Analoge gain distortion (909 kick)

Wat ik doe is:
jomox airbase99 kick->
DAP 4 channel mixer (gebruikt als 1 naar 4 kanalen splitter)->
van hieruit ieder kanaal door eigen effect (Ibanez TS9DX, ZVEX Distortron)->
DAP 4 channel mixer van 4 naar 1 kanaal->
compressor->
drum-mixer (midiman micromixer18 analoge mixer met ingebouwde limiters) waarbij de Jomox t-resonator in de send-return loop zit.

De rest van de drums gaan ieder ook nog door eigen effecten (boss metelzone, pitchshifter, ensoniq DP4) en komen in de overige kanalen op de drum-mixer binnen. Deze mix gaat dan door de nord modular G2 waar ik een 16-part glitch-FX heb gebouwd die aan te sturen is met midinoten uit mijn midisequencer welke samen met het originele geluid gemixd wordt en naar de uitgangen gestuurd.
Wat betreft drum-kit-presets, bestuur ik deze net als de 'nord-glitcher' met midinoten ("midi-note to program-change "in mijn nord modular G2).

geen ge-re=sample meer nodig om rare geluidjes te krijgen dankzij de nord, layeren zorgt de dap mixert voor, de distortion (en komende EQ en reverb) voor de body en knetter, en alle drumkits onder 4 banks van 16 toetsen EN te sequencen.. oja, en nog een hoop gebrom, gesqueel en gepiep uit mijn t-resonator natuurlijk XD
sik

Het laag blijft niet staan als een huis 8)

Daar ben ik het niet mee eens, met name de tc fireworx was wel echt goed hierin :okdan:

Maare, iedereen (of iig een paar) kunnen wel gaan "zeiken" over de keuze van topic starter, hij wil een analoge distortion, dus alle vst posts hierboven kunnen de vuilnisbak in.
Laat hem (en ik en xtrecist) lekker analoog distorten. Qua analoge distortion voor kicks is een leuke mixer nou eenmaal heer en meester, imo.

maar o zo beperkt.

Inderdaad.. met digitaal heb je zoveel meer mogelijkheden dan elke keer dezelfde kick door een zelfde mengtafel gaindistortion te gooien. Dat was 10/15 jaar geleden leuk en vernieuwend maar er is toch iets met een gezegde over stilstand en achteruitgang ofzo? :engel:

Wil je zonodig analoog distorten, probeer dan eens iets anders uit dan dezelfde uitgekauwde mackie distortion. Gooi eens je kick door een dj mixer heen en dan neem je bij voorkeur de draaitafel ingang want dan heb je nog 'wat' extra gain en als leuke bijkomstigheid een RIAA curve en dus een leuke laagboost. Of pak een ranzige oude EQ (zie untitled post boven) en gooi links en rechts in serie en ga daarmee aan de gang.
Of gebruik in godsnaam een keer wat anders als die uitgemolken slappe was 909 kick. Dat onding is destijds alleen maar bekend geworden omdat hij zo slecht was en dus heel goedkoop op de markt is gedumpt en dus voor muzikanten betaalbaar was. Maar dat is dus ook weer 25 jaar geleden en nu zijn we weer een stukje verder. :Z stilstand = :kont:

ga jij dan ook liever schroeven met een zwitsers zakmes ipv een schroevendraaier ?

Ik wel, want probeer jij met je schroevendraaier maar is een boom door te zagen of een bierfles open te maken. :W

Of gebruik in godsnaam een keer wat anders als die uitgemolken slappe was 909 kick.

909 blijft gewoon de mooiste basiskick ooit. Tot op vandaag wordt hij nog heel veel gebruikt. Helemaal in het genre die ik beluister; hardstyle. Een standaard 909 bassdrum is gewoon super krachtig. Deze laat zich makkelijk oversturen zonder meteen alle power te verliezen.

Jij mag iets anders gebruiken voor je kicks, ik doe dat iig niet.

