Analoge gain distortion (909 kick)

Sherman filterbank is er ook goed voor te gebruiken
Misschien iets te duur maar wel super tof ding

Is er anno 2011 een analoge mixer met 5 tot 10 kanalen waarbij je een parametrische eq hebt en ook nog eens door kan lussen? Ik wil namelijk niet zo'n lompe grote mixer hebben (heb daar niet eens de ruimte voor).

Eisen: de kick moet redelijk tot extreem overstuurd kunnen worden en het laag moet zo goed mogelijk blijven staan.

Laatst gewijzigd:
Je moet het zo zien: hoe meer stuk, hoe minder er overblijft. Wat jij wilt is niet echt bedoeld waar een goede mixer voor gebouwd wordt. Je moet dus zaken gaan combineren met bijv. pedaaltjes of andere FX.
Behringer gaat enorm stuk, maar het laag gaat blubberen. Mackie rondt mooier af en behoudt meer laag over.
Met andere mixers heb ik geen ervaring.

de spirit serie van soundcraft is scheller en minder mooi in t laag. Wel minder blubber als de behringers.

Maar die mackie die je stuurde is wel een goeie denk ik.
Maar ik zou voor de zekerheid niet gaan werken met usb mixers, voor je het weet help je de ad converters over de emmer

Nja ik geef het op :D. Bij de analoge mixers die er zijn kan je niet eens de bandbreedte per eq-band instellen. Je kan alleen maar per frequentie iets versterken of verzwakken. Juist de bandbreedte is voor mij belangrijk. Het is geen doen om elk kanaal terug te routen naar de DAW en dan weer terug te sturen naar je mengtafel. Alleen de hele lompe grote dure mixers hebben deze mogelijkheid.

Wat dacht je van (nogmaals) combineren: je kick + EQ uit DAW naar mooie analoge mixert + oversturing? Tadaa!
Vergeet niet dat een analoge mixer enorm veel moois meebrengt dan wanneer je alleen in de DAW blijft zitten..

nadeel van de fb is dat je geen uitgebreide EQ hebt en niet meerdere bronnen tegelijkertijd kan oversturen of kan doorlussen.

Ik gebruik de eq uit ableton die kan ik post of pre sherman zetten, tweak 1 bron neem het op en dan evt de volgende

waarom lees ik hier nergens iets over layeren? :?

Kick helemaal kapot maken met alle potten en pannen die je hebt en daar dan nog een punchy kick (of meerdere) bovenop leggen die het laag weer terughaalt en het geheel weer dik laat klinken.
Ook leuker in breaks omdat je dan de punchy kick bijv even weg kan halen en de teveel gedistorte kick overblijft.
Krijg je ook nog eens als voordeel mee dat niet iedereen hetzelfde klinkt omdat je 100.000 meer mogelijkheden hebt dan alleen een beetje onzinnige gaindistortion wat al 600.000 keer op dezelfde manier is gedaan en wat we nu allemaal wel een beetje kennen.
O ja.. je kunt een kapotgemaakte kick best nog een keer stuk maken.. maak eens een soundbank met onder alle toetsen een andere kick en wissel eens af en gebruik niet 1 kick maar 36 verschilllende bassdrums in 1 track welke je ook nog eens in realtime met filters, envelopes, notelength en mutes veranderd. Flikker die 909 eens gewoon weg? er is veel meer in deze wereld dan alleen zo'n uitgemolken 909..

kortom.. weg met die 909 en analoge mixers en gaindistortion en doe eens iets origineels? Er is zoveel meer mogelijk tegenwoordig (digitaal) en nog gebruikt iedereen dezelfde kicks en geluiden.. ik snap er echt geen hout van.. :(

waarom lees ik hier nergens iets over layeren? :?

Kick helemaal kapot maken met alle potten en pannen die je hebt en daar dan nog een punchy kick (of meerdere) bovenop leggen die het laag weer terughaalt en het geheel weer dik laat klinken.

Layeren moet altijd. Het probleem is alleen dat de punchy kick en de overstuurde kick een totaal andere dynamiek hebben. Wel kan je de punchy kick gebruiken voor de 90 tot 130-200 hz frequenties. Maar de sub haal ik toch liever uit de overstuurde kick. Anders klinkt het echt als een onsamenhangend geheel.

Er is zoveel meer mogelijk tegenwoordig (digitaal) en nog gebruikt iedereen dezelfde kicks en geluiden.. ik snap er echt geen hout van.. :(

Hier ben ik het wel mee eens :)

Het is ook nog wel eens prettig om een kick te horen die niet ijskastkoud klinkt door de digitale vernaggeling!!

Zelfbouw, de meesten gaan meteen janken: ik heb maar 1 uurtje in de week om muziek te maken laat staan zelfbouwen...
Je overlaad een opampje en tataa.
En inderdaad, digitale distortion, of distortion plugins,,, laat me niet lachen.

Zelfbouw, de meesten gaan meteen janken: ik heb maar 1 uurtje in de week om muziek te maken laat staan zelfbouwen...
Je overlaad een opampje en tataa.
En inderdaad, digitale distortion, of distortion plugins,,, laat me niet lachen.

???

Back