MC505 Pattern change via MIDI...

Sentinel

Nieuwkomer
Ik ben al een tijdje in het bezit van de Roland MC505 en ben er erg tevreden mee. Nou heb ik recentelijk een goedkope Kawai K1-II gekocht om te gebruiken als synth/midi keyboard. Geen probleem zou je denken...
Heb natuurlijk alle MIDI parameters van beide apparaten goed door genomen om er zeker van te zijn dat alles correct (naar mijn weten) is ingesteld. Er valt bijna niets MIDI in te stellen op de KAWAI en op de Groovebox hoef ik eigenlijk alleen maar één setting te wijzigen (Remote keyboard on). Werkt ook allemaal prima...
MAARRRRRR als ik wat gepingeld heb met de Kawai via de Groovebox en wil een Pattern spelen dan kom ik tot de ontdekking dat ALLE parts van elke Pattern (zowel User als Default) op exact dezelfde patches zjn gezet.
M.a.w. Kanaal 1 (drum kit) bij elke pattern heeft als patch "Funk" i.p.v. "909" of "808" of "House 1"
Dit geld voor iedere van de 8 parts (kanalen) van een pattern.
Het enige dat ik hieraan kan doen is een full reset -> terug naar factory defaults.

Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is en wat ik eventueel kan/moet doen om dit te verhelpen voorkomen ???

Back