Ik doel meer op de progressie die momenteel compleet weg is uit de hardcore scene. Dat is gewoon doodzonde en dat komt voor het grootste deel omdat niemand iets anders durft te doen terwijl juist NU in de digitale distributie/internet tijdperk het veel makkelijker is om iets anders en vernieuwends te doen.

Mensen, wakker worden!!! het is 2011!!

909 blijft gewoon de mooiste basiskick ooit. Tot op vandaag wordt hij nog heel veel gebruikt. Helemaal in het genre die ik beluister; hardstyle. Een standaard 909 bassdrum is gewoon super krachtig. Deze laat zich makkelijk oversturen zonder meteen alle power te verliezen.

Jij mag iets anders gebruiken voor je kicks, ik doe dat iig niet.

sorry dat ik het zeg maar hardstyle is sinds dat het begonnen is niet veel veranderd..

Ik weet ook wel dat een 909 kick makkelijk in een mix te plaatsen is, want dat is wat een 909 kick zijn kracht geeft maar dat betekend nog niet dat een andere kick dat niet kan. Dat is precies wat ik bedoel met het feit dat niemand meer iets anders durft te doen.

slager.. mag ik een onsje eenheidsworst van U?

sorry dat ik het zeg maar hardstyle is sinds dat het begonnen is niet veel meer veranderd..

Haha, 90 % van wat er uitkomt is ook echt troep :D. Het is simpel, kortzichtig, etc. Maar op juist die andere 10 % richt ik mij.

(dikke 909 kicks) :mega:

Haha, 90 % van wat er uitkomt is ook echt troep :D. Het is simpel, kortzichtig, etc. Maar op juist die andere 10 % richt ik mij.

YouTube - ‪The Pitcher - Smack (feat. MC Renegade)‬‏ (dikke 909 kicks) :mega:

sorry.. maar ik hoor hier toch echt de standaard hardstyle sound in. Junotje, 909 kick, offbeat basje en wat hiphop shouts er doorheen en klaar.
Dat geldt overigens niet alleen voor hardstyle maar ook voor mainstream hardcore, hardtechno etc etc.. allemaal dezelfde truukjes die keer op keer herhaald worden, geen verrassing meer, helemaal niks.. onsje eenheidsworst.

sorry.. maar ik hoor hier toch echt de standaard hardstyle sound in. Junotje, 909 kick, offbeat basje en wat hiphop shouts er doorheen en klaar.
Dat geldt overigens niet alleen voor hardstyle maar ook voor mainstream hardcore, hardtechno etc etc.. allemaal dezelfde truukjes die keer op keer herhaald worden, geen verrassing meer, helemaal niks.. onsje eenheidsworst.

Dat het elke keer hetzelfde trucje is heb je gelijk in. Echter, ligt dit niet aan de kick maar aan de arrangement. Maar ik blijf erbij dat de 909 bassdrum de fijnste bron ooit is.

Arrangement heb ik niet geluisterd maar ff snel door de track heen skippend hoor ik gewoon exact een kopie van wat ik al jaren voorbij hoor komen op feesten.. dat is gewoon jammer..

Om maar even snel weer on topic te gaan.
Als het je puur om het distorten gaat en je verder geen mixer nodig hebt neem dan een eq of dj mixertje, veel breder inzetbaar dan alleen de gain van een mackie.

Als het je puur om het distorten gaat en je verder geen mixer nodig hebt neem dan een eq of dj mixertje, veel breder inzetbaar dan alleen de gain van een mackie.

Als je alleen maar de gain nodig heb heb je geen mackie nodig nee, daarom gebruik je juist de EQ erbij die op de mackie zit, dat weet je best ;)
Heb speciaal m'n <-- zijschrift aangepast voor je .

En voor de rest van je betoog, je heet toch geen s. hoff met z'n twitter :D
Of gaan alle TTM mannen iedereen zoveel mogelijk proberen op te roepen tot een "revolutie" ?

Ik ben helemaal voor hoor, dat even terzijde. Ben blij dat er openlijk over gesproken wordt maar dat moet niet op deze manier zijn (mainstream is kut omdat het te digitaal hetzelfde is, analoog oversturen is kut omdat het al teveel gedaan is, etc etc.).

