korg ms-10 cv gate aansturen ?

dkd

Ingeburgerd
y0o people

heb sinds kort een korg ms-10 en nou lijkt het me tof om die ook via midi of cv/gate aan te kunnen sturen.

met de roland sh-101 ging dit vrij simpel via een x0xb0x (dat de x0x dus als seq. werkt)
alleen als ik de cv/gate van de x0x op de korg zet gebeurd er vrijwel niets.

k geef voorkeur om de x0xb0x als sequencer te gebruiken maar het zou ook kunnen met een korg esx via midi met een converter ertussen ?

volgens mij zit er verschil in het hz/volt gebeuren ?

wie of wat kan mij helpen om de korg ms-10 aan te sturen ?
heb de sq-10 ook gezien maar liever een wat goedkopere optie :-)

peace

Een Kenton Pro-Solo midi-to-cv convertor (en dan sequencen met de midi uit van de esx of xoxbox). Joris

y0o

ah een extra synth erbij word misschien wat teveel van het goede
heb wel even getjekt na die novation op youtube en die klinkt wel aardig maar toch al 2 x0xen een sh-101 en een korg ms 10 dus is wel genoeg synths op het moment.

die kentons zijn meestal nog aardig aan de prijs zijn er in die prijsklasse of nog wat hoger opties voor mooie sequencers ? zoiets net als de x0x met een mooie sweep en accent erin.

heb ook hier op het forum wat gelezen over de doepfer mvc met een korg ms-10 (dat is een stuk goedkoper) maar dat schijnt ook niet helemaal goed te werken ?

Ik gebruik zelf een Kenton pro-solo mkll
super ding!
naast cv en gate heb je nog enkele andere Aux waarmee je bv het filter kunt aansturen of de PWM.
Verder kan de pro-solo een LFO generen met keuze uit verschillende golfvormen (ook S&H)
een leuke extra aanvulling dus op je soundpallet

Het is inderdaad een wat duurdere converter (150-175 euro?) maar dan heb je ook een goeie:okdan:

heb trouwens een filmpje gemaakt met de MS10 en de pro-solo in de hoofdrol

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=142713

Ik gebruik daarvoor een novation bass station. Heb je meteen een synth erbij. Bevalt goed.

die doet ook hz/v of niet? De Drumstation doet namelijk alleen volt per octaaf

je hebt niet alleen een Hz/V curve nodig, je trigger is ook omgedraaid.

koop geen Doepfer als je een ms10 of ms20 wilt aansturen, dit is een ramp. kenton pro solo of philip rees little mcv werken wel goed.

Hoi,

Je hebt niet echt een nieuwe doos nodig...
Voor de gate kan je DEZE kabel solderen.....is een fluitje van een cent.

De CV werkt zo:
CV Control of MS20/(10) with Volt/Oct. instead of the Hz/V mode normally used for the pitch control.
The Korg synthesizer MS20 (MS10) e.g. are equipped with external control inputs that can be adjusted to V/Octave with the control knob (Input: TOTAL (1), FREQ (2) knob:, MG/T.EXT(A), EG1/EXT(B) ). Using this input(s) we obtained much better results than with the Hz/V control inputs. ( MS10 has only EG1/EXT).Only‚ little’ disadvantage is that the external control inputs are now clogged for pitch control and cannot be used any longer for modulations.
Furthermode to adjust V/Oct. with the inaccurate and tipsy control knob sometimes could be annoying.
So if you have some technical know-how you should add an additional modulation input with a much more accurate control knob a so called spindle potie.

MS20_Frontplatte.gif

Met dank aan doepfer.de

grtzzz

Back