afvraag: laat je dit elders masteren?

THnX voor de feedback heren. MH ik weet wat je bedoelt, maar ik heb moeite om nog een variatie te vinden, de kracht zit hem juist in het verloop, maar daar moet voor mijn gevoel die monotonie een beetje aan vooraf gaan om de impact te houden. Misschien is het wel mijn grens als arrangeur. Zal eens kijken of ik deze nog kan verleggen.

MRT, luister eens full range. op de laptop mis je alles.Die schelle HH's zitten dan ook een stuk beter.
Track hoeft verder niet meer gemastererd te worden. Zal na de feedback misschien nog wel een paar kleine zaken aanpassen, afhankelijk of meerdere mensen met dezelfde dingen komen.

Als ik fullrange luister, blijven de opmerkingen, hoor.
Of vertel jij je klanten op welke speakerset ze moeten afluisteren opdat de tracks min of meer overkomen?

Trouwens, DIY mastering bestaat toch niet? (per jouw definitie). ;)
Of heb je absoluut niks op de mixbus behalve een limiter?

Heerlijk MRT, je bent weer op oorlogspad begrijp ik :D

Ik heb in deze gemixed in m'n chain en ook in m'n mixdown de loudness en limiting gedaan, de track is dus klaar, de rest is smaak.
komen meerdere mensen met dezelfde feedback dan ga ik hier misschien nog naar kijken vooralsnog vind ik het prima.

hee die knakker op GS heeft dezelfde avatar als raphie! zeker een fan...

Ben het eens met musicheaven..... of het nog als trance van nu klinkt geen idee, maar het klinkt wel beter dan al die andere tracks van je...... Het melodietje is juist iets te druk om monotoon door te laten gaan, daardoor wordt jengelt het dehele tijd door.... maar klinkt voor de rest wel af.

Ik denk wel dat je beter gewoon trance moet blijven maken ipv steeds andere toolroom achtige stijltjes met dotted eights en svd 16c signature grooves blablabla, dan wordt het nog eens wat. En dan lukt het uit eindelijk ook wel om mrt blij te maken met een 2011 trancetrack...

IK heb ook geen idee of het als nu klinkt, of als 2000, kan me ook niet echt boeien. deze riedeltjes is wat ik doe en er zijn mensen die het leuk vinden :D Ik ben al lang blij :D

(p.s. Tiesto, Marcus Schultz en Paul Oakenfold vinden sommige van m'n riedeltjes ook leuk, zoek de playlists nog maar eens op in een van m'n oudere posts)

De track klinkt in principe OK, mix is ook aardig,
Maar sluit me toch wel aan bij: MRT / A.O

Waarom laat je de track niet masteren bij MRT ? :D
Je weet lijkt me hoe moeilijk het is om zelf nog objectief naar iets te gaan luisteren als het uit je eigen vingers (en harses) komt !

Overall redelijk netjes.

Maar wat me eigenlijk altijd meteen opvalt bij je producties is dat je percussie zo snappy en klein klinkt. Ik geloof dat de kracht van hedendaagse producties zit in de karakter van de sounds. Elk element moet een bepaald gevoel toevoegen aan de totale productie. Met layering kun vaak tot een originele en eigen sounds komen.

De voice samples heeft flink wat karakter en de melodie is goed. Alleen alle onderliggende synths vertellen mij niet zoveel en blijven daarom ook niet echt hangen. Probeer deze ook te layeren en wat meer gevoel te geven.

MRT heeft dat al eens geprobeerd bij een stukje "cravings" en dat was niet echt wat ik zocht.
JP, noem eens iets wat "groter" klinkt zodat ik kan horen wat je bedoelt?

Mischien dat ik wel wat oren die ik vertouw uitnodig in de studio en dat we er samen nog een keer doorheen gaan.
zeg maar een attended sessie maar dan on site :D
Zit te veel processing op de mainbus om hier naderhand nog eens aan te gaan schafen. of wat dingen bijstellen of niets meer aan doen, maar geen bewerking van de mixdown.

ik zou me meer zorgen maken om de muziek zelf.
En indien dit het genre is dat Raphie wil maken, dan doet hij dat toch maar? Ik vind niets mis met de percussie of sounds, en het geeft raphie een beetje een eigen geluid (of dit in deze tijden van zijn zoals de meute om te kunnen verkopen wenselijk is, is een andere vraag)
Maar geen enkel genre rechtvaardigt dergelijke bepaalde monotone (zeg maar eerder saaie).

maar nogmaals, ik vind het een heel goede track, maar er valt nog meer uit te halen en ik zou er het maximum proberen uitpersen..

maar als we het toch hebben over de 'sound' : tophoog zou - ook wat mij betreft - iets (niet veel) bescheidener en rustiger mogen zijn.

De diepte van de mix en de sounds vind ik niets mis mee, en als dat niet 'het moderne geluid' of wat dan ook is, fuckit, je moet doen waar je zin in hebt.

euh topmid naar hoog bedoelde ik, schrijffout.
diepte van de mix en combinatie van geluiden, zoals ze ineen passen is prima.
nu arrangement nog wat perfectioneren

Niet op oorlogspad en niet werkloos. Wel allergisch voor iemand die links de boodschap verkondigt alsof hij de personificatie van het begrip authenticiteit is, maar rechts diezelfde boodschap doodleuk aan zijn laars lapt.

Qua geloofwaardigheid in advies naar anderen toe val je hier gewoon door de mand.

Waar jij nog over spreekt trouwens, 'Cravings' is 3 jaar geleden ...

Dat ze of smaak hebben, of zo maar alles draaien :D wat jij wil BRZ :D
Tiesto - Rule the world EONISM remix
Marcus Schultz - DirtBox Divas: Funnybad
Paul Oakenfold - TasteXperience: Frustration Stephen Wiley remix

zoek maar eens door de tracks historie, zal je nog snips vinden van de WIPs destijds....

Als Tiesto / Oakenfold / Schultz platen van je draaien dan ben je goed bezig, dunkt me.....

Ik zou het zelf niet kunnen maken, dus 'hats off' hoor...... ik kom niet verder dan loeps van 8 bars.

Desalniettemin denk ik TOCH dat er nog heel wat te halen is in de track, ik zou dit nog steeds als schets zien, en niet als af product.
maar das mijn bescheiden mening.

Success ermee.

ThnX, denk dat het probleem is dat de track mischien wel beter kan, maar ik niet beter kan. Ben echt wel aan het puzzelen geweest zoals we dat allemaal doen, maar het lukt me gewoon niet om hem qua compositie naar een hoger niveau te trekken, daar is mijn muziekleer kennis veels te beperkt voor. Ik hoor ook wel lijntjes in m'n hoofd maar krijg deze op het klavier niet passend als je begrijpt wat ik bedoel. of het past wel, maar het trekt dan de mood van de track voor mijn gevoel weer de verkeerde kant op.

Misschien heeft AO wel een punt met de kunst van het weglaten, als alles erg vol is, is het e.e.a. natuurlijk best wel vermoeiend

Back