Analoge gain distortion (909 kick)

Eurynom3

Ouwe rot
Veel hardcore/hardstyle liefhebbers kennen de overstuurde 909 kick, gemaakt met een gain distortion van een analoge mixer. Is er anno 2011 een oplossing om dit te realiseren, zonder hiervoor een mixer aan te schaffen met x aantal kanelen? Hiermee bedoel ik niet een software vst (die klinkt namelijk compleet anders)

Welke (analoge) mogelijkheden zijn er? En zijn er analoge multiband distortions die niet teveel kosten? Of zijn er mixers met 3/4 kanelen die heerlijk oversturen?

Laatst gewijzigd:
http://www.mackie.com/products/402vlz3/index.html

Klein Mackie tafeltje met 60 dB gain

Zijn grotere broer (1604) is verantwoordelijk voor de distortion in de volgende video:

http://youtu.be/mxA7euTpzYQ

Bedankt voor je post :okdan: De Mackie mixert die je noemt vind ik net even iets te klein. Heb denk ik aan 4 kanalen genoeg. Ik moet het extreem kunnen oversturen waarbij het laag zoveel mogelijk overeind blijft. Is een mixer hier wel voor geschikt? Of kom je dan toch weer bij een andere oplossing?

Soort distortie waarnaar ik op zoek ben:

Laatst gewijzigd:
Uit ervaring kan ik zeggen dat bij het oversturen op een Mackie het laag beter bewaard blijft dan op een Behringer.
Daarom gebruik ik ze beide .. ;)
Koop een kleine Mackie, dan heb je mooi geluid incl. laag.

Hier de track New Breed of Xtrekicks (2003) waarbij ik met een Virus b op beide loop te kutten.
Het is niet massief laag oid, maar dit is wel de originele opname.

Attachments

• =XTRECIST= - NBOX.mp3
    10 MB · Bekeken: 175
Laatst gewijzigd:
Thanks!

Voor doorlussen heb je sowieso kabels nodig, en niet persé subbussen.. gewoon output 1 naar input 2.
En die Wildstylez voorbeeld lijkt mij meer PC werk dan HW..

Waarom denk je dat het met software gemaakt is (kans is denk ik best groot)?

Weet iemand of er analoge multiband distortions bestaan? Ik vind ze vrijwel niet op internet..

Wat is trouwens het verschil tussen een analoge distortion en gain distortion op een mixer? Ik vind het namelijk onzin om een dure mixer aan te schaffen enkel voor het oversturen.

Er moet toch wel een andere oplossing zijn? Een mixer kost al snel enkele honderden euro's (wil je een beetje leuke distortie hebben)

Neen. Het digitale tijdperk is gearriveerd, waardoor de meesten beginnen en velen blijven in dat domein.

Back