Analoge gain distortion (909 kick)

Bedankt voor je demo! Eerlijk gezegd word ik er nog niet heeel warm van. Zit wel een leuk stukje tussen, waarbij je weinig distortion gebruikt.

Hoe klinkt het als je piekjes maakt met een eq? En dan de distortion niet helemaal open draait..

Ik heb op dit moment geen EQ tussen de xbase en de rat aangesloten dus dat kan ik niet snel even voor je opnemen.
Maar wat zoek je precies, kicks zoals op Obs.cur of gewone reguliere hardcore kicks?
Obs.cur dingen lukt prima met een goeie setting op de distortion en het mengpaneel, of eventueel EQ er tussen. Helemaal met de RiDrum lijkt me (ook nog niet aangesloten).

Dat is moeilijk om uit te leggen. Een beetje zoals in dit nummer:

Dus niet super overstuurd. En ik begrijp dat je zoiets moet layeren :)

Zijn er mensen die een ProCo Rat hebben en dit kunnen laten horen met een 909/RiDrum/etc. kick? Graag wat variatie in de EQ... :)

Dat is moeilijk om uit te leggen. Een beetje zoals in dit nummer: Noisecontrollers - Sludge (#DIGI021 Preview) - YouTube[/url]

Dus niet super overstuurd. En ik begrijp dat je zoiets moet layeren :)

Met een simpele distortion kom je er niet, daar gaat wel wat meer werk in zitten.

Check de tutorial van headhunterz. In een andere video komt bas van noisecontrollers erbij zitten en die zegt hetzelfde, veel kloten, veel proberen, veel zooi maken en die paar goeie die gebruik je dan.

Ik ben best tevreden met de oversturing van mackie tapco blend 6. Op marktplaats gehaald voor 45 euro.

Ik ken de tutorial, en deze is heel erg nuttig! Ik gebruik o.a. Clip Distortion, maar wil ook een mooie hardware distortion gebruiken :). Verder begrijp ik dat er veeel meer werk in gaat zitten dan alleen even een kick door distortion heen te halen ;) Zou wel mooi zijn als het allemaal zo simpel zou zijn :d

Zijn er mensen die een ProCo Rat hebben en dit kunnen laten horen met een 909/RiDrum/etc. kick? Graag wat variatie in de EQ... :)

Mijn Rat (Deucetone) is al lange tijd de deur uit, maar heb destijds nog wel een stukje met de Dark Energy door de Deucetone geplaatst.

Hier dus

Die DE-kick kun je op zich wel enigszins minimaal een heel klein beetje beschouwen als het equivalent van een Ridrum- of 909-kick :D Denk er echter wel om dat een groot deel van de kleuring wordt bepaald door het filter, in dit geval degene op de DE zelf. Maar de klank van de distortion moet er wel uit te lezen, dan wel horen zijn :okdan:

Toch was 'ie wel vet zeg, die Deucetone... :koffie:

Een vraagje. Ik heb een paar dagen terug een macky vlz 1402 opgehaald en wil dit gain distortion ook proberen.

Nu vraag ik me af. Hoe sluit ik het precies allemaal aan, en heb ik persee een externe geluidskaart nodig? (ja ik ben een noob dus ik weet niet precies hoe het in zijn werk gaat)

Wat je moet doen is het geluid uitsturen vanaf je geluidskaart, naar de Mackie. En vervolgens moet je van je Mackie terug naar je geluidskaart. Welke geluidskaart heb je op dit moment? Dan help ik je er wel even bij!

Back