Meerdere pc's aan elkaar linken?

waz

Hobbyhoer
Topic titel zegt het al heb meerdere pc's, wil ze aan elkaar linken.

1 als master gebruiken en de rest mee kunnen besturen. Dus elk pc's zal zijn eigen taak hebben.

1 voor alleen synths, 1 voor mn drums, enz. enz.

De bedoeling is ze allemaal te routen naar de mixer en 1 pc te hebben voor wat uit de mixer komt lees: recording.

Is het dus mogelijk om met 1 pc de rest van je pc's te kunnen controllen ?

Naar mijn inziens onmogelijk.

lig er een beetje aan wat je wilt besturen. alleen de plugins of ook je sequencer. beide is priima mogelijk. laatste is wel een beetje sequencer afhankelijk geloof ik.
Bij logic kun je nodes maken. dan kun je er een tweede computer aanhangen voor de kracht maar alles gebeurt op die ene computer. overigens als je meerdere computers aan elkaar gaat hangen kun je dit het beste via (midi) over netwerk doen.

Wil juist elk pc zijn eigen kracht laten gebruiken, daarom ook elke pc zn specifieke taak ;)

Ik herken het probleem.
Dit doet zich bij mij ook voor in de studio.
Hoe heb ik dat aangepakt:
Op één van de computers zitten alle Midi-interfaces aangesloten.
Op diezelfde computer draait Logic waarvan ik alleen maar het Midi-deel gebruik.

Op de andere computer draait ook Logic. Daarvan gebruik ik alleen maar het audio-gedeelte.
Op die computer heb ik een simpele midi-interface aangesloten waarvan alleen de midi-in is aangesloten. Deze midi-in komt van één van de outputs van de midi-interfaces van de andere computer.
Logic is op de audio-PC zo ingesteld dat deze helemaal slaved aan de andere PC.
Zodra ik een song start op de Midi-PC loopt de slave-PC helemaal in sync mee.
Het vereist wel de nodige instellingen maar als het loopt dan loopt het.

Ik moet er overigens bij zeggen dat mijn studio inmiddels twee jaar helemaal stilstaat ivm drukte.

Nu ff 2 zieke pc's erbij kopen en dan try outten :D

Gaat lukken :)

Thnx for jullie input :okdan:

@ Demian, nee zonde.....bied mn 3.4 ht voor € 150 aan. Niemand die m wil hebben, onder die prijs is het zonde, is een goede pc met voldoende rekenkracht. Dan maar op een andere manier inzetten ;)

Laptop 2.1 dualcore doet zn werk tot nu toe goed genoeg.

2 snelle appeltjes komt eraan. :)

Nu ableton. Zodra ik de Appeltjes heb logic en ableton.

Logic om voornamelijk te arrangeren, lukt mij op een of andere manier makkelijker met Logic :o:

ableton over wifi is top, nog topper is echt met sync kabels dus iedereen usb-midi kabeltjes en zo connecten

Hey Ronny dank maat goeie info. Dat midi over lan had ik al gevonden maar dat FX teleport wist ik niet.

Kwalitatieve aanvulling :okdan:

Nog meer aanvulling thnx Niel :okdan:

@ Rikus.......wordt sowieso een macbook pro zit ff te wachten tot de kinderziektes eruit zijn. Twijfel elke dag tussen mac pro of een i mac....... Zag vndaag een topic over upgraden van je oude pc, dussss ben er nog niet over uit wat het wordt :o:

Nog meer aanvulling thnx Niel :okdan:

@ Rikus.......wordt sowieso een macbook pro zit ff te wachten tot de kinderziektes eruit zijn. Twijfel elke dag tussen mac pro of een i mac....... Zag vndaag een topic over upgraden van je oude pc, dussss ben er nog niet over uit wat het wordt :o:

Ik denk dat je met een nieuwe Mac Pro niet zo snel 2 mac's nodig zult hebben. Een vriend van mij heeft een Mac Pro van 2009 met 8 cores, maar als ik zie hoeveel plugins die tegelijkertijd draait en tegelijkertijd naar CPU gebruik kijk, dan heb je niet snel tekort.

Ik heb nu voorlopig een iMac core2duo 2.8 ghz die ik eigenlijk wil gebruiken als computer voor alles behalve muziek, maar ik twijfel zelf nog om een nieuwe Mac Pro te kopen of nieuwe iMac als studio computer, maar neig steeds meer naar dat laatste. Ik denk dat een Mac Pro voor mij nogal snel overkill wordt.

Niet dat het direct te vergelijken is maar ik heb een quadcore van 5 jaar oud. Heb hem nog nooit aan zijn limiet gekregen.

Je moet pas echt gaan kijken naar wat nieuwers als je problemen begint te ondervinden, denk ik dan.

Back