Maar laat iedereen in stilte het voor zichzelf uitzoeken dat iemand het anders wil, niet dat men wordt opgeroepen het te doen. Straks wordt dat de hype, "kom laten we het anders doen, dan horen we er weer bij, dan zijn we stoer".

De mooiste resultaten komen van de mensen die uit zichzelf, uit eigen motivatie of experimentatie, nieuwe dingen gaan maken. Zo is promo ook met de files gekomen lijkt mij. Dat was begin jaren 90 de reden voor mij om muziek te gaan maken, omdat ik vond dat er teveel crap uitkwam en ik vond dat ik het beter kon.

Nu gaat iedereen proberen dubstep in zijn tracks te pleuren, lfo filter basslead distortions. Tja ......

Loat goan :halleluja

Als je alleen maar de gain nodig heb heb je geen mackie nodig nee, daarom gebruik je juist de EQ erbij die op de mackie zit, dat weet je best ;)
Heb speciaal m'n <-- zijschrift aangepast voor je .

En voor de rest van je betoog, je heet toch geen s. hoff met z'n twitter :D
Of gaan alle TTM mannen iedereen zoveel mogelijk proberen op te roepen tot een "revolutie" ?

Ik ben helemaal voor hoor, dat even terzijde. Ben blij dat er openlijk over gesproken wordt maar dat moet niet op deze manier zijn (mainstream is kut omdat het te digitaal hetzelfde is, analoog oversturen is kut omdat het al teveel gedaan is, etc etc.).

Maar laat iedereen in stilte het voor zichzelf uitzoeken dat iemand het anders wil, niet dat men wordt opgeroepen het te doen. Straks wordt dat de hype, "kom laten we het anders doen, dan horen we er weer bij, dan zijn we stoer".

De mooiste resultaten komen van de mensen die uit zichzelf, uit eigen motivatie of experimentatie, nieuwe dingen gaan maken. Zo is promo ook met de files gekomen lijkt mij. Dat was begin jaren 90 de reden voor mij om muziek te gaan maken, omdat ik vond dat er teveel crap uitkwam en ik vond dat ik het beter kon.

Nu gaat iedereen proberen dubstep in zijn tracks te pleuren, lfo filter basslead distortions. Tja ......

Loat goan :halleluja

Even 'kleine' laatste reply:

Inderdaad, promo en veel andere mensen zijn het er allemaal over eens dat er stilstand is en dat er wat moet gebeuren. Wat je nu helaas ziet is dat iedereen gewoon exact hetzelfde doet en blijft doen want stel je voor dat we moeten gaan experimenteren? wat moet het publiek er wel niet van denken? Maar bedenk dan, overal is publiek voor en als je meegroeit met je publiek (of eigenlijk je publiek met jou) dan gebeurd er tenminste weer wat. Nu staat het publiek (letterlijk) ook stil en begint ook steeds meer weg te blijven op feesten.

Waar ik met de gaindistortion op probeer aan te sturen is dat dat weer hetzelfde truukje is en dat als eurynm3 dus net als iedereen ook een mackie mixertje met eq koopt dat hij dus een exacte kloon is van de rest die dat doet.

Nogmaals.. koop gewoon een oud rot dj mixertje (of meerdere) samen met een EQ's (of meerdere) voor het geld wat je ook aan een mackie kunt uitgeven. Tuurlijk klinkt het heel leuk zo'n mackie, dat weet ik inderdaad ook wel.. maar is het niet veel leuker om ECHT te experimenteren ipv platgelopen paden te bewandelen? ga eens een keer tussen de bosjes doorlopen, ga linksaf ipv rechtsaf en kijk ook eens aan de andere kant van het meertje wat je dan tegenkomt. Het zal even zwemmen worden en natuurlijk is dat niet altijd even makkelijk maar het is het wel waard en maakt muziek maken en je leven zoveel leuker....

en nu mogen jullie weer verder stoeien en weer DIKKE muziek gaan maken zonder gaindistortion. :biertje:

Back