Analoge gain distortion (909 kick)

Here it is (niet heel echt HC achtig :D, ben meer van de hardstyle haha)

Attachments

• charisma.mp3
    376,3 KB · Bekeken: 108
Analoge compressie doe je niet met de Culture Vulture lijkt mij? En waarom maak het veel uit om dat op het einde te doen?

Voor de distortion heb ik ook compressie meestal maar na de distortion compres ik de kick met een analoge compressor.
Het laag blijft dan mooier en de kick wordt wat strakker.

Veel plezier met de CV!!

snap ik, groot gelijk, had hier nog niet gekeken...
suc6!

Flikker die 909 eens gewoon weg? er is veel meer in deze wereld dan alleen zo'n uitgemolken 909..

kortom.. weg met die 909 en analoge mixers en gaindistortion en doe eens iets origineels? Er is zoveel meer mogelijk tegenwoordig (digitaal) en nog gebruikt iedereen dezelfde kicks en geluiden.. ik snap er echt geen hout van.. :(

Toevallig dat ik dit even lees, zit eigenlijk niet vaak meer hier op SF... dus ga even inhakken :p

Ben ik t totaal niet mee eens... 909 kan dan wel veel gebruikt zijn, maar die kicks van tegenwoordig klinken ook voor geen meter als je t mij vraagt.. BAH BAH en nog eens BAH! Digitale rommel :P

Trance, Hardstyle hoor je mij niet klagen, maar voor Hardcore AUB neem een 909 en een analoge mixer.

T zal wel smaak zijn of nostalgie, ik weet t niet, maar dit is wel mijn mening. :D

Heerlijk zo even je hart luchten op het net...

Ben ik t totaal niet mee eens... 909 kan dan wel veel gebruikt zijn, maar die kicks van tegenwoordig klinken ook voor geen meter als je t mij vraagt.. BAH BAH en nog eens BAH! Digitale rommel :P

Maar ligt dat dan alleen maar aan het klankverschil tussen digitaal en analoog, of zou het er ook te maken hebben dat bijna alle hc-kicks tegenwoordig veel mid-distortion hebben? Want dat kun je met analoog ook natuurlijk, dan gaat het meer om wat men tegenwoordig hip vindt, en niet per se over digitaal vs analoog.

Nog even tegen Da Goose emmeren haha :P

Over de 909:

Over een gitaar zeg je toch ook niet dat hij helemaal uitgemolken is..? Dat werkt ook nog steeds en zo zijn er zoveel instrumenten die nog elke dag te horen zijn waar dan ook die nog steeds werken.

Een drumstel is ook bijna 1 pot nat qua klank... 8o)

@Dj Razor

Is klankverschil... digitale distortion klinkt nou eenmaal anders, ik heb er vrede mee dat het er is en het blijft een eindeloze discussie, maar ik vind het gewoon niet mooi.

Een beetje gitarist heeft volgens mij ook het liefst een analoge distortion... tenminste, ik heb nog geen gitarist gezien met z'n labtop 'on stage':D

Nog even tegen Da Goose emmeren haha :P

Over de 909:

Over een gitaar zeg je toch ook niet dat hij helemaal uitgemolken is..? Dat werkt ook nog steeds en zo zijn er zoveel instrumenten die nog elke dag te horen zijn waar dan ook die nog steeds werken.

Een drumstel is ook bijna 1 pot nat qua klank... 8o)

@Dj Razor

Is klankverschil... digitale distortion klinkt nou eenmaal anders, ik heb er vrede mee dat het er is en het blijft een eindeloze discussie, maar ik vind het gewoon niet mooi.

Een beetje gitarist heeft volgens mij ook het liefst een analoge distortion... tenminste, ik heb nog geen gitarist gezien met z'n labtop 'on stage':D

Het blijft inderdaad een eindeloze discussie. Het beste is om het gewoon te negeren ;)

kortom.. weg met die 909 en analoge mixers en gaindistortion en doe eens iets origineels? Er is zoveel meer mogelijk tegenwoordig (digitaal) en nog gebruikt iedereen dezelfde kicks en geluiden.. ik snap er echt geen hout van.. :(

mondt uit in ....

Ik denk 75% van de HC artiesten gebruikt Filterbank 3/Devastor/Predator/nieuwe van papen.

Daardoor

gebruikt iedereen dezelfde kicks en geluiden..

Het blijft inderdaad een eindeloze discussie. Het beste is om het gewoon te negeren ;)

dus je kan beter een kick even downloaden of maken in een digitale machine dan 3 maanden lopen ploeteren voor een kick uit een 909 die door 6 verschillende bakken gaan voor je uiteindelijk jouw klank hebt. "that make sense".

dus je kan beter een kick even downloaden of maken in een digitale machine dan 3 maanden lopen ploeteren voor een kick uit een 909 die door 6 verschillende bakken gaan voor je uiteindelijk jouw klank hebt. "that make sense".

Ik snap niet wat je bedoelt?

Back