Kleine analoge mixer met een goede midsweep...?

Zanthrax

Nieuwkomer
Zoek een analoge mixer met max 16 kanalen..die een goede midsweep heeft.
Heb er ooit op een paar gewerkt ,maar weet de types niet meer.
Alle niewe betaalbare mixers hebeen vaak zo'n goedkope sweep zeg maar.
Wie kan mij adviseren ?

Allen en Heath Mixwizard bijvoorbeeld de WZ16:2 (ik had een oude zonder fx toen, beter...)

Vind hem beter klinken dan de Mackie, maar dat is smaak natuurlijk...

Q is de bandbreedte van je sweep. Zit op de mackie 8 bus mixers op de bovenste sweep bv.
Niet essentieel, wel koel en soms handig.

Ik zou zelf voor een mackie gaan, maar dat is persoonlijk.
Weet niet wat pvk vroeger voor mixer had staan, moet je ff die docu kijken.

Edit: volgens mij is het idd een mackie 32.8, voor het formaat is een 24.8 hanteerbaarder denk ik :D
16.8 bestaat ook maar die ben ik in al die jaren nog maar één keer tegengekomen en die was duurder dan een 24.8

4:40 min

Laatst gewijzigd:
Ik zit zelf ook te kijken voor een 16 kanaals met uitgebreide EQ
Heb nu de 1604 vlz, die op zich niet slecht is, maar echt vrolijk wordt ik niet van de EQ.

Momenteel aan het kijken naar de Soundcraft GB4-16 en LX7-16 II
Behalve het feit dat ze 1000 euro schelen, en dat die eerste wat mooier is en meer routing mogelijkheden heeft zie ik weinig verschil

Maar daar weten de kenners misschien meer van?

bijna alles ja. Heb die 24.8 nog wel ergens liggen maar die is erg brak (linker master kanaal valt soms weg bv), daar krijg ik geen drol meer voor, dan hou ik hem liever zelf om nog mee te sweepen of om een paar kanalen te kleuren via de pre amp oversturing+eq. De klank van die mackies is gewoon lekker in ons genre.

Ben benieuwd waar Scott Brown het naast vrouwen altijd mee deed. Vette sweeps altijd!

Op mijn Roland vm-3100 pro paneeltje...lukt het ook om lekker te sweepen, alleen gaat dat iets omslachtiger....maar het effect is hetzelfde......ga toch op zoek naar een Mackie 24-8..ook voor mijn andere hardware aan te sluiten....Niel bedankt voor de tips...

Back